مدیر تیم هاس تأکید کرد که تیم فرمول یک حتی اگر تویوتا، شریک فنی جدید، بخواهد سازمان را خریداری کند، برای فروش نیست.
به گزارش مجله ماشین، آیائو کوماتسو روز جمعه در جریان مسابقه فرمول یک مکزیکو سیتی، زمانی که از او پرسیده شد آیا تویوتا حق اول خرید را دارد اگر مالک تیم، جین هاس، تصمیم به فروش تیم بگیرد، این ایده را رد کرد. برخی معتقدند که این مرد ۷۱ ساله پس از اعلام خود در ماه ژوئن مبنی بر کاهش استوارت-هاس ریسینگ از چهار خودرو به یک خودرو در پایان این فصل ناسکار، در حال کنارهگیری از مسابقات است.
کوماتسو گفت: برای شروع، جین قصد فروش تیم را ندارد. او هر بار از من میپرسد: چگونه میتوانیم بهتر شویم؟ چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا ماشین سریعتر شود؟ او علاقهای به فروش ندارد. من باور دارم که او پیشنهادهای زیادی دریافت کرده است، اما همه آنها را رد کرده است. بنابراین تیم برای فروش نیست.
مایکل آندرتتی تلاشهای متعددی برای خرید هاس در تلاش ناموفق خود برای خرید یک تیم F1 انجام داد، و هاس به طور مداوم ادعا کرده است که حتی اگر تیم او یکی از کمرقابتترین تیمهای گرید باشد، از سری خارج نخواهد شد.
هاس در این فصل در جایگاه هفتم از ۱۰ تیم در جدول ردهبندی تیمی F1 قرار دارد.
تویوتا دو هفته پیش اعلام کرد که پس از ۱۵ سال به عنوان شریک فنی هاس به F1 بازمیگردد. هاس برند تویوتا را با فرمول یک ایالات متحده هفته گذشته در آستین، تگزاس، روی خودروهای خود به نمایش گذاشت و تویوتا گفت که بخش مسابقهای آن «خدمات طراحی، فنی و تولیدی» را به تیم مستقر در کارولینای شمالی ارائه خواهد کرد.
با این حال، این به معنای بازگشت تیم کارخانهای تویوتا نیست که تا سال ۲۰۰۹ به مدت هشت فصل در F1 مسابقه داد.
هاس همچنان تحت نام خود مسابقه خواهد داد و تویوتا مانند دهه ۲۰۰۰ موتور را برای تیمهای دیگر تأمین نخواهد کرد. هاس از قبل قراردادی برای استفاده از موتورهای فراری تا سال ۲۰۲۸ به عنوان بخشی از یک مشارکت از اولین فصل F1 هاس در سال ۲۰۱۶ دارد. هاس قبلاً قرارداد فراری خود را در ماه ژوئیه برای پوشش مقررات جدید F1 که در سال ۲۰۲۶ اعمال میشود، تمدید کرد.
این معامله استراتژی هاس را برای تکیه بر شرکای خارجی برای بسیاری از کارهایی که سایر تیمهای F1 در داخل انجام میدهند، گسترش میدهد. از زمان اولین حضور خود در سال ۲۰۱۶، تیم آمریکایی با فراری همکاری نزدیکی داشته است. حتی دفتر طراحی خود را در مارانلو، زادگاه فراری، مستقر کرده است و به سازنده اتومبیل مسابقهای ایتالیایی، دالارا، برای ساخت خودروهای خود متکی است.
منطقهای که تویوتا به آن دست میزند، منطقهای است که ما از فراری پشتیبانی دریافت نمیکنیم، و این کاری است که خودمان انجام میدادیم. این واقعاً به توانایی ما اضافه میکند و سپس فرصتی برای درک بهتر خودرو ایجاد میکند تا بتوانیم تیم خود را رقابتیتر کنیم.
source