Wp Header Logo 634.png

اشکودا اکتاویا یک سدان وارداتی با طراحی جوان پسند است که توسط شرکت پارس ساتر هوشمند در بازار ایران عرضه می شود.

معرفی اشکودا اکتاویا

اشکودا یکی از آن برند های با کیفیت و محبوب در سراسر جهان است که در ایران مغفول مانده و توجه زیادی به آن نشده است اما محصولات آن در بسیاری از کشور ها، مانند کشور های اروپایی فروش بسیار خوبی داشته است. یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت که در کشور های اروپایی بسیار پر طرفدار است، اشکودا اکتاویا (SKODA OCTAVIA) است که به تازگی شاهد حضورش در بازار خودرو کشور هستیم.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اشکودا اوکتاویا ۲۰۲۳ وارداتی سدانی لیفت بک در کلاس طراحی و سگمنت C است که بر اساس پلتفرم MQB EVO گروه فولکس واگن طراحی و تولید شده است و در بسیاری از کشور ها با نام اشکودا اکتاویا پرو شناخته می شود. اولین نسل این خودرو در سال ۱۹۹۶ معرفی شده و تا کنون چهار نسل از آن در بازار های جهانی عرضه شده است که نسل آخر آن از سال ۲۰۱۹ روی خط تولید رفته در دو تیپ سدان لیفت بک و استیشن واگن تولید شده است. جالب است بدانید که شرکت اشکودا در سال های ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ محصولی را با همین نام عرضه کرده بود اما اشکودا OCTAVIA که امروزه آن را می شناسیم در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط این شرکت رونمایی شده است.

در حال حاضر شرکت پارس ساتر هوشمند که تا پیش از این محصولات دیگری از برند اشکودا نظیر سوپرب و کاروک را در بازار ایران معرفی کرده بود، مسئولیت واردات اشکودا اکتاویا را بر عهده دارد و این خودرو را در بازار ایران عرضه می کند.

طراحی بدنه اشکودا اکتاویا

اشکودا اوکتاویا نسبت به دیگر محصولات اشکودا در بازار ایران طراحی اسپورت تری داشته و طراحی آن قشر جوان را هدف قرار داده است. از طرفی با اینکه طراحی اصیل محصولات اشکودا را در اکتاویا می بینیم اما المان های طراحی استفاده شده در این خودرو در مقایسه با طراحی اشکودا سوپرب، طرفدار بیشتری خواهد داشت.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در نمای جلو SKODA اکتاویا ۲۰۲۳ می توان سبک طراحی تهاجمی و کمی خشن را مشاهده کرد که به دلیل استفاده از خطوط شکسته و و برآمده در زیر چراغ ها و همچنین بر روی کاپوت این خودرو، سبک طراحی آن بسیار جذاب و جوان پسند شده است. از طرفی خطوط کرومی کار شده در اطراف جلو پنجره اشکودا اکتاویا پرو می تواند احساس لوکس بودن را به بیننده منتقل کند و اصالت طراحی محصولات اشکودا را به نمایش در آورد.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در طراحی نما های جانبی نیز می توان خطوط طراحی بر آمده را مشاهده کرد که طراحی این خودرو را عضلانی تر کرده است. نکته ای که در این بخش می توان به آن اشاره کرد این است در بخش عقب اشکودا OCTAVIA شیب به نسبت زیادی را شاهد هستیم و از آن طرف عرض زیادی را برای در صندوق عقب این خودرو نمی بینیم اما باید در نظر داشت که این خودرو دارای سبک طراحی لیفت بک است. به زبان ساده تر شیشه عقب این خودرو به درب صندوق عقب متصل بوده و در هنگام باز شدن با یکدیگر بالا و پایین می روند.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در نمای عقب SKODA OCTAVIA نیز می توان سبک طراحی جذاب و اسپرت را مشاهده کرد. در بخش سپر و در صندوق عقب این خودرو می توان خطوط طراحی و حجم پردازی های بسیار جذابی را مشاهده کرد که بر زیبایی این خودرو اضافه کرده است. اما با این حال عمده جذابیت طراحی بخش عقب، به عهده چراغ های عقب اشکودا اوکتاویا است که گرافیک منحصر به فرد و اسپورت را به نمایش می گذارد.

در کل می توان گفت سبک طراحی اشکودا اکتاویا دقیقا پکیج کاملی از یک سبک طراحی جوان پسند و جذاب بوده و دقیقا همان چیزی است که از یک خودروی اروپایی انتظار می رود.

مشخصات فنی SKODA OCTAVIA

اشکودا اکتاویا ۲۰۲۳ همانند دیگر محصولات اشکودا در بازار ایران از یک پیشرانه چهار سیلندر، ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم مخصوص گروه فولکس واگن (TSI) بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو گسیل کند.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده و در محور عقب آن سیستم تعلیق مولتی لینک دیده می شود. نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که سیستم تعلیق مولتی لینکی که در این خودرو استفاده شده دقیقا همان سیستمی است که در خودرو های اروپایی دیده می شود که به واسطه طراحی و ساختار مهندسی خود، بهتر می تواند تنش های طولی و عرضی دفع کرده و باعث نرمی و پایداری بسیار مناسبی شود.

برند اشکودا
مدل اوکتاویا
کلاس بدنه سدان
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۳۹۵ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربو شارژر TGDi
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه خشک
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۵۳ میلی متر
عرض ۱۸۳۲ میلی متر
ارتفاع ۱۴۶۹ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۳۰ میلی متر
وزن ۱۳۶۰ کیلوگرم
حجم باک ۵۱ لیتر
مصرف سوخت ۵.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۴۵R18
شرکت عرضه کننده پارس ساتر هوشمند
برند نشان مادر اشکودا
کشور سازنده چک – چین

SKODA اکتاویا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر صد کیلومتر ۵.۹ لیتر گزارش شده است که عدد قابل توجهی است.

طراحی داخل کابین و امکانات اشکودا اوکتاویا

SKODA OCTAVIA در بخش طراحی داخل کابینی بسیار جذاب، نسبتا مدرن و خوش ساخت را ارائه می دهد و سبک طراحی آن کمی به سبک طراحی داخل کابین محصولات فولکس واگن نزدیک است که باعث می شود به راحتی بتوان لذت سواری و استفاده از یک خودرو اصیل اروپایی را درک کرد. از طرفی کابین اشکودا اکتاویا به دلیل استفاده از خطوط کرومی و همچنین متریال بسیار با کیفیت، سبک طراحی نسبتا لوکسی را به نمایش می گذارد و می توان احساس خوبی را از آن دریافت کرد.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اگر بخواهیم در مورد فضای داخل کابین اشکودا اوکتاویا صحبت کنیم باید بگوییم که این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات وارداتی اشکودا در بازار ایران فضای داخل کابین کمتری دارد اما این موضوع به این معنی نیست که فضای داخل کابین این خودرو، فضای کم و نامناسبی است چرا که فاصله محوری ۲۷۳۰ میلی متری این خودرو باعث می شود فضای داخل کابین آن برای چهار نفر بسیار مناسب باشد.

اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

SKODA اکتاویا پارس ساتر هوشمند در بخش امکانات نیز پکیج کاملی را به نمایش می گذارد و نسخه وارداتی این شرکت جزو تیپ های فول آپشن این خودرو به حساب می آید. جالب است بدانید که نسل چهارم اشکودا اکتاویا، اولین نسل از این خودرو است که دارای هدآپ دیسپلی بوده و این قابلیت در نسخه های وارداتی این خودرو دیده می شود. امکاناتی دیگری شامل؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم استارت و استاپ موتور، کروز کنترل تطبیقی، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، فرمان دی کات، دسته دنده الکتریکی، تریم داخلی چرم مصنوعی، نور پردازی داخلی، مود های مختلف رانندگی، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، اتوپارک، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، استارت دکمه ای، شارژر وایرلس، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله و… تنها بخشی از لیست آپشن های این خودرو به شمار می روند.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – ترمز اضطراری اتوماتیک – اخطار برخورد از جلو – رادار خط خوان
امکانات رفاهی سانروف برقی – صندلی های برقی جلو – گرمکن و سردکن صندلی های جلو – سنسور پارک و دوربین دنده عقب – درِ صندوق عقب برقی – تریم داخلی چرم مصنوعی – نور پردازی کابین – نمایشگر لمسی – تهویه اتوماتیک دو کاناله – پاکسازی هوای کابین – کروز کنترل تطبیقی – دستیار کمکی رانندگی بین خطوط – ترمز پارک برقی – اتوهلد – دسته دنده الکتریکی – شارژر بیسیم تلفن همراه – جلو آمپر دیجیتال – تنظیم حالت رانندگی – استارت دکمه ای – فرمان کمکی برقی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – سنسور باران

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت و مونتاژ مناسب – توان حرکتی قابل قبول – امکانات ایمنی مناسب – مصرف سوخت پایین – پایداری مناسب
معایب عدم عرضه در نسخه فول آپشن و قوی تر – عدم گستردگی شبکه فروش و خدمات پس از فروش

رقبای اشکودا اکتاویا پارس ساتر هوشمند

اشکودا اوکتاویا با توجه به کلاس و سگمنت طراحی خود، در میان خودرو های وارداتی رقبای به نسبت قدری نظیر؛ کیا K3، هوندا سیویک، نیسان سیلفی، تویوتا کرولا و تویوتا لوین، جی ای سی امپو، مزدا ۳ و… دارد اما اصالت اروپایی و همچنین کیفیت ساخت بالای این خودرو می تواند برگ برنده اشکودا اکتاویا در برابر رقبای خود باشد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

اشکودا اکتاویا چه مشخصات فنی دارد؟

اشکودا اکتاویا همانند دیگر محصولات اشکودا در بازار ایران از یک پیشرانه چهار سیلندر، ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم مخصوص گروه فولکس واگن (TSI) بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو گسیل کند.

اشکودا سوپرب چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم استارت و استاپ موتور، کروز کنترل تطبیقی، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، فرمان دی کات، دسته دنده الکتریکی، تریم داخلی چرم مصنوعی، نور پردازی داخلی، هدآپ دیسپلی (HUD)، مود های مختلف رانندگی، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، اتوپارک، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، استارت دکمه ای، شارژر وایرلس، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله و… اشاره کرد.

نوشته اشکودا اکتاویا ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir