Wp Header Logo 264.png


منتشر شده در 16 مهر 1403 ساعت 19:19


اشکودا های وارداتی با پارس ساتر هوشمند به تبریز می آیند

شرکت پارس ساتر هوشمند که واردات محصولات اشکودا را بر عهده آن است، در نمایشگاه تبریز حضور پیدا کرده و محصولات این برند را به نمایش می گذارد.

شرکت اشکودا یکی از زیر مجموعه های گروه فولکس واگن است که در واقع یک خودروساز با سابقه اهل جمهوری چک است که مالکیت آن در سال ۱۹۹۱ به نام فولکس واگن در آمد و اکنون مسئولیت ساخت و تولید محصولات به نسبت اقتصادی ولی با کیفیت را بر عهده دارد. شرکت پارس ساتر هوشمند که خود زیر مجموعه ای از گروه صنعتی ایران روور است، مسئولیت واردات محصولات برند اشکودا را بر عهده گرفته است و دو خودرو اشکودا سوپرب و اشکودا کاروک را با خود به نمایشگاه می آورد.

در این مطلب می خواهی نگاهی به اشکودا های وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند بیاندازیم.

اشکودا کاروک در حال حاضر تنها کراس اوور وارداتی این برند است که در واقع یک کراس اوور در کلاس طراحی و سگمنت C بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ بر اساس پلتفرم MQB A1 طراحی و تولید شده است. این کراس اوور با اصالت اولین بار در توسط شرکت پارس ساتر هوشمند در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۳ به نمایش در آمد.

اشکودا های وارداتی با پارس ساتر هوشمند به تبریز می آیند

نیروی محرکه اشکودا کاروک وارداتی از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری TSI تامین می شود. این پیشرانه می تواند نهایتا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و آن را در اختیار جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه قرار دهد. نیروی تولید شده در این خودرو به وسیله جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می شود که این یعنی با یک کراس اوور دیفرانسیل جلو روبرو هستیم. در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده و در محور عقب آن سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود که عملکر قابل قبولی بر روی این خودرو دارد.

از جمله امکانات این خودرو نیز می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، سنسور نور، کروز کنترل، گرم کن صندلی های جلو، سیستم تصفیه هوای داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، اتوپارک، خروج از پارک خودکار، استارت دکمه ای، فرمان دی کات، رادار نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، در صندوق عقب برقی و… اشاره کرد.

اشکودا سوپرب دیگر محصول وارداتی شرکت پارس ساتر هوشمند بوده و در واقع اولین محصول برند اشکودا است که در دور جدید واردات پایش به بازار ایران باز شده است. اشکودا سوپرب سدانی در کلاس طراحی D است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۱ روانه بازار شده و تا کنون چهار نسل از این خودرو روی خط تولید رفته است. اما نسل سوم این ماشین که توسط شرکت پارس ساتر هوشمند وارد بازار ایران می شود برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ برای نخستین بار رونمایی شد و تا سال ۲۰۲۴ تولید آن ادامه داشته است.

اشکودا های وارداتی با پارس ساتر هوشمند به تبریز می آیند

موتور ۱.۴ لیتری اشکودا سوپرب از نوع چهار سیلندر خطی بنزینی بوده و ۱۵۰ اسب بخار قدرت به علاوه ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به سوی یک جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته ارسال می‌کند تا از آنجا روانه محور چرخ‌های جلو شود.سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و مالتی‌لینک در عقب، نوید یک سواری پایدار و هندلینگ اطمینان‌بخش را می‌دهد.

سدان با کیفیت اشکودا با اینکه نمونه فول آپشن و بروز نیست اما امکانات قابل قبولی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی مولتی‌مدیا، سیستم ناوبری، سنسور تشخیص خواب‌آلودگی، دیلایت، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک دوگانه، سنسورهای پارک جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، کروز کنترل، حسگر فشار باد تایرها، اتوپارک، دستیار رانندگی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف، تنظیم برقی صندلی راننده، کیسه‌های هوای جلو و… جزو مهم‌ترین تجهیزات اشکودا سوپرب وارداتی محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز در روزهای سه شنبه تا جمعه ۲۰ مهر، از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تبریز برگزار می‌شود و علاقه مندان به صنعت خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir