Wp Header Logo 572.png


منتشر شده در ۰۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰


باتری جدید چری خودروهای برقی را متحول می کند ؛ پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ

شرکت چری اخیراً با برگزاری کنفرانسی اختصاصی، از تازه‌ترین دستاوردهای خود رونمایی کرده است. یکی از این دستاوردها، باتری جامد است که از سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد. دیگر نوآوری این شرکت به باتری پیشرفته Kunpeng مربوط می‌شود. این باتری در سه نسخه و با قابلیت شارژ ۶C توسعه پیدا کرده است. به لطف این ویژگی، تنها با ۵ دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت در باتری سری Kunpeng ذخیره می‌شود.

مشخصات باتری جامد چری

چری اعلام کرده که تا پایان سال جاری، چگالی انرژی باتری جامد این شرکت به ۴۰۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۶۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم افزایش یافته و اولین خودروی مجهز به باتری جامد در سال ۲۰۲۶ معرفی می‌شود. تولید انبوه این باتری برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است. چری ادعا می‌کند که خودروهای مجهز به این باتری بردی در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر خواهند داشت. اگر این رکورد در شرایط واقعی و رانندگی‌های روزمره فراهم شود، پیشرفت شگرفی در زمینه برد حرکتی مدل‌های الکتریکی رخ خواهد داد.

معرفی سه سری باتری  Kunpeng

باتری سری Kunpeng در سه نسخه تولید می‌شود که عبارتند از:

–  باتری‌های مکعبی لیتیوم آهن فسفات

–  باتری‌های مکعبی نیکل کبالت منگنز

–  باتری‌های استوانه‌ای و بزرگ نیکل کبالت منگنز

هر سه نوع باتری از قابلیت شارژ ۶C پشتیبانی می‌کنند. بد نیست اشاره کنیم در این نامگذاری C نمایانگر نرخ شارژ بوده و با تقسیم کردن شدت جریان شارژ بر ظرفیت باتری (بر اساس آمپر ساعت) محاسبه می‌شود. طبیعتاً هر چه عدد همراه با حرف C بالاتر باشد، به معنای سرعت شارژ بیشتر خواهد بود.

باتری‌ جدید لیتیوم آهن فسفات چری، چگالی انرژی ۱۲۰ تا ۱۶۰ وات ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن دارد. این باتری مناسب خودروهای برقی با برد ۲۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر و خودروهای هیبریدی شارژی و EREV با برد تمام‌ الکتریکی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر هستند. به گفته چری این باتری‌ها در دماهای محیطی منفی ۳۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد قابل استفاده هستند و می‌توانند تا ۳۰۰۰ بار شارژ دوام بیاورند.

باتری مکعبی نیکل کبالت منگنز برای خودروهای تمام الکتریکی با برد ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر و مدل‌های هیبریدی شارژی و EREV با برد برقی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ است. این باتری به ازای هر کیلوگرم وزن ۱۴۰ الی ۲۰۰ وات ساعت انرژی را در خود ذخیره می‌کند و در دمای منفی ۴۰ تا مثبت ۶۵ درجه سانتیگراد قابل استفاده می‌باشد.

باتری بزرگ استوانه‌ای هم برای مدل‌های تمام الکتریکی با برد ۷۰۰ الی ۱۲۰۰ کیلومتر و خودروهای هیبریدی شارژی و EREV با برد ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در حالت تمام برقی توسعه یافته است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir