رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای مونتاژی از ریزش قیمت این خودروها و در مقابل افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی خبر داد.


 


سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در پاسخ به ایلنا درباره دلیل ریزش قیمت خودروهای مونتاژی توضیح داد: خودروهای وارداتی که فاکتور و وارد بازار شده‌اند، توانسته‌اند تقاضای بازار را به سمت خود جذب کنند و از آنجا که فاصله قیمت این خودروها با خودروهای مونتاژی کم است، جذب تقاضا به سمت خودروهای وارداتی به کاهش تقاضا و به دنبال آن کاهش قیمت خودروهای مونتاژی انجامیده است. 


وی افزود: خودروهای چینی پیش از آزادسازی واردات خودرو در بازار یکه‌تازی می‌کردند با این حال در پیش‌فروش‌های خود متعهد نبودند اما اکنون محصولات آنها حتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی خریدار ندارد و اگر واردات تداوم داشته باشد حتی این امکان وجود دارد که قیمت خودروهای مونتاژی در بازار از قیمت کارخانه‌ای آنها نیز پایین‌تر بیاید. 


موتمنی تصریح کرد: این خودروها کیفیت پایینی دارند ضمن اینکه در بازار ایران با قیمت‌هایی بسیار بالاتر از قیمت‌های جهانی این نوع خودروها عرضه می‌شوند و با اینکه در واردات قطعات نیز هزینه‌های گمرکی چندانی را متحمل نمی‌شوند، خودروهای مونتاژی را با قیمت بالا به دست مشتری می‌رسانند و سود آنها ۱۰۰ درصدی و گاه حتی بیشتر است. 


رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران سیاست دولت در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای داخلی با تقویت واردات را در مورد خودروهای مونتاژی موثر دانست و اظهار کرد: دولت واردات را با هدف تنظیم بازار انجام داد با این حال اگر تعرفه خودروهای وارداتی کم‌تر باشد و خودروهای واراتی با قیمت کمتر به دست مشتری برسد این سیاست می‌تواند در مورد محصولات داخلی مانند دنا، سورن، ۲۰۷ و… نیز موثر واقع شود. 


وی تاکید کرد: وقتی خودروساز داخلی ببیند محصولاتش در کشور خریدار ندارد به صرافت می‌افتد که کیفیت را ارتقا دهد و از میزان قیمت‌ها بکاهد و با ارائه شرایط مناسب به دنبال مشتری بگردد، نه اینکه از مشتری پول بگیرد و ماه‌ها بعد خودرو را تحویل دهد. 


 


قیمت انواع خودرو:

 









































































نام محصول

قیمت

(میلیون تومان)

سایپا 151

329/000/000

ساینا S 

438/000/000

ساینا S دوگانه سوز

475/500/000

شاهین دستی (بدون سانروف)

662/000/000

شاهین دستی (سانروف)

763/000/000

شاهین اتوماتیک

825/000/000

شاهین اتوماتیک پلاس

996/000/000

کوییک S

428/000/000

کوییک اتوماتیک

544/000/000

اطلس

544/000/000

سورن XU7P 

621/000/000

سورن فول ESP

738/000/000

سورن دوگانه

760/000/000

پارس 

710/000/000

پارس فول

762/000/000

پارس TU5

886/000/000

رانا پلاس

667/000/000

207 موتور TU3

660/000/000

207 (هیدرولیک)

737/000/000

207 پانوراما دستی

810/000/000

207 اتوماتیک

925/000/000

207 اتوماتیک پانوراما

1/015/000/000

دنا پلاس (5 دنده)

760/000/000

دنا پلاس (6 دنده)

832/000/000

دنا پلاس اتوماتیک (آپشنال)

1/006/000/000

تارا دستی V1

805/000/000

تارا اتوماتیک V4

989/000/000

هایما S5

1/375/000/000

هایما S7

1/730/000/000

هایما S8

1/915/000/000

هایما X7

1/635/000/000

جک (J4)

865/000/000

جک (S3)

1/120/000/000

جک (X5)

1/625/000/000

جک (A5)

1/575/000/000

جک (J7)

1/615/000/000

جک (J7) برقی

1/230/000/000

جک (T8)

1/645/000/000

جک (T9)

2/318/000/000

دیگنیتی پرایم

(سفید – مشکی)

1/780/000/000

دیگنیتی پرستیژ

(سفید – مشکی)

2/240/000/000

فیدلیتی

(5 نفره – 5پر)

1/840/000/000

فیدلیتی

(7 نفره – 5پر)

1/870/000/000

فیدلیتی پرستیژ

(5 نفره)

2/340/000/000

فیدلیتی پرستیژ

(7 نفره)

2/370/000/000

ایکس22 پرو دستی

885/000/000

ایکس33 کراس اتوماتیک

1/060/000/000

ایکس 55 پرو

1/425/000/000

آریزو 5 نیو

1/295/000/000

آریزو 6 پرو

1/505/000/000

آریزو 6 جی‌تی

1/785/000/000

آریزو 8

2/550/000/000

تیگو 7 پرمیوم

1/955/000/000

تیگو 8 پرو (هیبرید)

2/700/000/000

تیگو 8 پرومکس (IE)

2/870/000/000

فونیکس 1.6

2/000/000/000

اکستریم VX

4/400/000/000

رسپکت 

1/310/000/000

لاماری 

1/840/000/000

لاماری (هیبرید)

2/330/000/000

آریسان

437/000/000

نیسان تک سوز

600/000/000

نیسان دوگانه سوز

640/000/000

اپتیما 2023

4/100/000/000

هونگچی H5

3/360/000/000

هونگچی برقی

1/900/000/000

کرولا 2024

2/695/000/000

کرولا هیبرید 2024

3/070/000/000

source

viraje.ir

توسط viraje.ir