در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران، برند نوپای لوکانو معرفی شد. لوکانو با شعار کلاسیک، فراتر از کلاسیک در مرحله نخست به سراغ محصولات برند جیکو می رود که زیرشاخه ای از چری برای تولید محصولات رده بالای شاسی بلند و کراس اوور است.برند لوکانو با سرمایه گذاری ماموت و چری و به عنوان یک جوینت ونچر از مکث موتور و جیکو قرار است این خودروها را در ایران تولید نماید.
محمد مومنی مدیرعامل گروه ماموت، در این مراسم اظهار داشت:
“از روزی که فعالیت در صنعت خودروهای سواری را در گروه ماموت آغاز کردیم یک هدف مشترک را دنبال می کردیم و آن ایجاد یک جوینت ونچر واقعی در این صنعت بود.
این مشارکت از سوی دولت و کشور نیز به رسمیت شناخته شده است. در این همکاری مشترک چند اتفاق پیش بینی شده است که مهمترین آنها عبارت است از ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و انتقال تکنولوژی، و افزایش داخلی سازی تا ۵۰ درصد با تکیه بر ظرفیت داخلی کشور.”
جیمز زنگ مدیر بازاریابی لوکانو هم در این مراسم گفت:
“لوکانو برند خاصی است که به طور ویژه برای ایران تاسیس شده و استاندارد اروپایی دارد و با بهره گیری از آخرین فناوری های مدرن، ایمنی و کیفیت را به بالاترین سطح رسانده است.
این خودرو از مفهوم طراحی و پلتفرم لندروور بهره برده و تجربه ای منحصر به فرد از رانندگی آفرود را به ارمغان می آورد.
لوکانو پلی بین زندگی شهری و پرشتاب و طبیعت بکر است و اکنون در ۸۰ بازار جهان با ۷۰ هزار طرفدار حضور دارد.”
امیر غفار پور معاون فروش لوکانو هم از عرضه سه مدل خودرو لوکانو به بازار ایران خبر داد و گفت:
“اولین لوکانو که به بازار ایران عرضه می شود، خودرو L7 است و پس از آن لوکانو L8 و لوکانو ۵ روانه بازار خواهد شد.
طبق گفته مسئولین این شرکت قرار است در ۵ ماه آینده تعداد ۶۰۰۰ دستگاه خودرو لوکانو تولید و تا پایان سال جاری روانه بازار کشور شود.”
همچنین تعداد ۵۰ نمایندگی در سراسر کشور برای فروش و خدمات پس از فروش به خودرو لوکانو در حال تجهیز و راه اندازی است.
سه محصول در مرحله نخست درنظر گرفته شده اند. محصول پرچمدار لوکانو L8 است که خودرویی پلاگین هیبریدی است و به نوعی رقیب محصولات اکستریم در ایران خواهد بود. البته لوکانو این خودرو را در رده محصولی چون رنجروور ولار می داند.
لوکانو L8 طراحی قابلِ انتظار از یک کراس اوور شهری چینی را دارد که البته المانهای لوکس به آن اضافه شدهاند. در نمای جلو این کراس اوور پرچمدار جلوپنجره هشت ضلعی بزرگ با میلههای عمودی کرومی جلب توجه میکند. به این جلوپنجره چراغهایی تهاجمی متصل شدهاند و ترکیب این المانها با کاپوت نسبتاً عضلانی، حس ابهت را در نگاه بیننده تداعی میکنند.
طراحان چری در نمای کناری، شیب سقف به سمت ستون C، دستگیرههای مخفی و خط کمر و خطوط برجسته در گلگیرها به کار بردهاند. ناحیه عقب هم جایی است که چری با المانهایی نظیر چراغ سرتاسری، اسپویلر سقف، دو خروجی اگزوز و برآمدگی در ناحیه میانی درب صندوق عقب، طراحی نمای بیرونی این شاسی بلند لوکس را تکمیل میکند.
دومین خودرو، لوکانو L7 است که شاسی بندی با طراحی مشابه محصولات لندروور است و به گفته لوکانو از همان طراحان و مهندسان لندروور برای توسعه ان استفاده شده و مدعی قابلیتهای آفرودی است. این خودرو نیز به گفته لوکانو در رده رنجروور اووک قرار می گیرد. لوکانو L7 در دو نسخه بنزنی و پلاگین هیبریدی ارائه خواهد شد. قرار است از این مدل تا پایان سال به میزان ۶ هزار دستگاه در ایران تولید و با به بازار عرضه شود.
محصول پایین رده لوکانو هم با نام لوکانو ۵ در دو نسخه هیبریدی و تمام الکتریکی وارد بازار می شود. این مدل می تواند رقیب فونیکس FX و نسخه های عرضه نشده برقی و هیبریدی آن و همچنین لاماری ایمای هیبریدی و برقی باشد.
source