بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت خودروی ایران در فضایی به مساحت 18 هزار متربع با رویکرد تقویت صنعت خودروسازی از تاریخ 17 الی 20 مهر 1403 در محل نمایشگاه بین المللی شهر تبریز توسط شرکت نیکاتیس برگزار خواهد شد. با توجه به رونمایی و معرفی محصولات جدید طی ماه های اخیر با برگزاری نمایشگاه خودرو تبریز این فرصت در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت تا بتوانند از نزدیک با آخرین دستاوردها و داشته های این صنعت آشنا شوند.

نمایشگاه خودرو تبریز همیشه با استقبال ویژه علاقه‌مندان و فعالان صنعت خودروسازی برگزار شده است، این نمایشگاه  یکی از رویدادهای صنعتی و اقتصادی‌ای به شمار می رود که آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور را به معرض نمایش عموم می گذارد. همچنین تبریز با توجه به دارا بودن خودروسازان بزرگ و زنجیره تأمین و قطعه سازان بزرگ و کوچک، یکی از قطب های صنعتی کشور به شمار می آید. در واقع، صنعت خودروسازی این استان را می توان یکی از قدیمی ترین و در عین حال، تأثیرگذارترین صنایع کشور دانست.

شرکت کنندگان در این نمایشگاه با نمایش انواع خودرو‌های سبک و سنگین، دیزلی، تجاری، خدمات سیار خودرویی، قطعات وابسته و سایر گروه‌های مرتبط در نمایشگاه حاضر می شوند.

اما این بخشی از پازل اقدامات مسئولان آذربایجان شرقی و شرکت نیکاتیس برای معرفی و استفاده از ظرفیت خودروسازی آذربایجان شرقی برای توسعه صنعت خودروی کشور و افزایش سهم تبریز در اقتصاد خودرو است، که در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت مدتی است در این خصوص اقداماتی را آغاز کرده است.

صنعت خودرو کشور با فروش بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد ریال حدود ۱۹ درصد کل صنعت ایران سهم ۲.۷ درصدی از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است و نقش خودروسازان و قطعه سازان خودروی آذربایجان شرقی در این صنعت بی بدیل است.

بنابراین گزارش بیست و هشتمین نمایشگاه صنعت خودرو ایران طی روزهای 17 تا 20 مهرماه سال جاری توسط شرکت نیکاتیس مجری برنامه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در این رویداد، که با حضور حداکثری خودروسازان و قطعه سازان برگزار خواهد شد، می توانند طی ساعات 15 تا 22 به بازدید از جدیدترین دستاوردهای این صنعت بپردازند.

شمارش معکوس تا شروع بزرگترین نمایشگاه خودرویی غرب کشور

source

viraje.ir

توسط viraje.ir