Wp Header Logo 1155.png


منتشر شده در 06 مهر 1403 ساعت 17:53



عکاس
علیرضا پاداش

کی ام سی CR6 نام سدان جدید کرمان موتور است و جزو سبد محصولات برند LIVAN در بازار جهانی است که توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه می شود.

شرکت کرمان موتور یکی از شرکت های خودروساز خصوصی است که توانسته خودرو های مختلفی را در دسته بندی سدان در بازار کشور عرضه کند و اکثر محصولات این شرکت با استقبال روبرو شده است.

شرکت کرمان موتور به تازگی دست روی سدانی جدید از برند LIVAN گذاشته است که آن را با نام کی ام سی CR6 در بازار ایران عرضه می کند. نام این سدان چینی LIVAN S6 PRO است که در اصل طی همکاری شرکت های GEELY و LIFAN تولید و در بازار های جهانی عرضه شده است.

کی ام سی CR6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

LIVAN S6 PRO که با نام KMC CR6 در بازار ایران عرضه می شود در حقیقت یک سدان در کلاس طراحی C است که بر اساس پلتفرم جیلی امگرند GL طراحی و در سال ۲۰۲۳ در بازار های جهانی عرضه شده است. در ادامه می خواهیم نگاهی دقیق تر به کی ام سی CR6 بیاندازیم و مشخصات و امکانات آن را بررسی کنیم.

طراحی بدنه کی ام سی CR6

به طور کلی نمی توان گفت کی ام سی CR6 در بخش طراحی بیرونی طراحی بروز و بسیار مدرنی دارد اما چیزی که در اولین نگاه از طراحی KMC CR6 می توان دریافت کرد این است که این خودرو سبک طراحی بسیار خوب و گیرایی داشته و می تواند توجه ها را به خود جلب کند.

در نمای جلو این خودرو می توان چراغ هایی با طراحی اسپرت را مشاهده کرد که به دلیل استفاده از گوشه های تیز در طراحی کاسه چراغ ها، نمای جلو این خودرو جذابیت بسیار خوبی پیدا کرده است. از طرفی طراحی دنباله ای شکل چراغ های روشنایی روز این خودرو که درون قاب های مثلثی شکل با رنگ مشکی پیانویی چهره لوکسی را به این خودرو داده است. در جلو پنجره کی ام سی سی آر ۶ دارای اِلمان های طراحی متعددی نظیر خطوط موازی افقی استفاده شده که باعث می شود این خودرو کمی عریض تر نمود کند.

کی ام سی CR6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نماهای جانبی KMC CR6 نیز طراحی منطقی و اصولی را به نمایش می گذارد که هماهنگی بسیار خوبی با بخش های دیگر این خودرو ایجاد کرده است. در این قسمت ها می توان خطوط طراحی بر آمده ای را در قسمت بالای در های این خودرو مشاهده کرد که ترکیب این خطوط با فرورفتگی پایین در ها جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است.

کی ام سی CR6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نکته ای که در اولین نگاه به بخش های عقب کی ام سی CR6 متوجه آن خواهید شد، طراحی انحنا دار درب صندوق عقب است که طراحی منحصر به فرد و خاصی را به وجود آورده است. از طرفی گرافیک چراغ های به هم پیوسته عقب این خودرو باعث افزایش جذابیت بخش عقب شده است.

در کل KMC CR6 در بخش طراحی بیرونی خود سبک طراحی نسبتا لوکس و جوان پسندانه ای را ارائه می دهد و می توان امتیاز بسیار خوبی را به طراحی ظاهری آن داد.

مشخصات فنی KMC CR6

کی ام سی CR6 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) ساخت نشان GEELY بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

کی ام سی CR6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

سیستم تعلیق KMC CR6 در محور جلو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب از سیستم تعلیق توییست بیم استفاده شده است. با اینکه این سیستم تعلیق چندان سیستم تعلیق بروزی نیست اما سواری قابل قبولی را می توان در این خودرو مشاهده کرد.

برند KMC
مدل CR6
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDI
قدرت ۱۷۸ اسب بخار
گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب توییست بیم
طول ۴۷۳۰ میلی متر
عرض ۱۸۱۸ میلی متر
ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۰۲ میلی متر
وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۰۵/۵۰R17
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر لیوان
کشور سازنده ایران – چین

کی ام سی سی آر ۶ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، در حدود ۷ لیتر اعلام شده است که عددی بسیار مناسب برای این سدان جذاب محسوب می شود.

طراحی داخل کابین و امکانات کی ام سی سی آر ۶

در اولین نگاه به داخل کابین کی ام سی CR6 متوجه خواهید شد که با یک سبک طراحی مدرن و جوان پسند روبرو هستیم که به لطف استفاده و بهره مندی از متریال با کیفیت می توان احساس لوکس بودن را از آن دریافت کرد. یکی دیگر از نقاط مثبت طراحی کابین KMC CR6 استفاده از طرح های گرافیکی بر روی داشبورد و رودری ها است که حال و هوای کابین این خودرو را به کلی تغییر داده و بر جذابیت های این خودرو افزوده است.

کی ام سی CR6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که چون شرکت جیلی در ساخت این خودرو مشارکت داشته متریال استفاده شده در KMC CR6 عینا مشابه متریال به کار رفته در محصولات برند جیلی نظیر آزکارا است که این خودرو به لحاظ کیفیت متریال در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

نکته دیگری که در کابین این خودرو دیده می شود نمایشگر های سیستم مالتی مدیا این خودرو است که از سه بخش تشکیل شده و درون قابی ذوزنقه ای شکل قرار گرفته اند. جالب است بدانید که این سبک طراحی در دیگر محصولات برند LIVAN نظیر X6 PRO یا همان KMC SR5 دیده می شود و به نوعی به امضای طراحی محصولات این شرکت تبدیل شده است.

کی ام سی CR6 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

از طراحی خوب صندلی های این خودرو نیز نباید گذشت چرا که صندلی های این خودرو به صورت یکپارچه طراحی شده اند و می توانند احساس اسپرت بودن را به سرنشینان منتقل کند.

خوشبختانه در کی ام سی CR6 شاهد سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی هستیم که امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کلاستر دیجیتال، سیستم صوتی حرفه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، حالت های مختلف رانندگی، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، گرمکن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، استارت دکمه ای، سانروف، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، رینگ های آلومینیومی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، فرمان دی کات و… تنها بخشی از امکانات ایمنی و رفاهی این سدان جذاب است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سانروف برقی – فرمان کمکی برقی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – صندلی برقی راننده – گرمکن صندلی های جلو – جلو آمپر دیجیتال – نمایشگر لمسی – نمایشگر لمسی مخصوص شاگرد – ترمز پارک برقی – اتوهلد – رینگ آلومینیومی – کروز کنترل – تریم داخلی چرم مصنوعی – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – دوربین ۳۶۰ درجه – دسته دنده الکتریکی

مزایا و معایب KMC CR6

مزایا کیفیت متریال و مونتاژ قابل قبول – فضای کابین به نسبت جادار – توان حرکتی مناسب
معایب عدم عرضه در نسخه فول آپشن – نبود قابلیت تیپ ترونیک

رقبای کی ام سی CR6

کی ام سی سی آر ۶ در حال حاضر در بازار خودرو کشور رقبای به نسبت قدری دارد اما اصلی ترین رقیب آن KMC J7 است که توسط خود کرمان موتور تولید و عرضه می شود. خودروی دیگری که می توان به عنوان رقیبی برای KMC CR6 می توان در نظر گرفت ریسپکت پرایم است که به لحاظ فنی و امکانات بسیار به این خودرو نزدیک است اما KMC CR6 به دلیل بهره مندی از جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه تر لذت رانندگی بیشتری را نسبت به ریسپکت به سرنشینان منتقل می کند.

در کنار این موارد آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو را نیز می توان به عنوان رقیب کی ام سی CR6 در نظر گرفت که این خودرو در بحث امکانات و مشخصات فنی نسبت به آریزو ۵ و آریزو ۶ پرو برتری دارد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

کی ام سی CR6 چه مشخصاتی دارد؟

کی ام سی CR6 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) ساخت نشان GEELY بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

کی ام سی CR6 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکاناتی که در این خودرو دیده می شود می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای،  سیستم کنترل پایداری، کلاستر دیجیتال، سیستم صوتی حرفه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، حالت های مختلف رانندگی، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، گرمکن صندلی های جلو، شارژر وایرلس، استارت دکمه ای، سانروف، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، رینگ های آلومینیومی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، فرمان دی کات و… اشاره کرد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir