Wp Header Logo 9.png


منتشر شده در 17 مهر 1403 ساعت 09:00


افزایش تعرفه خودروهای برقی چینی

پس از ماه‌ها گمانه‌ زنی، سرانجام اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا به افزایش تعرفه بر خودروهای برقی چینی رای مثبت دادند. این تعرفه‌ها که علاوه‌ بر مالیات فعلی ۱۰ درصدی هستند، تا تاریخ ۳۱ اکتبر اجرایی می‌شوند و تا ۵ سال آینده اعتبار خواهند داشت. اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند تاثیرات مهمی بر بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد و رقابت را بین خودروسازان چینی و اروپایی افزایش دهد.

تعرفه‌های جدید برای برندهای مختلف متفاوت خواهد بود

به گزارش آخرین خودرو، تعرفه‌های جدید برای همه برندها یکسان نبوده و از شرکتی به شرکت دیگر متغیر هستند. به عنوان مثال، محصولات کمپانی بی وای دی مشمول تعرفه ۱۷ درصد می‌شوند، در حالی که برای تولیدات جیلی تعرفه ۱۸.۸ درصدی وضع شده است. خودروهای تولیدی تسلا در چین هم با تعرفه ۷.۸ درصدی وارد اروپا خواهند شد. شاید بدانید بخش قابل توجهی از خودروهای تسلا که در قاره سبز فروخته می‌شوند، از مبدأ چین هستند. اما در این بین گروه سایک (SAIC) بیشترین ضربه را خورده و محصولات آن با تعرفه ۳۵.۳ درصدی در این قاره به فروش خواهند رسید. در جدول زیر می‌توانید تعرفه‌های جدید را به تفکیک هر خودروساز مشاهده نمایید.

کشورهای موافق و مخالف تعرفه‌های جدید

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلمان، مجارستان، مالت، اسلواکی و اسلوونی به این طرح رای منفی داده‌اند؛ در مقابل بلغارستان، دانمارک، استونی، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، هلند و لهستان موافق تعرفه‌های پیشنهادی بوده‌اند. کشورهای اتریش، بلژیک، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، فنلاند، یونان، لوکزامبورگ، پرتغال، رومانی، اسپانیا و سوئد نیز از رای دادن خودداری کرده‌اند.

تعامل چین و اتحادیه اروپا

با وجود تصویب تعرفه‌های جدید، چین و اتحادیه اروپا همچنان به دنبال یافتن راه حلی هستند که با قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) مطابقت داشته باشد. با این حال، این کار ساده نخواهد بود، زیرا حتی پس از تحقیقات کمیسیون اروپا، چین همچنان یارانه‌های ارائه‌شده به تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی خود را انکار می‌کند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir