Wp Header Logo 347.png

منابع مطلع اعلام کردند که تویوتا قصد دارد تا سال 2030 حداقل 2.5 میلیون خودرو در چین تولید کند.

به گزارش مجله ماشین، این تغییر استراتژیک شامل نزدیک‌تر کردن عملیات فروش و تولید در چین و اعطای اختیارات بیشتر به مدیران محلی برای توسعه محصولات است. این برنامه که قبلاً گزارش نشده بود، نشان‌دهنده یک تغییر استراتژیک توسط بزرگترین خودروساز جهان در بزرگترین بازار خودروی جهان است و نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای بازپس‌گیری سهم بازار از BYD و دیگر رقبای محلی در سال‌های اخیر است.

استراتژی تویوتا برخلاف برخی دیگر از خودروسازان جهانی است که یا در حال کاهش فعالیت‌های خود در چین هستند یا به طور کامل از این بازار خارج شده‌اند. به گفته منابع، تویوتا قصد دارد تولید خود را تا پایان دهه جاری به ۳ میلیون خودرو در سال افزایش دهد، هرچند که این هدف به طور رسمی اعلام نشده است. این افزایش تولید، ۶۳ درصد بیشتر از رکورد ۱.۸۴ میلیون خودرویی است که تویوتا در سال ۲۰۲۲ در چین تولید کرد.

تویوتا به برخی از تأمین‌کنندگان خود اطلاع داده است که قصد دارد تولید خود را در چین افزایش دهد، با هدف اطمینان دادن به تولیدکنندگان قطعات در مورد تعهد این شرکت به بازار چین و همچنین حفظ زنجیره تأمین خود.

در پاسخ به سوالات رویترز، تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به رقابت شدید در بازار چین، ما همواره در حال بررسی انواع ابتکارات مختلف هستیم. این شرکت همچنین تأکید کرد که به تلاش خود برای ساخت “خودروهای بهتر و بهتر” برای بازار چین ادامه خواهد داد.

تویوتا قصد دارد عملیات فروش و تولید در دو شریک جوینت ونچر خود در چین را به یکدیگر نزدیک‌تر کند تا کارایی را بهبود بخشد و همچنین بیشتر مسئولیت‌های توسعه را به کارکنان محلی واگذار کند که بهتر از دیگران به سلیقه بازار چین، به‌ویژه در زمینه فناوری‌های برقی و خودروهای متصل، تسلط دارند.

این تغییرات نشان‌دهنده آگاهی روزافزون تویوتا از نیاز به تکیه بیشتر بر کارکنان محلی برای تسریع در توسعه محصولات در چین است، چرا که در غیر این صورت “خیلی دیر خواهد شد”.

تویوتا، مانند بسیاری از خودروسازان قدیمی، با چالش‌های زیادی در چین روبروست چرا که تولیدکنندگان خودروی داخلی، به ویژه سازندگان خودروهای برقی، به سرعت خودروهای مقرون‌به‌صرفه و مجهز به فناوری‌های پیشرفته را وارد بازار کرده‌اند.

در سال گذشته، تویوتا اعلام کرد که قصد دارد همکاری‌های خود را در مرکز تحقیق و توسعه خود در استان جیانگ‌سو و دو شریک جوینت ونچر خود در چین گسترش دهد.

یکی از مشکلات عمده تویوتا در چین این است که خودروهایی که به طور مستقل توسط شرکای جوینت ونچر تولید می‌شوند، بهتر از مدل‌های تولیدی تویوتا به فروش می‌رسند. به‌عنوان مثال، برند Hongqi از گروه FAW و برند Aion EV از گروه GAC به راحتی مدل‌های مشابه خود از FAW Toyota Motor و GAC Toyota Motor را پشت سر می‌گذارند. تویوتا اکنون قصد دارد دانش فنی شرکای محلی خود را بهتر در خودروهای خود ادغام کند.

در حال حاضر، همان خودرو در هر دو جوینت ونچر تولید می‌شود و با طراحی و نام متفاوت به فروش می‌رسد که به این خودروها “خودروهای دوقلو” گفته می‌شود. در آینده، تولید هر مدل خودرو در یکی از جوینت ونچرها متمرکز خواهد شد و این مدل‌ها در نمایندگی‌های هر دو جوینت ونچر به فروش خواهند رسید.

در همین حال، با کاهش فعالیت‌های خودروسازان ژاپنی در چین، تأمین‌کنندگان قطعات ژاپنی که در چین فعالیت دارند نیز با مشکلاتی روبرو شده‌اند. تویوتا در آخرین گزارش مالی خود اعلام کرد که درآمد عملیاتی در چین در نیمه اول سال مالی کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل هزینه‌های بالای بازاریابی ناشی از رقابت شدید قیمتی با برندهای چینی بوده است.

در این رقابت، شرکت میتسوبیشی موتورز از چین خارج شده است، در حالی که شرکت‌های هوندا و نیسان تصمیم به کاهش ظرفیت تولید در چین گرفته‌اند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir