Wp Header Logo 411.png

شکاف جنسیتی در کارآفرینی به لطف تلاش های بسیاری که در سال های اخیر انجام شده است، رو به کاهش است و زنان هر روز سهم بیشتری در این حوزه را به خود اختصاص می دهند. طبق آخرین آمار، شکاف جنسیتی در حوزه کارآفرینی از نه درصد به شش درصد در اقتصاد های درحال توسعه رسیده است؛ زیرا امروزه زنان بیشتری به ابزار های مالی دسترسی دارند. جالب است بدانید بیشترین پیشرفت مربوط به کشور هند است. این نکته به این دلیل حائز اهمیت است که هند از بسیاری از جهات فرهنگی شبیه به کشور ما است. پس ایران نیز می تواند شکاف جنسیتی بازار کارآفرینی خود را به زودی کاهش دهد. ما در این مقاله به معرفی بهترین ایده های کارآفرینی زنان می پردازیم. با ما همراه باشید.

برنامه ریزی مراسم، جشن‌ ها و رویداد ها

ایده های کارآفرینی زنان

شغل برنامه ریزی مراسم، شامل سازماندهی و آماده کردن مقدمات جشن ها و رویداد ها است. این رویداد ها ممکن است آنلاین و یا آفلاین باشند. به هر حال در جهان امروزی تمایل زیادی برای کمک گرفتن از یک برنامه ریز تخصصی وجود دارد. بانوان به دلیل جزئی نگر بودن و دقت فراوان در چنین شغلی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان خواهند داد. پس شما به عنوان یک زن کارآفرین می توانید با تاسیس یک شرکت برنامه ریزی کار خود را آغاز نمایید. درآمد این کار بر اساس مقیاس مراسم، پیچیدگی های آن و ویژگی های مدنظر مشتری شما برای جشن یا رویداد، متغیر است؛ اما با توجه به زحمت نسبتا زیاد آن، با دستمزد مناسبی همراه خواهد بود.

راه اندازی پلتفرم تدریس خصوصی آنلاین

همیشه شنیده ایمکه شغل معلمی یکی از بهترین مشاغل برای زنان است. اگر به دنبال بهترین ایده های کارآفرینی زنان می گردید و در تدریس یک رشته خاص مهارت دارید، می توانید با کمک برنامه نویسان فریلنسر یا پلتفرم های سایت ساز رایگان، یک سایت یا برنامه تخصصی به این منظور بسازید و با کمک زنان جویای کار دیگر، یک مدرسه آنلاین تاسیس نمایید. آموزش آنلاین مسئویلت متری دارد و دست شما برای برنامه ریزی درسی باز می گذارد تا بدون محدودیت و با توجه به ساعت های آزادتان برنامه ریزی کنید. قیمت این خدمات نیز بر اساس توافق شما و فرد دانش آموز یا دانشجو تعیین می شود و به عواملی مثل تعداد جلسات، سطح کلاس و مدت زمان هر جلسه بستگی دارد.

مربیگری

مربیگری

مربیگری یکی از حوزه هایی است که در ایران کمتر به آن توجه شده است؛ اما اگر بخواهیم بهترین ایده های کارآفرینی زنان را مطرح کنیم، نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم. مربی های شخصی ممکن است در زمینه توسعه فردی، تغذیه، ورزش، سرمایه گذاری مالی یا… فعالیت کنند. یکی از حوزه هایی را که در آن تخصص و تجربه فردی دارید، انتخاب کنید. درباره تخصص و مهارتتان تولید محتوا کنید و محتوای خود را در پلتفرم هایی مثل یوتیوب و اینستاگرام آپلود نمایید. پس از جذب مخاطب شروع به تبلیغات کنید و از این طریق مشتریان خود را بیایبد. درآمد مریبگری معمولا بالاست و می توان روی آن به عنوان یک شغل تمام وقت حساب کرد.

رزومه نویسی

یکی از مشکلاتی که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند، دشواری رزومه نویسی است. این کار در نگاه اول آسان به نظر می رسد ولی به محض اینکه شروع کنید، اگر تجربه و دانش کافی را نداشته باشید، با مشکلات جدی مواجه خواهید شد. به همین دلیل نیاز به فردی که به طور حرفه ای بر اصول رزومه نویسی مسلط باشد، احساس می شود. شما می توانید یک گروه از افراد حرفه ای و آموزش دیده را برای این کار دور هم جمع کنید یا حتی افراد مستعد را انتخاب کنید و خودتان به آن ها آموزش های لازم را بدهید.

بازاریابی وابسته یا افیلییت مارکتینگ

بازاریابی وابسته

حال که به معرفی برخی از بهترین ایده های کارآفرینی زنان می پردازیم خوب است که به بازاریابی وابسته نیز اشاره کنیم. بسیاری از بازاریابان دیجیتالی و بلاگر ها با حضور آنلاین قوی در پلتفرم های آنلاینی مثل اینستاگرام، یوتیوب و… در بازاریابی وابسته برای شرکت ها فعالیت می کنند. برای شروع کسب و کار بایذ حضور آنلاین خود را تقویت کنید و سپس با یک شرکت قرارداد ببندید تا محصولات و خدمات آن را در پلتفرم های اجتماعی تبلیغ نمایید. بعد از آن می توانید شروع به دریافت کمیسیون برای هر فروش یا سرنخ فروش تولید شده توسط خودتان کنید.

جمع بندی

زنان امروزه سهم بزرگی از بازار کار کشور را به خود اختصاص داده اند  این سهم به طور چشمگیری در حال افزایش است. شما به عنوان یک زن، اکنون دسترسی آزادی به ابزار های مالی لازم برای کارآفرینی دارید و با همت خود می توانید هر کاری که ایده آن را در سر دارید، آغاز نمایید. ما در این مقاله به معرفی بهترین و کاربردی ترین ایده های کارآفرینی زنان و شروع مسیر کسب و کار برای بانوان پرداختیم تا به سهم خود در این پیشرفت و توسعه ملی سهیم بوده باشیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه کارآفرینی به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir