صنعت ماشین: حدود ۴۵ هزار نفر از کارگران بندرهای آمریکا دست به اعتصاب زده‌اند و در این میان قسمت وسیعی از واردات بندر های ساحل شرقی دچار اختلال شده است.

به گزارش صنعت ماشین،

 بنادر مورد بحث 34 درصد از کل مبادلات مربوط به خودرو و قطعات آمریکا را انجام می‌دهند. سال گذشته میزان این مبادلات 135.7 میلیارد دلار بود.

تویوتا اعلام کرد با شنیدن خبر اعتصاب در دو هفته گذشته تولید خودرو و قطعات را افزایش داده و در انبار های خود ذخیره کرده است. این در حالی است که فروش تویوتا در چند ماه گذشته و فقط در بازار آمریکا 7 درصد کاهش داشته است.

از طرفی خودروسازان اروپایی با وجود مشکلات فراوان و کاهش شدید فروش در بازار اروپا، حالا باید با این چالش روبرو شوند. این کمپانی ها نگران موجودی خودرو های خود در آمریکا نیستند، حداقل نه به اندازه مشکل کمبود قطعات در بازار و نمایندگی ها. از طرفی مقامات اتحادیه خودروسازان و وارد کنندگان مستقیما به سراغ رئیس جمهور آمریکا رفتند تا هر چه سریعتر مشکل را حل کند.

یکی از این مدیران اعلام کرد که برخی معتقدند عدم ورود خودرو ها و قطعات ساخت کمپانی های اروپایی تاثیر زیادی بر بازار آمریکا ندارد ولی این باور کاملا اشتباه است، محصولات کمپانی های آمریکایی مثل جنرال‌موتور دارای قطعات اروپایی هستند و نبود این قطعات، تولیدات کمپانی های آمریکایی را مختل خواهد کرد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir