به گزارش پرشین خودرو، مهرداد قیدر معاون کیفیت آرین پارس موتور، در این خصوص اظهار کرد: در گزارش اخیر سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در بخش خودروهای سواری، به رغم افزایش عمق ساخت داخل ، با استفاده از اصول تکوین محصول APQP، توانستیم تامینکنندگان خود را ارتقا و نتایج کیفی را بهبود دهیم.
وی با اشاره به امتیاز کیفی بالای لاماری ایما در زمان تحویل به مشتریان، افزود: اگر نتایج ارزیابی این بخش را با محصولات اروپایی و کرهای مونتاژ داخل پیش از تحریمها مقایسه کنیم، در واقع نمره امتیاز کیفیت اولیه ما همتراز با کیفیت این خودروهاست.
معاون کیفیت آرین پارس موتور در ادامه تصریح کرد: ما خودروها را از سه ماه تا ۲۴ ماه پس از تحویل به مشتری توسط بخش خدمات پس از فروش ارزیابی میکنیم. این شاخصها نشان میدهد که نتایج ما قابل قیاس با خودروهای خوشنام کلاس جهانی است. این رشد حاکی از آن است که در خودرو لاماری ایما هم کیفیت اولیه خوبی داریم و هم کیفیت دوام بسیار بالایی را شاهد هستیم. ضمن اینکه باید تاکید کنم که قابلیت اعتماد بالایی به خودروهای گروه آرین وجود دارد و به نوعی این دو شاخص یکدیگر را تثبیت میکنند.
قیدر همچنین با اشاره به رشد کیفی محصولات تجاری و کامیونت گروه آرین گفت: در بخش خودروهای تجاری و کامیونت هم برای نخستین بار رتبه اول کیفیت اولیه را کسب کردهایم که این موضوع نشاندهنده بسط و گسترش نظامهای کیفی و تولیدی است که هنگام مونتاژ خودروها در گروه آرین مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین همواره نگاهی به ارتقای کیفی تامینکنندگان داشتهایم و تلاش کردهایم که رتبه اول کیفیت اولیه را به دست آوردیم.
معاون کیفیت آرین پارس موتور در ادامه با مقایسه عملکرد کیفی این شرکت طی سال گذشته و سال جاری، در خصوص میزان رشد و ارتقای کیفیت تولید خاطرنشان کرد: از لحاظ شاخص کیفیت دوام و کیفیت اولیه از نظر مشتریان، حدود ۱۰۰ درصد ارتقا داشتهایم. در بحث کیفیت اولیه هنگام تحویل خودرو به مشتریان نیز توانستیم نمره خود را طی هشت ماه تثبیت و کیفیت محصولات را حفظ کنیم. وی تاکید کرد: این تثبیت کیفیت طی هشت ماه به رغم افزایش عمق ساخت داخل اتفاق افتاد و بر اساس گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هیچ کاهش کیفیتی در محصول رخ نداده است.
قیدر با اشاره به اقداماتی که در آرینپارس موتور به منظور تثبیت و رشد کیفی محصولات انجام شده گفت: ما تمرکزمان را روی بخش قطعات و مونتاژ داخل کارخانه گذاشتیم. قطعات ساخت داخل را با توجه به اصول کیفی خود ارتقا دادیم و در بخش قطعات «سیکیدی» هم، تامینکنندگان براساس استانداردهایی که در ارتباط با شرکت مادر داشتند، برای ارزیابی کیفی قطعات انتخاب و همتراز شدند.
وی افزود: به منظور ارتقا کیفیت اولیه، نظام کلیم را بهبود دادیم و ارتباطی مستقیم با تامینکننده خارجی و شرکت مادر برقرار کردیم. این روند باعث شد که کیفیت قطعات سیکیدی، مانند روزهای نخست تولید حفظ شود. یعنی قطعات سیکیدی با کیفیتی را تامین و بر روی خودروها نصب کردیم. خبر خوش این است که این قطعات از لحاظ دوام نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند.
معاون کیفیت آرین پارس موتور با تاکید بر اینکه این واحد تولیدی نمره بسیار قابل قبولی از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی سال جاری کسب کرده است، اظهار کرد: نمرات کیفی که در سال جاری برای خودرو لاماری ایما کسب کردهایم معادل ۵ ستاره کیفی در نظام بازرسی کیفی گذشته است. بر اساس نظام جدید هرچه نمرات به عدد صفر نزدیک باشد، بهترین عملکرد و کمترین مشکل وجود داشته است. با توجه به اینکه ارزیابی خودروهای تولیدی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در ۹ کد دستهبندی میشود، خودرو لاماری ایما هیچگونه ایرادی، حتی جزیی در بخشهای مختلف شامل بدنه، شاسی، رنگ، تزئینات، عملکرد سیستمها و قوای محرکه از خود بروز نداده و بر همین اساس این محصول، متناسب با امتیاز بسیار مطلوبی که کسب کرده، یکی از با کیفیتترین خودروهای سواری در بازار ایران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این وضعیت کیفی در کنار عملکرد کلی خودرو مانند شتاب و راحتی سرنشینان در هنگام رانندگی و سفرهای جادهای، وضعیت بسیار مطلوبی را به مشتریان ارائه میدهد.
source