Wp Header Logo 57.png


منتشر شده در 10 مهر 1403 ساعت 15:16



عکاس
علیرضا پاداش


ویدئو
رضا چوکامی

هوندا سیویک سدان نسبتا اقتصادی است که توسط شرکت آذریوردسال در بازار ایران عرضه می شود. در ادامه به بررسی این سدان جذاب خواهیم پرداخت.

درباره هوندا سیویک ۲۰۲۴

هوندا سیویک یکی از سدان های جذاب برند هوندا است که در سراسر جهان خصوصا در آمریکای شمالی طرافداران بسیار زیادی داشته و در بازار های جهانی به عنوان یک سدان اقتصادی خوش ساخت و با کیفیت مطرح می شود.

تا کنون ۱۱ نسل هوندا سیویک طراحی و تولید شده. نسل اول هوندا CIVIC در سال ۱۹۷۲ به عنوان یک هاچ بک اقتصادی در جهان عرضه شده و و از نسل ششم به بعد این خودرو در قالب سدان طراحی و تولید شده است. یازدهمین نسل از این خانواده در سال ۲۰۲۲ معرفی و در بازار های جهانی عرضه شده است. جالب است بدانید که تاکنون ۲۷ میلیون دستگاه هوندا سیویک از نسل اول تا الان به فروش رفته است و از این حیث جزو پر فروش ترین خودرو های جهان به شمار می رود.

هوندا سیویک 2024 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

گفتنی است شرکت آذریورد سال به عنوان وارد کننده محصولات برند هوندا، مسئولیت واردات هوندا سیویک ۲۰۲۴ را بر عهده دارد که تیپ معمولی آن را در سامانه خودرو های وارداتی عادی و هوندا سیویک تایپ R را در سامانه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه می کند.

در ادامه نگاهی دقیق تر به هوندا سیویک ۲۰۲۴ آذریورد سال خواهیم داشت.

طراحی بدنه هوندا CIVIC

به طور کلی HONDA CIVIC به لحاظ ابعاد و اندازه، مابین هوندا سیتی و هوندا آکورد قرار می گیرد و نسبت به نسل های قبلی خود ابعاد بیشتری پیدا کرده است.

در نمای جلو این خودرو می توان سبک طراحی بسیار جذابی را مشاهده کرد که هم می تواند احساس لوکس بودن را منتقل کرده و رضایت جوانان را جلب نماید. در این بخش از چراغ های یک تکه عریض استفاده شده که چراغ های دیلایت به صورت L شکل درون آن قرار گفته است. گفته می شود طراحی بخش جلوی هوندا سیویک ۲۰۲۴ از دلفین الهام گرفته شده است که جلوه بسیار خوبی به بخش جلوی هوندا CIVIC داده است.

هوندا سیویک 2024 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

هوندا سیویک ۲۰۲۴ در طراحی نما های جانبی خود نیز سنگ تمام گذاشته است و طراحی بسیار خوبی را در این قسمت های به نمایش می گذارد. خطوط طراحی به کار رفته بر روی در ها توانسته چهره ای عضلانی را در این خودرو پدید آورد. نکته دیگری که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد طراحی نیمه فست بک بخش عقب HONDA CIVIC است که بر جذابیت این خودرو افزوده است.

هوندا سیویک 2024 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اما طراحی بخش عقب هوندا سیویک ۲۰۲۴ به خوبی بخش های دیگر نیست و بخش اعظمی از جلوه طراحی بخش عقب بر دوش چراغ های عقب است که این چراغ ها، ابعاد به نسبت بزرگی داشته و گرافیک L شکل نیز در این بخش دیده می شود که باعث هماهنگی بین بخش جلو و عقب شده است.

در کل می توان گفت هوندا CIVIC طراحی بسیار خوبی را خصوصا در میان خودرو های وارداتی به نمایش می گذارد و در بخش طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارد. از طرفی این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از سازمان استاندارد euro ncap دریافت کند که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.

مشخصات فنی HONDA CIVIC

قلب تپنده این سدان جذاب، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم به همراه فناوری (V-TEC) است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند. هوندا سیویک ۲۰۲۴ می تواند به کمک این پیشرانه شتاب خود را در مدت زمان ۸.۱ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن ۱۳۸۹ کیلوگرمی این خودرو عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

هوندا سیویک 2024 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

 سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که انتظار می رود عملکرد بسیار خوبی بر روی این خودرو داشته باشد.

برند هوندا
مدل سیویک
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربو شارژر TGDi
قدرت ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۶۷۷ میلی متر
عرض ۱۸۰۲ میلی متر
ارتفاع ۱۴۰۷ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۳۳ میلی متر
وزن ۱۳۸۹ کیلوگرم
حجم باک ۴۷ لیتر
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R16
شرکت عرضه کننده آذریودسال
برند نشان مادر هوندا
کشور سازنده ژاپن

HONDA CIVIC دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۷ لیتر گزارش داده شده است که عدد مناسبی برای این خودرو به حساب می آید.

طراحی داخل کابین و امکانات هوندا سیویک ۲۰۲۴

در بدو ورود به داخل کابین هوندا سیویک ۲۰۲۴ به واسطه سبک طراحی بسیار هماهنگ و جذاب می توان احساس خوبی را از طراحی آن دریافت کرد. نکته ای که در داخل کابین هوندا CIVIC به وضوح دیده می شود این است که طراحی بخش های مختلف این خودرو بسیار ساده و کاربردی طراحی شده اند و کنار هم قرار گرفتن این اجزا هارمونی بسیار خوبی را در داخل کابین این خودرو به وجود آورده است که سبک طراحی دریچه های سیستم تهویه، پنل تهویه، طراحی رودری ها و… خود گواهی بر این ماجرا است.

هوندا سیویک 2024 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نکته دیگری که در داخل کابین می توان مشاهده کرد استفاده از متریال بسیار با کیفیت است که در بخش های مختلف نظیر داشبورد و کنسول وسط دیده می شوند که جدا از اینکه می توانند احساس خوبی را به سرنشینان منتقل کند، در طراحی و دیزاین داخل کابین HONDA CIVIC نقش به سزایی را ایفا کرده اند.

هوندا سیویک 2024 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

بر خلاف بسیاری از سدان های غیر چینی وارداتی، هوندا سیویک آذریورد سال با یکی از تیپ های فول آپشن خود پا به بازار ایران می گذارد و این یعنی می توانیم امکانات بسیار خوبی را در این خودرو مشاهده کنیم. امکاناتی نظیر؛ ۸ کیسه هوا، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خستگی راننده، حالت های مختلف رانندگی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، شیفتر پشت فرمان، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران و… تنها بخشی از آپشن ها و امکانات این سدان جذاب است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی ۸ کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – رادار خط خوان – ترمز اضطراری اتوماتیک – اخطار برخورد از جلو – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سانروف برقی – گرمکن صندلی های جلو – تهویه اتوماتیک – استارت دکمه ای – فرمان کمکی برقی – نمایشگر لمسی – اندروید اتو – اپل کارپلی – کروز کنترل تطبیقی – رانندگی خودکار بین خطوط – رادار تابلوخوان – تنظیم حالت رانندگی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – سنسور نور – سنسور باران – نور بالای اتوماتیک – آینه الکتروکرومیک – دوربین عقب – دنده پشت فرمان

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت مناسب – شتاب مناسب – توان حرکتی خوب – پایداری مناسب
معایب عدم عرضه در نسخه فول آپشن – نبود خدمات پس از فروش گسترده

رقبای هوندا سیویک آذریورد سال

با اینکه تعداد سدان های وارداتی در دور جدید واردات خودرو، آنچنان زیاد نیست اما می توان در میان همین سدان های وارداتی نیز رقیبی برای هوندا سیویک ۲۰۲۴ پیدا کرد. اصلی ترین رقیب این خودرو در حال حاضر مزدا ۳ پریمیوم ادیشن است که پیشرانه کم دردسرتری نسبت به هوندا CIVIC دارد اما در بحث امکانات در رده پایین تری قرار می گیرد. البته نیسان سیلفی، اشکودا سوپرب، کیا K5 با پیشرانه تنفس طبیعی و… از دیگر رقبای این خودرو در میان خودرو های صفر کیلومتر به شمار می آیند. البته اگر بخواهیم نگاهی به بازار خودرو های کارکرده بیاندازیم می توانیم نمونه های کارکرده فولکس واگن پاسات را از رقبای هوندا سیویک آذریورد سال به حساب آوریم.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

هوندا سیویک ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده این سدان جذاب، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم به همراه فناوری (V-TEC) است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

هوندا سیویک ۲۰۲۴ چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توانیم به؛ ۸ کیسه هوا، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خستگی راننده، حالت های مختلف رانندگی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، شیفتر پشت فرمان، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، سنسور باران و… اشاره کنیم.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir