Wp Header Logo 53.png


منتشر شده در 10 مهر 1403 ساعت 15:00


فروش تاتا نکسون CNG با قیمت پایه ۶۵۵ میلیون تومان آغاز شد

شرکت تاتا موتورز به‌ تازگی نسخهCNG  از مدل نکسون را روانه بازار کرده است. این خودرو که به عنوان اولین مدل توربو شارژ CNG در صنعت خودرو شناخته می‌شود، در هشت تیپ مختلف به فروش می‌رسد. در تیپ پایه، این خودرو با قیمت پایه ۸۹۹ هزار روپیه (معادل حدوداً ۶۵۵ میلیون تومان) و در تیپ پرچمدار با قیمت ۱.۴۵۹ میلیون روپیه (۱.۰۶ میلیارد تومان) قابل خرید است. نکسون CNG همانند سایر مدل‌های گازسوز تاتا، از مخزن‌های دوگانه سود می‌برد.

 لیست قیمت و ویژگی‌های تاتا نکسون  CNG

قیمت مدل‌های تاتا نکسون CNG نسبت به نسخه‌های بنزینی حدود ۱۰۰ هزار روپیه بیشتر است. استفاده از مخازن دوگانه در صندوق عقب باعث شده فضای بار این نسخه ۳۲۱ لیتر باشد. این رقم در مقایسه با ظرفیت صندوق عقب نسخه بنزینی نکسون ۶۱ لیتر است. در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت نسخه‌های مختلف را به تفکیک مشاهده نمایید.

مدل قیمت (هزار روپیه)
Smart ۸۹۹
Smart + ۹۶۹
Smart + S ۹۹۹
Pure ۱۰۶۹
Pure S ۱۰۹۹
Creative ۱۱۶۹
Creative + ۱۲۱۹
Fearless + PS ۱۴۵۹

همانطور که در جدول فوق مشخص است، بالاترین تیپ از نسخه گازسوز تاتا نکسون Fearless + PS  نام دارد. این نسخه امکاناتی همچون سانروف پانورامیک، صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگری با همین اندازه برای سیستم سرگرمی، شارژر بی‌سیم، صندلی‌های جلوی دارای تهویه، سیستم صوتی با چهار اسپیکر و تیوتر و روکش چرم مصنوعی را به خریداران ارائه می‌کند.

ویژگی‌های ایمنی و رفاهی

در تمامی نسخه‌های نکسون CNG، شش ایربگ و سیستم ESP به صورت استاندارد وجود دارند. نسخه Fearless + PS همچنین از امکاناتی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و آینه داخلی مات‌شونده بهره می‌برد.

مشخصات فنی تاتا نکسون CNG

نکسون CNG مجهز به موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه نسبت به نسخه بنزینی حدود ۲۰ اسب بخار قدرت کمتری دارد، اما گشتاور آن تغییری نکرده است. به گفته تاتا، این نسخه با هر کیلوگرم گاز ۲۴ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. شایان ذکر است مخزن CNG این خودرو ۶۰ لیتر گنجایش دارد. نکسون CNG تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود، اما احتمال دارد در آینده نسخه AMT نیز ارائه شود.

 رقبا و مقایسه قیمتی

نکسون CNG در بازار رقبایی مانند ماروتی فرانکس CNG با قیمت ۸۴۷ تا ۹۳۳ هزار روپیه، تویوتا تایسور CNG با قیمت ۸۷۲ هزار روپیه و ماروتی برزا CNG با قیمت ۹۲۹ تا ۱۰۶۵ هزار  روپیه را پیش روی خود دارد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir