Wp Header Logo 652.png


منتشر شده در 03 آبان 1403 ساعت 16:03


حراج یک ماشین استثنایی ؛ آیا خودروی فرمول یک متعلق به شوماخر رکوردها را می شکند ؟

یکی از موفق‌ترین خودروهای فرمول یک که توسط مایکل شوما خر افسانه‌ای رانده شده، قرار است در ماه نوامبر به حراج گذاشته شود. با توجه به سابقه درخشان، احتمالاً این خودرو رکوردهای پیشین را خواهد شکست. هر چند این مدل خاص تنها خودروی شوماخر نیست که به فروش می‌رسد، اما یکی از آخرین‌ نمونه‌هایی است که وی در فصل ۲۰۰۶ – آخرین سال حضورش در این رقابت‌ها قبل از بازگشتش به مرسدس در سال ۲۰۱۰ – پشت فرمان آن نشسته است.

سابقه درخشان فراری ۲۴۸

به گزارش آخرین خودرو، خودروی فرمول یک فراری ۲۴۸، پنجمین دستگاه از هشت دستگاهی است که در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. این خودرو اولین بار در چهارمین دور از مسابقات و در گرند پری ایمولا، به پیست رفت. شوماخر با رانندگی این خودرو توانست نخستین پیروزی خود در فصل ۲۰۰۶ را جشن بگیرد.

حراج یک ماشین استثنایی ؛ آیا خودروی فرمول یک متعلق به شوماخر رکوردها را می شکند ؟

این خودرو در مسابقه‌ی بعدی در نور برگ‌ رینگ نیز عملکردی فوق‌العاده داشت. شوماخر پس از کسب جایگاه دوم در مرحله‌ی تعیین خط، با استراتژی هوشمندانه‌ای در زمان توقف در پیت استاپ، توانست پیروزی دیگری به نام خود ثبت کند. همچنین این خودرو در مسابقات گرند پری اسپانیا، بریتانیا و کانادا به مقام دوم رسید، در ایالات متحده هم بار دیگر شوماخر موفق به کسب پیروزی در مسابقه شد. این خودرو پس از پیروزی در گرند پری فرانسه از میدان مسابقات کنار گذاشته شد، اما شوماخر در پایان فصل در جشن‌های اختصاصی فراری در مونزا برای آخرین بار پشت فرمان آن نشست.

یک فرصت استثنایی برای علاقه‌مندان و کلکسیونرها

طبق اعلام حراجی RM Sotheby’s، این خودرو در دسامبر ۲۰۰۷ توسط یک کلکسیونر خصوصی از فراری خریداری گردیده و از آن زمان تاکنون در همان مجموعه خصوصی نگهداری شده است. این خودرو گواهی اختصاصی را دارد و چندین بار در پیست فیورانو برای تست‌های خصوصی مورد استفاده قرار گرفته؛ همچنین در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه «Seeing Red: 70 years of Ferrari» این خودروی منحصر بفرد در موزه اتومبیل پترسن در لس‌ آنجلس به نمایش درآمد.

برای فراری مایکل شوماخر افسانه‌ای قیمتی فراتر از ۱۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است. با توجه به سابقه‌ درخشان این خودرو احتمالاً به یکی از گران‌ترین خودروهای فرمول یکی که شوماخر پشت فرمان آن نشسته، تبدیل خواهد شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir