Wp Header Logo 433.png

بهترین راه برای مقابله کردن با شرایط سخت مالی، مطرح کردن درخواست افزایش حقوق است. اما این مسئله می تواند برای هر کسی دلهره آور باشد یا حتی فرد را دچار استرس کاری کند. بنابراین نحوه بیان این درخواست به دلیل حساسیت بالای موضوعات مالی در سازمان های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نحوه بیان درخواست حقوق به فرهنگ سازمانی شرکتی که در آن مشغول به کار هستید برمی گردد. یکی از راه های درخواست افزایش حقوق، نوشتن یک نامه اداری برای درخواست افزایش حقوق است که ما قصد داریم در این نوشته اصول آن را توضیح دهیم.

چرا باید نامه اداری درخواست افزایش حقوق بنویسیم؟

نامه اداری درخواست افزایش حقوق

داشتن مهارت نویسندگی درباره درخواست افزایش حقوق برای اکثر کارمندان یک مهارت ارزشمند و کاربردی است. اگر فردی آرام، ساکت، درون گرا و خجالتی ای هستید احتمالا بیان درخواست افزایش حقوق برایتان بسیار مشکل خواهد بود. نحوه درخواست افزایش حقوق به صورت متنی و کتبی می تواند به شما کمک کند تا درباره افزایش حقوق به راحتی صحبت کنید. بنابراین نوشتن نامه اداری درخواست افزایش حقوق می تواند تا حد زیادی از استرس و نگرانی های شما بکاهد یا حتی باعث پیشرفت شغلی شما شود. علاوه بر این نامه نوشتن برای این درخواست مزایای منحصر به فردی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • به ارتباط رسمی میان شما و کارفرمایتان کمک می کند.

در واقع نوشتن نامه اداری برای افزایش حقوق به شفافیت ارتباط شما به عنوان کارمند و مدیرتان بسیار مفید است و مطمئن باشید که بازخورد های خوبی خواهید گرفت.

  • درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر درخواستتان را فقط به صورت شفاهی مطرح کنید ممکن است کارفرما یا مدیر مربوطه، درخواست شما را تا حدودی نادیده گرفته و یا پشت گوش بیاندازد نوشتن یک درخواست رسمی صادقانه می تواند از این مشکل جلوگیری کند. علاوه بر این موضوع کارفرمای شما مدت زمان بیشتری برای بررسی صلاحیت های شما خواهد داشت که فرصتی را برای فراهم می کند تا به نفع شما تصمیم بگیرد و تا حد امکان رضایت کارکنان خود را حفظ کند.

  • فرصت زیادی برای فکر کردن خواهید داشت.

نوشتن یک نامه کتبی برای درخواست افزایش حقوق می تواند به سازماندهی افکار شما کمک کند و در نتیجه شما استدلال های منطقی زیادی برای درخواستتان خواهید داشت. دستاورد ها و تجربیات و سابقه کاریتان را فهرست بندی کرده و به دلایلی که فکر می کنید چرا باید افزایش حقوق داشته باشید اشاره کنید.

زمان مناسب نوشتن نامه اداری افزایش حقوق

زمان مناسب نوشتن نامه اداری افزایش حقوق

برای نوشتن نامه اداری افزایش حقوق باید حتما به چند نکته توجه داشته باشید که یکی از این نکات انتخاب زمان ایده آل برای مطرح کردن درخواستتان است. انتخاب زمان نامناسب برای مطرح کردن چنین درخواستی می تواند مسیر شغلی شما را به طور کلی تغییر دهد. زمان مناسب برای نوشتن و مطرح کردن این مسئله بستگی به عوامل زیر دارد:

  • عملکرد کلی شما مناسب بوده و کارفرما از شما به اندازه کافی راضی است.
  • اگر به تازگی وارد شرکت شده اید بهتر است فعلا چنین درخواستی را مطرح نکنید! باید حداقل شش ماه از تاریخ ورودتان به سازمان مورد نظرتان گذشته باشد.
  • شرایط روحی مدیرتان را بررسی کنید. ممکن است در آن روز کمی عبانی به نظر بیاید.
  • شرایط مالی شرکت را ارزیابی کنید. آیا سازمان می تواند رقمی که مد نظر دارید را پرداخت کند؟

بعد از بررسی موارد بالا می توانید نوشتن نامه اداری درخواست افزایش حقوق را شروع کنید. به یاد داشته باشید که زمان مناسب بر رد شدن درخواستتان اثر مستقیم خواهد داشت. در نتیجه از این مورد مهم به راحتی چشم پوشی نکنید .

اصول نوشتن نامه درخواست افزایش حقوق

نوشتن نامه های رسمی و اداری قاعدتا با نوشتن پیامک یا یک متن ساده و انشا تفاوت های زیادی دارد. در ادامه به اصولی از نامه رسمی درخواست افزایش حقوق اشاره می کنیم.

  • تا حد امکان نامه خود را کوتاه بنویسید.
  • چک کنید تا نامه شما ایرادات نگارشی نداشته باشد.
  • از اصطلاحات روزمره استفاده نکنید! نامه نباید از حالت رسمی خود خارج شود.
  • درخواستتان را به طور واضح با دلایل منطقی بیان کنید.

علاوه بر این نکات حتما به تمیزی نامه در صورت فیزیکی بودن آن توجه کنید نامه شما باید تمیز، کوتاه و عاری از هر گونه ایراد خاصی باشد که باعث شود نامه حالت رسمی خود را از دست بدهد!

نمونه نامه درخواست افزایش حقوق

نمونه نامه اداری درخواست افزایش حقوق

بسمه تعالی

جناب آقای، سرکار خانم (در اینجا باید نام و نام خانوادگی کارفرما نوشته شود)

مدیر محترم….. ( نام شرکت)

موضوع: درخواست افزایش حقوق

با سلام و احترام،

بدینوسیله به استحضار می ‌رساند، اینجانب ……. از تاریخ … با سمت شغلی … در سازمان……. شروع به کار کرده و در این مدت نهایت تلاش خود را کرده ام تا به بهترین نحو وظایفم را انجام داده و بیشترین کارایی را در این سازمان داشته باشم. ضمن عرض تشکر و قدردانی از زحمات شما بابت فراهم کردن فرصت شغلی برای من در این سازمان، از جنابعالی تقاضا دارم نسبت به افزایش حقوق اینجانب در صورت صلاحدید خود اقدام فرمایید. پیشاپیش از بذل محبت و همکاری صمیمانه شما نهایت تشکر را دارم و امیدوارم این مجموعه با توکل بر خداوند متعال و مدیریت مدبرانه شما به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند. باشد که لطف جنابعالی باعث پشتکار و دلگرمی بیش از پیش اینجانب شده و ارتباط موثر من با این مجموعه را چندین برابر کند.

با تشکر

نام و نام خانوادگی

امضا

جمع بندی

نوشتن نامه اداری درخواست افزایش حقوق یک نوع مهارت محسوب می شود. زیرا نگارش چنین درخواستی با نوشتن یک متن ساده متفاوت است. ما در این مقاله به مزایای نوشتن نامه درخواست افزایش حقوق و اصول آن اشاره کردیم. بنابراین اگر قصد نوشتن نامه ای اداری برای درخواستتان دارید این مقاله را از دست ندهید و مطابق با مواردی که ذکر شد درخواستتان را بنویسید

source

viraje.ir

توسط viraje.ir