Wp Header Logo 371.png


منتشر شده در 21 آبان 1403 ساعت 15:00


پاستانداردهای جدید کالیفرنیا

واگذاری امتیاز ویژه‌ برای کالیفرنیا در زمینه‌ کاهش انتشار آلاینده‌ها و وضع قوانین سخت‌ گیرانه‌ تر از استانداردهای ملی، همچنان باعث مناقشه‌های فراوانی شده است. حالا نوبت به مدیر اجرایی تویوتا در آمریکای شمالی رسیده تا این امتیاز و قوانین آتی را «غیرممکن» خطاب کند.

قوانین خودروهای پاک پیشرفته II و هدف‌گذاری ۲۰۳۵

قوانین جدید موسوم به «خودروهای پاک پیشرفته II»، از سال ۲۰۲۶ اجرا خواهند شد. به موجب این قوانین خودروسازان ملزم خواهند بود تا ۳۵ درصد از فروش خود را به خودروهای هیبریدی شارژی و خودروهای بدون آلایندگی اختصاص دهند. این نسبت هر سال افزایش می‌یابد تا در نهایت در سال ۲۰۳۵، تمام فروش به خودروهای کاملاً بدون آلایندگی اختصاص پیدا کند.

قوانین خودروهای پاک پیشرفته

واکنش تند تویوتا به اهداف جدید

جک هالیس، مدیر اجرایی تویوتا در آمریکای شمالی، این قوانین را «آرمان‌گرایانه» و «غیرقابل دستیابی» دانسته و اعلام کرده که هیچ پیش‌بینی‌ موثقی از سوی نهادهای دولتی یا خصوصی، انجام نشده که رسیدن به این اهداف را ممکن بداند. هالیس همچنین تاکید کرد که تقاضا برای خودروهای الکتریکی و مدل‌های هیبریدی شارژی هنوز به اندازه کافی بالا نیست و چنین الزامی، «انتخاب مشتریان را محدود می‌کند.»

استاندارد ملی و چالش تقاضا

در حالی که کالیفرنیا به‌دنبال اجرای قوانین خود می‌باشد، تویوتا خواهان وضع یک استاندارد ملی برای تمامی ایالت‌هاست. هالیس در این باره گفته: «ما همیشه خواستار قانونی هستیم که بتوانیم تمامی مشتریان و نمایندگی‌ها را به طور یکسان و عادلانه مورد توجه قرار دهیم.» وی ابراز امیدواری کرده که دولت‌های محلی و فدرال به یک توافق برسند و استانداردی «قابل دستیابی» را تدوین کنند.

واکنش تویوتا به استانداردهای کالیفرنیا

این اختلافات در حالی است که برخی از سیاستمداران دموکرات نیز علیه این گونه الزامات سخن گفته‌اند و بیان کرده‌اند که انتخاب خودرو باید بر عهده مشتری باشد، نه الزامات دولتی. در نهایت، موضوع استانداردهای کالیفرنیا همچنان به عنوان یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو در آمریکا باقی مانده و به نظر می‌رسد که اختلافات بین تولیدکنندگان خودرو و قانون‌ گذاران در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir