منتشر شده در 02 آذر 1403 ساعت 14:00
بوگاتی برند لوکس و پرآوازه جهان خودرو، بار دیگر در مسیر ثبت رکوردی تازه قرار گرفته است. پس از دستیابی به رکورد سرعت ۴۵۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸۲ مایل بر ساعت) توسط میسترال، این شرکت حالا هدفی بزرگتر را دنبال میکند و آن چیزی نیست جز عبور از مرز سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت (۳۱۰ مایل بر ساعت). اگرچه ثبت چنین رکوردی چالشهای زیادی دارد، اما میت ریماک مدیرعامل بوگاتی، با اعتماد به نفس بالا از تحقق آن سخن گفته است. آقای ریمک این پروژه را یکی از جاه طلبانه ترین برنامههای تاریخ بوگاتی میداند.
چالش اصلی در ثبت رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت
یکی از موانع بزرگ در دستیابی به این هدف، طراحی تایرهایی مقاوم در برابر فشار و گرمای ناشی از سرعتهای بالا است. در جریان ثبت رکورد شگفتانگیز مدل میسترال در پیست پاپنبورگ، آقای ریمک با تیم میشلین درباره این موضوع گفتگو کرده است. در جریان این گفتگو آقای ریمک از یکی از مهندسان میشلن پرسیده «آیا میتوانیم عدد پنج را در ابتدای رکورد سرعت قرار دهیم؟» این دیدگاه نشان میدهد که همکاری نزدیک با تولیدکنندگان تایر، کلید موفقیت بوگاتی خواهد بود.
یک چالش جانبی
حتماً میدانید که جانشین بوگاتی شیرون با نام توربیون معرفی شده است. این ابرخودروی هیجانانگیز به پیشرانه V16 هیبریدی مجهز بوده و آیرودینامیک بسیار پیشرفتهای دارد. به لطف این ویژگیها، توربیون قطعاً پتانسیل عبور از مرز سرعت ۵۰۰ کیلومتر را خواهد داشت. اما در این بین یک چالش جانبی بزرگ وجود دارد و آن عبارت است از محل انجام تست. از آنجایی که بوگاتی از فولکس واگن خریداری شده، این شرکت دیگر به پیست معروف Ehra-Lessien دسترسی ندارد. این پیست به دلیل شکل و مسیر مستقیم طولانی، بهترین مکان برای ثبت رکورد سرعت به حساب میآید و رکوردهای پیشین ویرون و شیرون در این پیست ثبت شدهاند.
با توجه به این موضوع، بوگاتی باید از همان پیست پاپنبورگ و یا مکانهایی مانند مرکز فضایی کندی در فلوریدا یا جادههای عمومی بسته شده برای ثبت رکوردهای آتی خود استفاده کند.
عبور از مرز سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، نهتنها یک رکورد جهانی بسیار مهم خواهد بود، بلکه جایگاه بوگاتی را به عنوان یکی از پیشروترین برندهای خودروسازی تثبیت خواهد کرد. این دستاورد، فصلی تازه در مهندسی خودرو و فناوریهای مربوطه گشوده و به یکی از مهمترین لحظات تاریخ خودروسازی تبدیل خواهد شد.
source