Wp Header Logo 661.png

هوندا HR-V هیبرید یک کراس‌اوور نسبتاً جمع‌وجور است که توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی شد. در ادامه به بررسی این جذاب ژاپنی می‌پردازیم.

درباره هوندا HR-V هیبرید

هوندا HR-V (که در برخی بازارها با نام‌های Vezel، ZRV و… نیز شناخته می‌شود) یک کراس‌اوور کوچک از تولیدات شرکت ژاپنی هوندا است که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد و تاکنون سه نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است.

نسل سوم هوندا HR-V محصول سال ۲۰۲۱ بوده و نسخه کمی بزرگتر آن با نام ZR-V ویژه بازار آمریکای شمالی تولید می‌شود. شرکت آذریوردسال در سال ۱۴۰۳ عرضه تیپ ادونس این ماشین ژاپنی را در ایران کلید زد تا بالاخره یک کراس اوور جذاب ژاپنی از محصولات هوندا در کشور قابل خرید باشد.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

با وجود آنکه این روزها به دیدن طرح‌های فوق مدرن خودروهای چینی عادت کرده‌ایم و شاید محصولات ساده‌تر خیلی به چشممان نیایند، اما هوندا HR-V با بهره‌گیری از یک طراحی اصیل و نه‌چندان پیچیده توانسته بسیار دلنشین ظاهر شود. در طراحی بدنه این خودرو خبری از المان‌های فوق مدرن، خطوط پیچ و تاب خورده یا زوایای شکسته آنچنانی نیست، بلکه یک استایل نسبتاً افقی به همراه خطوط و زوایای ملایم، چهارچوب بدنه HR-V را تشکیل داده‌اند.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طرح چراغ‌ها نیز کشیده و در عین حال ساده به نظر می‌رسند. استایل کوپه مانند قسمت پشت خودرو هم از دیگر ویژگی‌های مثبت طراحی بدنه هوندا HR-V محسوب می‌شود که می‌تواند گیرایی و جذابیت نمای بیرونی خودرو را تا حد زیادی نسبت به سایر کراس‌اوورها افزایش دهد.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی هوندا HR-V هیبرید

هوندا HR-V نیروی خود را به واسطه یک سامانه هیبریدی تأمین می‌کند. در این سیستم، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم به قدرت ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور با هم همکاری می‌کنند. در این بین معمولاً موتور بنزینی نقش تأمین‌کننده انرژی ژنراتور جهت تولید برق مورد نیاز باتری را بر عهده دارد، اما می‌تواند به صورت مستقل نیز وارد مدار شود. شتاب صفر تا صد هوندا HR-V در حدود ۱۰.۷ ثانیه عنوان شده و نیروی موتور نیز به واسطه یک سیستم انتقال قدرت E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مهم‌ترین دلیل به‌کارگیری سیستم‌های هیبریدی، کاهش مصرف سوخت است که در اینجا نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. به نحوی که ادعا شده هوندا HR-V هیبرید تقریباً حدود ۴.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر طی پیمایش با سرعت متوسط در جاده‌های بین شهری، بنزین مصرف می‌کند. این رقم برای حالت ترکیبی به ۵.۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند که در مجموع نشان از کم مصرف بودن این ماشین ژاپنی دارد.

برند هوندا
مدل HR-V
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۲۰۲۴
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی هیبرید
قدرت ۱۳۱ اسب بخار
گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰
گیربکس E-CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۳۴۰ میلی متر
عرض ۱۷۹۰ میلی متر
ارتفاع ۱۵۸۲ میلی متر
فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی متر
وزن ۱۴۵۲ کیلوگرم
حجم باک ۴۰ لیتر
مصرف سوخت ۵.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۲۵/۵۰R18
شرکت عرضه کننده آذریودسال
برند نشان مادر هوندا
کشور سازنده ژاپن

حداکثر سرعت این خودروی ۱۴۵۲ کیلوگرمی معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و بنزین مورد نیاز مجموعه فنی آن از یک باک ۴۰ لیتری تأمین می‌شود. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و خوشبختانه تعلیق عقب نیز مولتی لینک در نظر گرفته شده تا پایداری بهتر و هندلینگ دلگرم‌کننده‌تری را از این ماشین ژاپنی شاهد باشیم.

طراحی کابین و امکانات

زمانی که پا به داخل کابین هوندا HR-V می‌گذارید، هیچ چیز غیرمنتظره‌ای انتظار شما را نمی‌کشد. همان‌طور که نمای بیرونی با متانت، اصالت و یک تم افقی به واسطه خطوط ملایم و نه‌چندان پیچیده ترسیم شده است، نمای کابین به ویژه داشبورد نیز چنین حالتی دارد. طرح داشبورد برخلاف خودروهای چینی، سبک فضایی، فانتزی و آینده‌نگرانه ندارد و دقیقاً همان چیزی به نظر می‌رسد که ما از یک کراس‌ اوور ژاپنی در این سال‌ها انتظار داریم. این سادگی دلنشین باعث می‌شود که تقریباً هر کسی از آن لذت ببرد و طراحی کابین این خودرو را به بسیاری از مدل‌های مدرن‌تر اما بی‌هویت ترجیح بدهد.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در این بین طرح دسته دنده می‌توانست جدیدتر باشد، اما زیبایی کلیدهای گرد تنظیمات تهویه به همراه طرح جذاب غربیلک فرمان، حواس‌ها را به خود جلب می‌کند و باعث تحسین می‌شود. استفاده از متریال نسبتا مرغوب در داشبورد و رودری‌ها به واسطه ترکیب سطوح نرم، پلاستیک‌های خشک مرغوب و برخی روکش‌های چرم و جیر در داشبورد و پنل درها، باعث افزایش سطح کیفی فضای داخل این خودرو شده است.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

با توجه به آنکه با یک کراس‌ اوور نه‌چندان بزرگ روبرو هستیم، پس فضای کابین آن‌چنان بزرگ نیست. با این حال، فضاسازی با دقت انجام شده و ردیف عقب می‌تواند دو سرنشین بزرگسال به همراه یک فرد کوچکتر را به خوبی در خود جای دهد. البته اگر سرنشین جلو بلندقد باشد، فضای پا برای ردیف عقب محدودتر خواهد شد. صندوق عقب هوندا HR-V خیلی بزرگ نیست و تنها حدود ۳۱۹ لیتر لوازم را در خود جای می‌دهد که در اصل برای یک مسافرت سه نفره جوابگو باشد و می‌تواند از چمدان‌های آنها پذیرایی کند.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در مورد امکانات نیز باید گفت که این نسخه، تجهیزات نسبتاً کامل و متنوعی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، پایش فشار تایرها ترمز کمکی، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، نور بالا خودکار و … .

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – ترمز اضطراری اتوماتیک – اخطار برخورد از جلو – رادار خط خوان – رادار نقطه کور
امکانات رفاهی رادار تابلوخوان – نور بالای اتوماتیک – فناوری LED چراغ ها – کروز کنترل تطبیقی – رانندگی خودکار بین خطوط – تهویه اتوماتیک دوکاناله – گرمکن صندلی های جلو – صندلی برقی راننده – سنسور نور – سنسور باران – استارت دکمه ای – فرمان کمکی برقی – آینه الکتروکرومیک – ترمز پارک برقی – اتوهلد – گرمکن فرمان – تریم داخلی چرم و پارچه – درِ صندوق عقب برقی

مزایا و معایب

مزایا کیفیت ساخت و مونتاژ بالا – مصرف سوخت مناسب – توان حرکتی قابل قبول – امکانات ایمنی و رفاهی مناسب
معایب عدم گسترده بودن شبکه خدمات پس از فروش

رقبای هوندا HR-V هیبرید

که محدودیت ها واردات باعث شده تا بیشتر خودروهای چینی را در کشور ببینیم اما بازهم هستند رقبایی که در رده این کراس اوور ژاپنی قرار می گیرند. از جمله مهم‌ترین رقبای هوندا HR-V هیبرید می‌توان به تویوتا کرولا کراس هیبرید، هوندا وزل، سوزوکی گرند ویتارا و… اشاره کرد. البته این خودرو رقبای چینی نظیر لاماری ایما هایبرید و هاوال H6 هیبرید هم دارد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

هوندا HR-V وارداتی آذریوردسال چه مشخصاتی دارد؟

هوندا HR-V هیبرید به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری اتمسفریک به قدرت  ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۱ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر مجهز شده است. این نیرو به وسیله یک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات هوندا HR-V چه چیزهایی هستند؟

هوندا HR-V هیبرید از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، پایش فشار تایرها ترمز کمکی،  کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، نور بالا خودکار و … اشاره کرد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir