Wp Header Logo 493.png


منتشر شده در 29 مهر 1403 ساعت 17:00


اسکای ول کیو در نمایشگاه پاریس معرفی شد ؛ هاچبکی برقی با ۷ سال وارانتی

شرکت چینی اسکای ول از یک خودروی جدید در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد. این هاچبک خوش استیل کیو (Q) نام داشته و نیروی خود را از پیشرانه‌ ای تمام الکتریکی دریافت می‌کند. نکته جالب اینکه قرار است این خودرو در اروپا عرضه شود.

مشخصات فنی اسکای ول کیو

هاچبک برقی اسکای ول کیو با دو پک باتری راهی بازار خواهد شد. در رابطه با ظرفیت این باتری‌ها فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم نسخه مجهز به باتری حجیم‌تر با شارژ کامل می‌تواند تا ۳۰۰ مایل یا ۴۸۲ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. در هر دو نسخه نیروی لازم برای جابجایی توسط موتوری برقی با توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت تأمین می‌شود. طبق انتظار چرخ‌های محور جلو نیروی موتور را دریافت می‌کنند.

اسکای ول کیو در نمایشگاه پاریس معرفی شد ؛ هاچبکی برقی با ۷ سال وارانتی

خودروساز چینی مدعی است هاچبک برقی کیو شتاب بسیار بالایی داشته و فقط در زمان ۳.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این رقم با توجه به مشخصات پیشرانه و دیفرانسیل جلو بودن خودرو بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد. از این رو باید منتظر ماند و دید که آیا در دنیای واقعی و رانندگی‌های روزمره امکان تحقق رکوردی مشابه وجود خواهد داشت یا خیر.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که اسکای ول کیو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به لطف این ویژگی و در صورت اتصال به یک پورت پرسرعت، رسیدن میزان شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد، ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

اسکای ول کیو در نمایشگاه پاریس معرفی شد ؛ هاچبکی برقی با ۷ سال وارانتی

ابعاد و طراحی بیرونی

محصول جدید اسکای ول طولی برابر با ۴۲۹۷، عرضی برابر با ۱۸۳۶ و ارتفاعی برابر با ۱۵۳۶ میلیمتر دارد. این خودرو از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است و نمی‌توان ایراد خاصی به آن گرفت. بدون شک شاخص‌ترین ویژگی این هاچبک برقی در نمای بیرونی چراغ LED سرتاسری است که چهره‌ای متمایز به آن بخشیده؛ مثل شماری از مدل‌های جدید، چراغ‌های اصلی این خودرو نیز در گوشه‌های سپر و درون پنلی مشکی رنگ جا خوش کرده‌اند. از دیگر المان‌های خاص در نمای بیرونی اسکای ول کیو باید به مواردی مثل رینگ‌های آیرودینامیک، شکاف پشت گلگیر جلو، سپرهای دو رنگ با طراحی اسپرت، رکاب جانبی مشکی رنگ، چراغ‌های عقب سرتاسری و دیفیوزر پشت اشاره کنیم.

طراحی داخلی و امکانات

در داخل کابین هم با طراحی ساده اما مدرنی طرف هستیم. در این بخش نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی حاضر در قسمت میانی داشبورد را باید مهم‌ترین المان موجود دانست. این نمایشگر ایستاده نقش مرکز کنترل خودرو را ایفا می‌کند. سقف پانورامیک بزرگ، نورپردازی داخلی با امکان تنظیم رنگ، تزئینات نارنجی رنگ، سیستم صوتی از برند Metz با ۸ بلندگو و نمایشگر لمسی مخصوص سرنشینان عقب از سایر امکانات و ویژگی‌های مهم کابین هستند.

زمان عرضه اسکای ول کیو

در رابطه با قیمت اسکای ول کیو جزئیاتی منتشر نشده؛ همچنین معلوم نیست کدام کشورهای اروپایی میزبان این هاچبک برقی خواهند بود. البته طبق اطلاعات موجود، انگلستان جزو بازارهای هدف اسکای ول به شمار می‌رود و عرضه آن در این کشور برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. این خودرو با ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر وارانتی به فروش خواهد رسید. باتری هم مشمول ۸ سال یا ۲۵۰ هزار کیلومتر وارانتی خواهد بود تا خیال مشتریان از هر جهت راحت باشد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir