به گزارش صنعت ماشین،

 خودروسازان، تامین کنندگان، رهبران کارگری و تحلیلگران در حال سنجش تاثیر احتمالی تغییر سیاست‌های پیش بینی شده، به ویژه در تجارت، آلایندگی‌ها و هزینه‌های انرژی هستند.

انجمن‌های صنعتی و مدیران گفتند که خودروسازان آماده می‌شوند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب، تعرفه های جدیدی را بر خودروهای مکزیک و احتمالاً سایر کشورها اعمال کند و بسیاری از سیاست های فعلی طرفدار خودروهای الکتریکی را معکوس کند.

ترامپ گفته است که قصد دارد لغو قوانین خودروهای آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و وزارت حمل و نقل را در اولین روز ریاست‌جمهوری خود آغاز کند و در نظر دارد معافیت‌های مالیاتی خودروهای الکتریکی و سایر مشوق‌ها را حذف کند. این تغییرات نظارتی می‌تواند به خودروسازان انعطاف‌پذیری بیشتری برای ساخت شاسی‌بلندها و کامیون‌های بنزینی سودآورتر بدهد، اما سؤالاتی را در مورد آینده میلیاردها دلاری باتری خودروهای برقی و هزینه‌های تولید ایجاد می‌کند.

انجمن حمل و نقل با انتشار صفر که شامل تسلا، ریویان و لوسید و سازنده باتری ال‌جی است، روز چهارشنبه (6 نوامبر) اعلام کرد که آماده همکاری با ترامپ است. در ادامه این بیانیه آمده است که چهار سال آینده برای اطمینان از توسعه و استقرار این فناوری‌ها در کارخانه‌های آمریکایی حیاتی است. سهام تسلا در روز چهارشنبه نزدیک به 15 درصد افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که این شرکت از روابط نزدیک ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت با ترامپ سود می‌برد.

ترامپ قصد دارد مانند سال 2019 توانایی کالیفرنیا برای تعیین قوانین آلایندگی خودروهای خود را لغو کند. جو بایدن اختیار کالیفرنیا را بازگرداند. ترامپ همچنین تصمیم خواهد گرفت که چگونه میلیاردها دلار آمریکا را در کمک هزینه شارژ خودروهای الکتریکی هزینه کند.

ترامپ بارها هشدار داده است که تعرفه‌های 200 درصدی یا بیشتر را بر خودروهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد و همچنین ممکن است آن را بر خودروهای آسیایی و اروپایی اعمال کند. ترامپ می‌خواهد از واردات خودروهای چینی جلوگیری کند، اما برای خودروسازان چینی که در ایالات‌متحده خودرو می‌سازند متفاوت است.

وزیر تجارت کره جنوبی گفت که انتظار دارد در صورتی که ترامپ تعرفه‌های بیشتری را اعمال کند، شرکت‌های کشورش در ایالات‌متحده سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

شینجی آئویاما، مدیر عامل شرکت هوندا گفت ظرفیت تولید هوندا در مکزیک سالانه حدود 200 هزار دستگاه خودرو است و 80 درصد آن به بازار ایالات‌متحده صادر می‌شود. اگر ایالات‌متحده تعرفه‌های دائمی را بر خودروهای وارداتی از مکزیک اعمال کند، آئویاما گفت که هوندا باید به تغییر تولید فکر کند.

طبق گزارش رویترز، یکی از افراد مطلع به تویوتا گفت که تعرفه‌های سنگین ترامپ بر واردات مکزیکی می‌تواند این خودروساز را وادار کند تا تولید را به تگزاس منتقل کند. تویوتا کامیون‌های تاکوما را در دو کارخانه در مکزیک می‌سازد و سال گذشته بیش از 230 هزار دستگاه از این مدل را در ایالات‌متحده فروخت.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir