Wp Header Logo 19.png

بر اساس داده های سرشماری های اخیر، تعداد کارمندانی که در جهان بیش از یک شغل دارند، در دو دهه گذشته افزایشی چشمگیر داشته است. دلایل متعددی مثل مشکلات و بحران های مالی، فرصت های شغلی آنلاین و جدید و… باعث گرایش بیشتر کارکنان به داشتن شغل های جانبی شده است. در این مقاله به بررسی چنده ایده شغل دوم برای کارمندان می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را بر خواهیم شمرد.

نگهداری از حیوانات خانگی

اگر ساعت کاری شما شناور است یا مدت زمان معینی را می توانید خارج از محیط کاری خود بگذرانید، نگهداری از حیوانات خانگی برای شما گزینه مناسبی است. وظیفه اصلی شما در این کار بسیار ساده است و کافی است کمی در باره حیوانات اطلاعات داشته باشید. افرادی که صاحب حیوانات خانگی هستند؛ معمولا زمانی که به مسافرت های کوتاه مدت می روند یا به هر دلیلی مجبور به ترک خانه اند، به کسی نیاز دارند تا در نبودشان از حیوان خانگیشان مراقبت کند. این شغل دوم برای کارمندان و افرادی که ارتباط خوبی با طبیعت دارند؛ کاملا مناسب است.

پیشخدمتی در رستوران یا کافه

شغل دوم برای کارمندان

ساعات کاری متداول معمولا از صبح شروع می شود تا عصر ادامه دارد، این دقیقا زمانی است که تازه کافه ها و رستوران های شهر شلوغ می شوند. پس شما به عنوان یک کارمندان به راحتی می توانید در شیفت بعدازظهر یک رستوران مشغول به کار شوید. نکته قابل توجه این است که شما باید بتوانید مدت زیادی سر پا بایستید و تحرک زیادی داشته باشید. پس این شغل دوم برای کارمندان میانسال توصیه نمی شود؛ اما اگر جوان هستید، کار کردن در چنین محیطی به شما امکان یافتن روابط جدید و تجربه های متفاوت را خواهد داد.

نماینده تلفنی در بخش خدمات مشتریان

اگر روابط عمومی خوبی دارید و به راحتی می توانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید، کار به عنوان نماینده خدمات مشتریان برای شما مناسب است. بسیاری از شرکت های بزرگ، نیاز به افرادی دارند که به صورت دور کار پاسخگوی تماس های تلفنی مشتریانشان باشند. این شغل دوم برای کارمندان تمام وقت و نیمه وقت قابل انجام است؛ زیرا وقت زیادی از فرد نخواهد گرفت.

پیک

اگر یک ماشین یا موتور سیکلت دارید، می توانید به راحتی در اوقات بیکاری خود به عنوان پیک فعالیت کنند. امروزه اپلیکیشن های زیادی هستند که به صورت آنلاین خدمات حمل و نقل بسته ها و کالا های مختلف را ارائه می دهند. شما می توانید در یکی از این مجموعه ها عضو شوید و کسب درآمد کنید. علاوه بر این اپلیکیشن ها، بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید نیز به طور مستقیم اقدام به استخدام افراد به عنوان پیک می نمایند و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید.

رونویسی و تایپ

رونویسی و تایپ

بسیاری از مشاغل نیاز به صورتجلسه کردن فایل های ضبط شده از جلسات و گفت و گو های درون سازمانی خود دارند و برای صرفه جویی در وقت، این کار را برون سپاری می کنند. به همین دلیل شما می توانید با رونویسی و پیاده کردن این فایل ها روی کاغذ یا یک فایل ورد به درآمد برسید. امروزه شرکت های زیادی اینگونه خدمات را انجام می دهند و اقدام به استخدام افراد متقاضی می نمایند؛ اما شما نباید به هر مجموعه ای اعتماد کنید و ضروری است که حتما قبل از هرگونه اقدام، پشینه قانونی شرکت را بررسی نمایید.

وبلاگ نویسی

اگر قلم خوبی دارید و به نوشتن متن علاقه مندید، وبلاگ نویسی برای شما گزینه مناسبی به حساب می آید.  فرقی نمی کند برای وبلاگ خود مطلب می نویسید یا از وب سایت های مختلف درخواست قبول می کنید، به هرحال بنا بر مهارتتان در نوشتن و شناختی که از سیستم های توزیع محتوا مثل وردپرس دارید، امکان کسب درآمد برای شما وجود خواهد داشت. این شغل دوم برای کارمندان پیر و جوان قابل اجراست و هیچ گونه محدودیت سنی و جنسیتی خاصی ندارد.

تعمیرکار پاره وقت

تعمیرکار پاره وقت

اگر مهارت های فنی خوبی دارید؛ اما هرگز به این مهارت های به عنوان راهی برای کسب درآمد نگاه نکرده اید، شاید وقت آن رسیده باشد که دیدگاهتان را عوض کنید. اپلیکیشن ها و پلتفرم های آنلاین زیادی به عنوان واسط میان مشتری و افراد حرفه ای عمل می کنند و شما از طریق این پلتفرم ها می توانید با توجه به مهارت هایتان گزینه های مناسب را انتخاب کنید.

جمع بندی

داشتن یک شغل جانبی در کنار شغل اصلی به شما این امکان را می دهد که بتوانید علاوه بر درآمد ثابتتان، درآمدزایی مضاعفی داشته باشید و در صورت لزوم میزان دریافتی خود را افزایش دهید. شما با هر سطحی از تحصیلات و مهارت می توانید بسته به توانایی هایتان شغل دوم مناسب خود را پیدا کنید و در آن زمینه به فعالیت بپردازید. ما در این مقاله به معرفی چند مورد مناسب شغل دوم برای کارمندان پرداختیم و حوزه وظایف و سختی های هر کدام را شرح دادیم تا به شما در انتخابی بهتر کمک کنیم.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir