Wp Header Logo 442.png

به گزارش مجله ماشین، پس از نزدیک به سه دهه، فراری یک سوپرکار «دو رقمی» جدید را معرفی کرده است. ​فراری F80، با قیمت ۳.۹ میلیون دلار، قدرتمندترین خودروی خیابانی فراری در تاریخ است.​ این خودرو با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، موتور هیبریدی شش سیلندری و عملکردهایی که می‌تواند دیگر ابرخودروها را به چالش بکشد، ارائه شده است.

فراری به عنوان یک برند مشهور در دنیای خودروسازی، به لطف F80، می‌تواند به آموزش اصول احتراق داخلی به جهانیان بپردازد. این سوپرکار، که در راستای نام‌گذاری ابرخودروهای این دهه فراری طراحی شده است، در مجموع ۷۹۹ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

این خودرو دارای موتور سه لیتری با دو ردیف سیلندر و ۱۲۰ درجه زاویه بین آن‌ها، و توان ۸۸۸ اسب بخار در دور ۹۲۰۰ RPM (با محدودیت) است. همچنین این خودرو دارای یک سیستم تمام چرخ متحرک با بردار گشتاور در محور جلو بوده و با اضافه کردن ۲۹۶ اسب بخار الکتریکی، مجموع قدرت آن به ۱۲۰۰ اسب بخار می‌رسد.

فراری F80
نمای عقب فراری F80

فراری F80 با استفاده از یک گیربکس دو کلاچه هشت دنده، سرعتی معادل ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت را داشته و قادر است در ۲.۱۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برسد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در کمتر از شش ثانیه (با زمان مشخص ۵.۷۵ ثانیه) نیز از ویژگی‌های آن است.

ابعاد این سوپرکار شامل ارتفاع ۱۱۳۸ میلی‌متر و عرض ۲۰۶۰ میلی‌متر است. طول کلی این خودرو ۴۸۴۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۶۶۵ میلی‌متر است. وزن خشک خودرو ۱۵۲۵ کیلوگرم و ظرفیت مخزن سوخت آن ۶۳.۵ لیتر است.

فراری F80 با توزیع وزن متعادل، ۴۲.۲ درصد از وزن در جلو و ۵۷.۸ درصد در عقب، به هنگام رانندگی عملکردی عالی ارائه می‌دهد. سیستم بال فعال این خودرو ۱۰۰۰ پوند (۴۶۰ کیلوگرم) نیروی داون‌فورس تولید می‌کند تا پایداری خودرو را در سرعت‌های بالا حفظ کند.

فراری F80
کابین فراری F80

این خودرو همچنین به سیستم تخمین ویژگی‌های خودرو (FIVE) مجهز است که رفتار آن را با استفاده از داده‌های حسگرها پیش‌بینی و تنظیمات لازم را انجام می‌دهد. F80 دارای سه حالت رانندگی است: «هیبرید»، «عملکرد» و «کیفیت».

تایرهای سفارشی میشلین برای این خودرو طراحی شده و بدنه آن از فیبر کربن و دیگر کامپوزیت‌ها ساخته شده است. فضای داخلی طراحی شده است که راننده در مرکز توجه باشد و کنترل‌های فیزیکی بر روی فرمان خودرو تجربه‌ای شبیه به دوران آنالوگ را به ارمغان می‌آورد.

به طور کلی، طراحی فراری F80 به یاد افسانه F40 از چهار دهه پیش است و در عین حال فناوری‌های پیشرفته و کاربردی را نیز به نمایش می‌گذارد.

جدول مشخصات فراری F80

مشخصات جزئیات
قیمت ۳.۹ میلیون دلار
قدرت موتور ۱۲۰۰ اسب بخار
نوع موتور شش سیلندر هیبریدی
حجم موتور ۳ لیتر
زاویه بین سیلندرها ۱۲۰ درجه
حداکثر دور موتور ۹۲۰۰ RPM
گشتاور ۸۸۸ اسب بخار / ۹۰۰ اسب بخار (۸۵۰ نیوتن‌متر)
نسبت تراکم ۹.۵:۱
سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک با بردار گشتاور در محور جلو
گیربکس دو کلاچه هشت دنده
حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت (۲۱۸ مایل بر ساعت)
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۲.۱۵ ثانیه
شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر کمتر از ۶ ثانیه (۵.۷۵ ثانیه)
ارتفاع ۱۱۳۸ میلی‌متر
عرض ۲۰۶۰ میلی‌متر
طول ۴۸۴۰ میلی‌متر
فاصله محوری ۲۶۶۵ میلی‌متر
وزن خشک ۱۵۲۵ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت ۶۳.۵ لیتر
توزیع وزن ۴۲.۲٪ جلو / ۵۷.۸٪ عقب
نیروی داون‌فورس در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰۰۰ پوند (۴۶۰ کیلوگرم)
حالت‌های رانندگی هیبرید، عملکرد، کیفیت
تایرها میشلین: ۲۸۵/۳۰ R20 (جلو) و ۳۴۵/۳۰ R21 (عقب)
فضای بار ۳۵ لیتر (۱.۲۳ متر مکعب)

گالری تصاویر فراری F80

لینک کوتاه نوشته

معرفی فراری F80: سوپرکار هیبریدی با سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت