به گزارش مجله ماشین، نیسان آلتیما در سال ۲۰۲۵، موتور VC-Turbo خود را از دست داد. از آنجایی که این نسل از آلتیما نزدیک به پایان عمر خود است، جای تعجب نیست که از نظر مقاومت در برابر تصادف به اندازه کافی خوب نیست و موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) آن را در دو تست تصادف بسیار مهم مردود کرده است.
اول از همه، این سازمان غیرانتفاعی که در سال ۱۹۵۹ توسط سه گروه بیمه تأسیس شد، آلتیما را در تست تصادف جانبی بهروز شده ضعیف ارزیابی کرد که ضعیف بدترین رتبه ممکن است. اگرچه مانکن صندلی عقب از این تصادف آسیبی ندید، اما سر راننده به شدت به لبه پنجره در راننده برخورد کرد. علاوه بر این، سنسورها حفاظت ضعیف سر، گردن، تنه و لگن را نشان دادند.
نمره متوسط رتبهای است که در تست تصادف جلوی همپوشانی متوسط بهروز شده اعطا میشود، که در آن خودروی مورد آزمایش با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت با ۴۰ درصد همپوشانی جلو به یک مانع ثابت برخورد میکند. قسمت بهروز شده نشاندهنده بازنگری است که محافظت از صندلی عقب را به ترکیب اضافه کرده است، که در آن مانکن عقب نشاندهنده یک زن کوچک یا یک کودک ۱۲ ساله است.
ارزیابی کلی ممکن است متوسط باشد، اما تا جایی که به مهارهای سرنشین عقب و سینماتیک مانکن مربوط میشود، آلتیما کار ضعیفی انجام داده است. به طور خاصتر، کمربند ایمنی از لگن به سمت شکم حرکت کرد که خطر آسیبدیدگی را افزایش میدهد. کمربند شانهای نیز به سمت بالا حرکت کرد و اثربخشی سیستم مهار را بیشتر به خطر انداخت.
طبق گفته IIHS، آلتیما میتواند از چراغهای جلوی بهتر نیز استفاده کند، در حالی که سیستم جلوگیری از تصادف جلو در سناریوهای خودرو به عابر پیاده عملکرد متوسطی داشت. با توجه به موارد فوق، سدان متوسط حقوق انتخاب برتر ایمنی پایینتر یا جایزه انتخاب برتر ایمنی بالاتر را ندارد.
آلتیما نسل ششم با کد L34 در سال ۲۰۱۸ برای مدل سال ۲۰۱۹ عرضه شد. آمریکای شمالی این سدان با قیمت مناسب را از کارخانه مونتاژ کانتون در میسیسیپی دریافت میکند. به مدت چند سال، نسل ششم همچنین در کارخانه مونتاژ اسمیرنا در ایالت تنسی تولید میشد.
بر اساس پلتفرم نیسان D با محوریت جلو، آلتیما میتواند با تمام چرخ متحرک عرضه شود، تا زمانی که شما با ارتقا به SV، SR یا SL مشکلی نداشته باشید. S تمام چرخ متحرک را ارائه نمیدهد. صرف نظر از این، هر چهار گرید دارای یک گیربکس پیوسته متغیر JATCO هستند.
آلتیما که بالاتر از سنترا و ورسا سطح ورودی قرار دارد، از ۲۷۰۰۰ دلار برای S مذکور شروع میشود. SV دیفرانسیل جلو از ابتدا ۲۷۴۳۰ دلار است، در حالی که تمام چرخ متحرک ۱۵۰۰ دلار به قیمت نهایی اضافه میکند.
موتور I4 2.5 لیتری تنفس طبیعی آن با ۱۸۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۸۰ پوند فوت (۲۴۴ نیوتن متر) گشتاور در ۳۶۰۰ دور در دقیقه کار میکند. هنگام تغذیه با سوخت درجه ممتاز، موتور VC-Turbo مدل ۲۰۲۴ ۲۴۸ در ۵۶۰۰ و ۲۷۳ (۳۷۰) در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند.
برچسب ها: ایمنینیسان
لینک کوتاه نوشته
نیسان آلتیما ۲۰۲۵ در تستهای تصادف IIHS مردود شد
کپی لینک
source