به گزارش صنعت ماشین،

 این موارد بر آسیب‌پذیری سومین خودروساز بزرگ ژاپن تأکید می‌کند زیرا نتوانسته است که از مشکلات گذشته بهبودی پیدا کند. نیسان چشم‌انداز سود سالانه خود را 70 درصد کاهش داد و به 150 میلیارد ین (975 میلیون دلار) رساند و دومین باری که این پیش‌بینی را در سال جاری کاهش داد.

این شرکت مانند بسیاری از خودروسازان خارجی، در چین با مشکل مواجه است، زیرا بی‌وای‌دی و سایر تولیدکنندگان داخلی با خودروهای برقی مقرون به صرفه و هیبریدی که فناوری پیشرفته دارند، سهم بازار را به دست می‌آورند. اما مشکل جدی نیسان ممکن است در ایالات‌متحده باشد که فاقد یک خط تولید معتبر از خودروهای هیبریدی است. این برخلاف رقیب ژاپنی تویوتاست که شاهد رونق تقاضا برای خودروهای هیبریدی بنزینی و بنزینی بوده است.

این شرکت مستقر در یوکوهاما قصد دارد 9000 شغل را کاهش دهد که معادل 6.7 درصد از 133 هزار و 580 کارمند جهانی است. این شرکت پیش‌بینی سود خالص خود را به دلیل تلاش‌های مستمر تجدید ساختار که هزینه‌ها را 400 میلیارد ین (2.6 میلیارد دلار) در سال مالی جاری کاهش می‌دهد، کنار گذاشت.

نیسان ظرفیت تولید خود را 20 درصد کاهش می‌دهد، زمان تولید خودرو را به 30 ماه کاهش می‌دهد و همکاری با شرکای خود از جمله رنو و میتسوبیشی موتورز را تعمیق می‌بخشد.

فروش جهانی نیسان در نیمه اول سال مالی با 3.8 درصد کاهش به 1.59 میلیون دستگاه رسید که عمدتاً به دلیل کاهش 14.3 درصدی در چین است. فروش ایالات‌متحده تقریباً 3 درصد کاهش یافت و به حدود 449 هزار دستگاه رسید. این دو بازار روی هم نزدیک به نیمی از فروش جهانی نیسان را به خود اختصاص داده‌اند.

این خودروساز 25 خط تولید خودرو در سطح جهان دارد و قصد دارد حداکثر ظرفیت آنها را کاهش دهد. نیسان همچنین 10 درصد از سهام خود را در میتسوبیشی موتورز می‌فروشد تا 68.6 میلیارد ین (445.45 میلیون دلار) را به دست آورد.

طبق گزارش رویترز، هوندا موتور گزارش داد که سود عملیاتی سه ماهه دوم سال جاری میلادی به میزان 15 درصد کاهش یافته که این امر باعث کاهش 5 درصدی سهام دومین خودروساز بزرگ ژاپن شده است.

source

توسط viraje.ir