به گزارش صنعت ماشین،

 بیش از یکسال است که در بازار خودروی کشورمان شاهد مدل‌های برقی هستیم که اکثر آن‌ها از کشور چین و ساخته خودروسازان این کشور بوده است. اما از آنجا که برای خودروهای تمام برقی در کشور، زیرساخت‌های مورد نیاز وجود ندارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که خودروهای پلاگین هیبریدی از بهترین گزینه‌های هستند که می‌توانند در بازار کشورمان موفق شوند و مسیر صنعت حمل‌ونقل و خودروسازی را به عرصه پاک بودن، ببرند. بر این اساس حدود یک هفته قبل بود که گروه ماموت برای تست آفرودی شاسی بلند جعبه‌ایش یعنی لوکانو L7 مراسمی را تدارک دید که در آن مراسم؛ نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو را نیز به نمایش گذاشت. احتمال می‌رود که لوکانو L7 پلاگین هیبرید نیز به‌زودی به بازار کشورمان آید.

نگاهی نزدیک به لوکانو L7 پلاگین هیبرید

لوکانو L7 پلاگین هیبرید از نظر ظاهری هیچ تفاوت خاصی با نسخه بنزینی آن ندارد. در حقیقت این شاسی‌بلند جمع‌وجور جعبه‌ای، آفرودی بر مبنای همان المان‌های مکعبی شکل گرفته که ظاهر بسیار منحصربه‌فرد و جذابی دارد. لوکانو L7 پلاگین هیبرید بر پلتفرم T1X چری توسعه داده شده که این پلتفرم همان پلتفرم مشترک تیگو7 و فونیکس FX نیز است. بنابراین از نظر ابعاد و اندازه دارای فاصله محوری 2650 میلی‌متر، طول 4500میلی‌متر، عرض 1865میلی‌متر و قامت 1670 میلی‌متری است. 

لوکانو L7 نسخه پلاگین هیبرید به بازار ایران می‌آید +تصاویر و مشخصات

سبک طراحی لوکانو L7 پلاگین هیبرید مشابه نمونه بنزینی آن بوده که با خطوط به اصطلاح اتو کشیده و مجموعه‌ای از سطوح تخت شکل گرفته تا در کنار رینگ‌های 19 اینچی نسل جدید آیرودینامیکی شخصیت پویا و اسپرت به این خودرو بخشد. دستگیره‌های مخفی i شکل که از درون بدنه خودرو خارج می‌شود نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مدرن طراحی این بلندقامت پلاگین‌هیبریدی است. در نمای جلو با چراغ‌های باریک در بالاترین بخش دماغه همراه هستیم تا با چراغ‌های اصلی در زیر آن و درون سپر و یک جلوپنجره عریض مستطیل شکل مشابه نسخه بنزینی؛ نمای جدید و البته جوان‌پسندی را به این خودرو پلاگین هیبریدی داده است. در نمای عقب چراغ‌های پیوسته با گرافیک LED  و نوشته لوکانو در بخش درونی چراغ منجربه شده تا با اسپویلر الحاقی بزرگ نمای زیبا و جذاب به این شاسی‌بلند آفرودی فانتزی بخشد. ناگفته نماند که اگزوزهای دوبل همچنان فیک به منظور ایجاد چاشنی اسپرت در این خودرو طراحی شده است. لوکانو L7 پلاگین هیبرید که گروه ماموت در روز تست آفرودی نسخه بنزینی به نمایش گذاشتند؛ از رنگ بدنه سبز خاص متالیک بهره می‌برد که بسیار زیبا و جذاب است.

کابین مدرن و اما جذاب 

لوکانو L7 پلاگین هیبرید از سبک طراحی خاصی برخوردار است. به این معنا که یک نمایشگر 10 اینچی افقی برای مجموعه پشت آمپر در مقابل راننده و یک نمایشگر 14.8 اینچی عمودی برای سیستم مولتی مدیا در نظر گرفته شده است. لوکانو L7 پلاگین‌هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی در زمینه طراحی داخلی یک تفاوت اصلی دارد. آن هم تغییر دسته دنده از بخش میانی به پشت غربیلک فرمان؛ در حقیقت این روزها طراحی خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی‌ها به این گونه است که دسته دنده در پشت غربیلک فرمان تعبیه می‌شود. 

لوکانو L7 نسخه پلاگین هیبرید به بازار ایران می‌آید +تصاویر و مشخصات

بر این اساس دسته دنده نسخه پلاگین هیبریدی لوکانو L7 نیز در پشت غربیلک فرمان طراحی شده تا حس متفاوت‌تری نسبت به نسخه بنزینی آن را به راننده القا کند. کلیت طراحی داشبورد نسخه پلاگین‌هیبریدی لوکانو مشابه نسخه بنزینی است. طراحی معکبی با دریچه‌های عمودی که در طرفین تعبیه شده و با دریچه‌های سراسری و حجم نسبتا خاص داشبورد منجربه ایجاد حس جذابیت در این فضا شده است. هرچند که مکانیزم دستگیره‌های در برای باز شدن بسیار خلاقانه بوده و طراحی دکمه‌های شیشه بالابر در این مدل نیز بسیار مبتکرانه بوده که فوق‌العاده منحصربه‌فرد است. دو رنگ بودن تریم داخلی به همراه سقف پانوراما و استفاده از چرم باکیفیت و دکوراتیو کروم و البته نورپردازی LEDنواری جلوه خاصی را به فضای داخلی بخشیده است. همچنین غربیلک فرمان دی‌کات و هداپ دیسپلی نیز به لذت بخش کردن رانندگی در این خودرو کمک بسزایی کرده است. 

مشخصات فنی

زیر کاپوت لوکانو L7 پلاگین هیبرید شاهد نصب یک موتورچهارسیلندر خطی در کنار یک موتور برقی پرتوان هستیم. بر این اساس موتور چهارسیلندر 1.5 لیتری مزین به فناوری پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژ تامین نیروی اصلی محرکه این خودرو را برعهده دارد. این موتور که با کد SQRH4J15 شناخته می‌شود می‌تواند حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و حداکثر 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. طبق آنچه که شرکت چری منتشر کرده؛ این خودرو در زمان فعال‌سازی موتور برقی می‌تواند 201 اسب‌بخار قدرت و 321 نیوتن‌متر گشتاور به ارمغان آورد. 

لوکانو L7 نسخه پلاگین هیبرید به بازار ایران می‌آید +تصاویر و مشخصات

نکته جالب توجه درباره این خودرو پک باتری‌های لیتیوم‌آهن‌فسفات است که ساخت شرکت BYD است. این پک باتری‌ها دارای ظرفیت 18.32 کیلووات‌ساعتی است که می‌تواند نیروی لازم جهت حرکت خودرو در زمان حالت تمام برقی را فراهم آورد. از سوی دیگر پک باتری‌های 18.32 کیلووات‌ساعتی لیتیوم‌آهن‌فسفات منجربه شده تا لوکانو L7 پلاگین‌هیبریدی بتواند حداکثر تا 120 کیلومتر به صورت تمام برقی حرکت کند. طبق آنچه که شرکت چری اعلام کرده این خودرو با یکبار شارژ کامل و سوخت‌گیری کامل می‌تواند مسافتی برابر 1400 کیلومتر را طی کند. همچنین گیربکس خاص خودروهای پلاگین‌هیبریدی یعنی DHT به منظور انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها در نظر گرفته شده است. 

لوکانو L7 پلاگین هیبرید مناسب آفرود است؟

لوکانو L7 پلاگین هیبرید همانند نسخه بنزینی خود از قابلیت آفرودی نیز برخوردار است. به این معنا که سیستم تعلیق و ساختار آن به این خودرو اجازه می‌دهد تا قابلیت آفرودی نسبتا خوبی را نیز ارائه کند. بر این اساس سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون با طبق‌های بهینه‌سازی شده و در محور عقب از سیستم مولتی‌لینک بهره می‌گیرد. این نوع ساختار منجربه ایجاد سواری نرم و باکیفیت نیز می‌شود. اما در مقابل این نوع ساختار سیستم تعلیق نیز در آفرود به خوبی کمک کرده تا بتواند نیازهای شما را تا حدود برطرف سازد. لازم بذکر است که سایز تایرهای 50/235 با رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی در ایجاد سواری باکیفیت بسیار اثرگذار بوده است. از سوی دیگر در زمینه هندلینگ نیز به لطف توزیع نسبتا بهتر وزن میان در محور جلو و عقب؛ خودرو کمی به بیش فرمان نزدیک بوده که با ساختار فرمان برقی این مهم به خوبی برطرف شده است. 

لوکانو L7 نسخه پلاگین هیبرید به بازار ایران می‌آید +تصاویر و مشخصات

آپشن‌های رفاهی و ایمنی بالا

از نظر سطح آپشن‌های رفاهی و ایمنی باید گفت که لوکانو L7 پلاگین‌هیبریدی به لیست بلند بالای از آپشن‌های رفاهی و ایمنی تجهیزشده است. از مهم‌ترین این آپشن‌ها می‌توان به 8 ایربگ، کروز کنترل تطبیقی، دوربین360درجه‌ای، سیستم کمکی هوشمند پارک خودرو، سیستم کمکی هوشمند رانندگی مبتنی بر سطح دو نیم خودران، سیستم پیشگیری برخورد از جلو و عقب، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم حرکت بین خطوط، باز شدن اتوماتیک در صندوق عقب، سیستم نشانگر بادتایرها، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با تنظیمات الکترونیکی هوشمند، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم محدودیت سرعت و سیستم ورود بدون کلید(کی‌لس) و سیستم استارت هوشمند و… اشاره کرد.

زمان عرضه به بازار

در حال حاضر اطلاعاتی در زمینه قیمت و زمان عرضه این خودرو به بازار دردسترس نیست. اما طبق گفته مدیران ارشد گروه ماموت به‌زودی این خودرو نیز در سبد محصولات عرضه به بازار در نظر گرفته می‌شود.

 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir