Wp Header Logo 36.png

نامه معرفی کارمندان جدید یکی از راه های ایده آل و محترمانه برای خوش آمد گویی به کارمندانی است که تازه وارد شرکت شده اند. معرفی این عضو جدید اطلاعاتی در اختیار کارمندان قدیمی تر می دهد که باعث می شود آن ها بتوانند با این فرد بهتر و سریع تر ارتباط برقرار کنند. کارمند جدید الورود نیز در این صورت در می یابد که در محیطی گرم و صمیمی مشغول به کار شده است. محیطی که در آن برای کارمندان ارزش و احترام قائل اند. نحوه نوشتن این نامه برای مدیران و مسئولان بخش های مختلف یک شرکت بسیار حائز اهمیت است. در ادامه این مقاله قصد داریم درمورد نوشتن نمونه نامه معرفی کارمند جدید مطالبی ذکر کنیم.

نوشتن نامه معرفی کارمند جدید چرا مهم است؟

نمونه نامه معرفی کارمند جدید

هدف از این نامه معرفی نیروی جدید به تیم فعلی خود است تا اعضای آن دریابند از این پس با فرد جدیدی برای انجام کار ها و رسیدن به اهداف و دستاورد های شرکت رو به رو هستند. در این حالت محیط جدیدی ایجاد می شود که کارمند تازه وارد می تواند در آن با آسانی بیشتری وفق پیدا کند و به ایفای نقش های اجتماعی و کارمندی خود بپردازد. زمانی که کارمندان از خصوصیات شخصیتی و علایق کارمند جدید آگاهی یابند، بهتر می توانند موضوعاتی برای شروع گفتگو با او پیدا کنند. در این حالت کارمند جدید در محیط کار کاملا ناآشنا به تدریج احساس راحتی بیشتری می کند.

موضوع دیگری که اهمیت نحوه نوشتن نمونه نامه معرفی کارمند جدید را نشان می دهد، استخدام او برای انجام کار های مدیریتی است. در این صورت بسیار مهم است که تیم فعلی را درمورد رهبر جدیدی که از این پس قرار است با او کار کنند، به درستی آگاه کنند. در این زمان فرستادن نامه رسمی به کارمندان قبلی کمک می کند با مسئولیت ها و وظایف مدیر جدید و اصلاحاتی که در روند کاری شان اتفاق می افتد، آشنا شوند. تمام این موارد بهره وری کارکنان را بالا می برد و نیروی جدید را بهتر با محیط وفق می دهد.

نکات مهم نوشتن نمونه نامه معرفی کارمند جدید

نکات نوشتن نمونه نامه

  • با کارمند جدید درمورد اطلاعات نامه معرفی مشورت کنید.

نامه ای که قصد نوشتن آن را دارید درمورد کارمند جدید است؛ بنابراین لازم است ابتدا با او مشورت کنید و اطلاعات شخصی اش را جویا شوید. در این حالت او اطلاعاتی را در اختیار تیم قرار می دهد که لازم می داند اعضای تیم درموردش بدانند. برای مثال برخی از افراد به بیماری های خاصی دچار اند که ترجیح می دهند کارمندانشان از آن ها آگاه باشند. از این رو ضروری است که هنگام نوشتن نامه از جزئیات غافل نشوید. امانت دار خوبی باشید و تمام اطلاعاتی را که کارمند تازه وارد می خواهد به اطلاع همکاران خود برساند، مو به مو در معرفی نامه او درج کنید.

  • نامه معرفی باید کوتاه و واضح باشد.

اطلاعات غیر ضروری به همراه جزئیات زیاد، حوصله کارمندان را سر می برد و ممکن است بسیاری از آنان خواندن نامه را به انتها نرسانند. اگر نمونه نامه معرفی کارمند جدید را در اینترنت یا در هر جای دیگر ببینید، متوجه می شوید که تمام اطلاعات مهم و ضروری، حتی آن هایی که جزئیات را نیز در بر می گیرند، در یک یا دو صفحه خلاصه می شوند. لزومی ندارد صفحات بیشتری را به آن ها اختصاص دهید. خصوصا اینکه هدف نامه از عنوان آن مشخص است و گیرنده می داند که قرار است با چه نوع اطلاعاتی مواجه شود. البته لازم به ذکر است که نحوه نوشتن جملات ابتدایی نامه نسبت به دیگر بخش های آن اهمیت بیشتری دارد.

نامه معرفی کوتاه

  • دستاورد های اخیر کارمند تازه وارد را ذکر کنید.

لزومی ندارد تمام صلاحیت ها و مهارت های کارمند جدید را در نامه ذکر کنید. تنها کافی است به جدید ترین، مهم ترین و مرتبط ترین آن ها اشاره کوتاهی کنید. زیرا همان گونه که در مورد قبل بیان کردیم، نامه باید تا جای ممکن کوتاه و خلاصه شده باشد و در عین حال تمام خصوصیات و دستاورد های مهم فرد را شامل شود. برای مثال اگر یک برقکار جدید برای شرکت خود استخدام می کنید، در نامه معرفی او درمورد دوره های برقکاری ای که گذرانده و گواهینامه هایی که کسب کرده است، مطالبی ذکر کنید.

جمع بندی

نحوه معرفی نیروی تازه به کارمندان شرکت بسیار حائز اهمیت است. اولین معرفی یک تصویر کلی از فرد در ذهن سایر کارمندان رقم می زند که تا مدت ها باقی می ماند. نوشتن نامه معرفی از این جهت بسیار مهم است. معرفی صحیح موجب می شود هم کارمندان بتوانند با فرد جدید الورود ارتباط بهتری برقرا کنند، هم کارمند تازه احساس نکند که غریبه ای است که در محیطی ناآشنا به کار مشغول شده است. در نوشتن نامه برای معرفی این فرد جدید باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مقاله نکات مهم نوشتن نمونه نامه معرفی کارمند جدید را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir