Wp Header Logo 197.png

به گزارش خبرنگار مجله ماشین، در مهر ۱۴۰۳، اولین محموله از خودرو تانک ۳۰۰ ، متعلق به شرکت شتابران خودرو، به ایران وارد شده و این خودرو برای عرضه به مشتریان آماده می‌شود. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که تانک ۳۰۰ ارائه می‌دهد، انتظار می‌رود که این شاسی بلند جدید به رقیبی جدی برای خودروهای آفرود موجود در بازار ایران تبدیل شود. البته که تانک ۳۰۰ شتابران خودرو علی‌رغم جذابیت‌های زیادی که دارد، معایب و نقاط ضعفی نیز دارد. ​این معایب در برخی جنبه‌ها شامل عملکرد و ویژگی‌های خاص خودرو است که ممکن است برای برخی خریداران در ایران نگران‌ کننده باشد.

مشخصات و ابعاد ظاهری تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

تانک ۳۰۰ شتابران خودرو
نمای عقب تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

تانک ۳۰۰ شتابران خودرو دارای ابعاد ۴۷۶۰×۱۹۳۰×۱۹۰۳ میلی‌متر است که به وضوح نشان‌دهنده ابعاد بزرگ و جادار آن می‌باشد. فاصله محوری این خودرو ۲۷۵۰ میلی‌متر است که این موضوع به ثبات و راحتی آن در حین رانندگی کمک می‌کند. وزن خالص تانک ۳۰۰ به ۲۱۵۵ کیلوگرم می‌رسد که این وزن سنگین به حفظ پایداری خودرو در شرایط مختلف کمک می‌کند. همچنین، حجم محفظه بار این خودرو ۴۰۰ لیتر و ظرفیت باک بنزین آن ۷۵ لیتر می‌باشد، که نشان‌دهنده قابلیت‌های عملیاتی این شاسی بلند است.

مشخصات و ابعاد
ابعاد خودرو (طول * عرض * ارتفاع) ۴۷۶۰ * ۱۹۳۰ * ۱۹۰۳ میلی‌متر
فاصله محوری طولی ۲۷۵۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۱۵۵ کیلوگرم
حجم محفظه بار ۴۰۰ لیتر
ظرفیت باک بنزین ۷۵ لیتر
نوع رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی

مشخصات فنی تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

تانک ۳۰۰ شتابران خودرو به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ GDI مجهز است که توانایی تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۵۰۰ و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۳۶۰۰ را دارد. این خودرو با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF تجهیز شده و حداکثر سرعت آن به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تانک ۳۰۰ شتابران خودرو
تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

از جنبه شتاب، تانک ۳۰۰ از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹.۳ ثانیه شتاب می‌گیرد. یکی از معایب بارزی که در انتقادات مربوط به تانک ۳۰۰ مطرح شده، عملکرد نه چندان چشمگیر آن در زمینه شتاب و سرعت نهایی است. سیستم حرکتی این خودرو چهار چرخ محرک بوده و نوع سیستم تعلیق آن دوبل جناغی در جلو و مالتی لینک در عقب است که به کیفیت سواری و کنترل این خودرو در مسیرهای آفرودی کمک می کند.

با وجود اینکه تانک ۳۰۰ شتابران خودرو توانمندی‌هایی در زمینه آفرود دارد، اما در برخی رویدادهای آزمایشی ممکن است کشش و عملکرد مناسبی را در شرایط چالش‌برانگیز نشان ندهد.

مشخصات فنی
نوع موتور ۲ لیتر توربوشارژ GDI
حداکثر قدرت ۲۲۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۸۷ نیوتن متر در ۳۶۰۰-۱۸۰۰ دور در دقیقه
نوع گیربکس ZF اتوماتیک ۸ سرعته
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۹.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم حرکتی چهار چرخ محرک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۳ ثانیه
نوع سیستم تعلیق جلو / عقب دوبل جناقی / مالتی لینک
قفل دیفرانسیل الکترونیکی
فاصله کف خودرو تا سطح زمین ۲۲۴ میلی‌متر
حداکثر شیب قابل سعود ۴۵۰ درجه
زاویه ورود / خروج ۳۶.۳۰ درجه / ۳۷.۲۰ درجه
حداکثر عمق قابل پیشروی در آب ۹۶.۵ میلی‌متر (با افزایش ارتفاع ۹۰۰ میلی‌متر)
حجم تانک ۳۰۰ لیتر

امکانات رفاهی تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

تانک ۳۰۰ با انواع امکانات رفاهی مدرن همراه است. سیستم ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با قابلیت گرمکن و ماساژور، و سیستم خنک‌کننده دو نقطه‌ای جزء امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌روند. همچنین این خودرو دارای یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم مالتی مدیا و یک سیستم صوتی با ۹ اسپیکر است که تجربه صوتی لذت‌بخشی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

تانک ۳۰۰ شتابران خودرو
فضای داخل تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

نورپردازی کابین (Ambient light) و شیشه‌های عایق صدا نیز به افزایش راحتی و آرامش در داخل خودرو کمک می‌کنند. همچنین سیستم کروز کنترل تطبیقی (ACC) و سیستم کنترل حرکت بین خطوط، به بهبود ایمنی و کیفیت رانندگی در سفرهای طولانی خواهند افزود.

تجهیزات تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

ایمنی تانک ۳۰۰ نه تنها به نبود وقفه و مشکلات در سفرها، بلکه به تخفیف خطر تصادفات نیز کمک می‌کند. از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم کمکی ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، و کیسه هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی اشاره کرد. دیگر ویژگی ایمنی شامل سیستم هشدار خواب برای راننده و سیستم پیشگیری از تصادف در جلو است که با توجه به شرایط جاده موشکافانه عمل می‌کند.

تانک ۳۰۰ شتابران خودرو همچنین دارای سیستم‌های مدرنی است که کیفیت و تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد. سیستم کنترل فشار باد تایر، دوربین ۳۶۰ درجه، و سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت به عنوان ابزارهای کمکی در این خودرو به کار گرفته شده‌اند. این سیستم‌ها نه تنها به افزایش ایمنی کمک می‌کنند، بلکه بر تجربه رانندگی نیز تاثیر مثبت می‌گذارند.

عنوان مشخصات
امکانات رفاهی
سیستم ورود و استارت بدون کلید بله
سیستم کمکی ترمز (BAS) بله
نمایشگر لمسی مالتی مدیا (۱۲.۳ اینچ) بله
کنترل پایداری (ESP) بله
صفحه کیلومتر دیجیتال بله
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی بله
تنظیم برقی صندلی راننده (۴ جهت) بله
تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو (۶ جهت) بله
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) بله
گرمکن و ماساژور صندلی‌های جلو بله
سیستم کنترل فرود از شیب بله
تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه بله
کروز کنترل تطبیقی (ACC) بله
سیستم صوتی با ۹ اسپیکر بله
سیستم حرکت بین خطوط بله
نورپردازی کابین (Ambient Light) بله
دوربین ۳۶۰ درجه بله
روکش چرمی صندلی بله
شیشه‌های عایق صدا بله
سیستم هشدار خواب بله
سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت بله

آزمایش‌ها و پیش‌بینی‌های فنی

انجام تست‌های فنی و کالیبراسیون تانک ۳۰۰ به منظور تطابق با شرایط آب و هوایی و کیفیت سوخت در ایران یکی از اولویت‌های اصلی شتابران خودرو است. این تست‌ها توسط تیم مهندسی و تحقیقات این شرکت به انجام رسیده و به نظر می‌رسد که مشکل عدم سازگاری با کیفیت سوخت که در بسیاری از خودروهای بازار ایران مشاهده می‌شود، در مورد تانک ۳۰۰ برطرف شده است.

نتیجه‌گیری

​تانک ۳۰۰ شتابران خودرو با توجه به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی بالایی که ارائه می‌دهد، به عنوان یک شاسی بلند جدید در بازار ایران به شدت مورد توجه قرار گرفته است. ورود این خودرو به بازار می‌تواند به رقابتی جدی برای دیگر خودروهای موجود در این سگمنت منجر شود. با توجه به طراحی منحصر به فرد و امکانات پیشرفته، تانک ۳۰۰ به نظر می‌رسد که گزینه‌ای جذاب برای علاقمندان به خودروهای آفرود باشد. لازم به ذکر است که کمیاب بودن خدمات پس از فروش و قطعات یدکی نیز از معایبی است که به شرکت‌های خودروسازی چینی، از جمله تانک ۳۰۰ نسبت داده می‌شود.

کاتالوگ تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

کاتالوگ تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

گالری تصاویر تانک ۳۰۰ شتابران خودرو

 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir