Wp Header Logo 769png

لازمه موفق شدن در بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی فعال بودن است. سرگرم کردن و درگیر کردن کاربران اولین بازاریابی موفق محسوب می شود. البته انجام کار های زیاد امکان دارد به راحتی به هرج و مرج منجر شود، مگر اینکه از قبل برنامه‌ ریزی و زمان ‌بندی پست‌ ها انجام شده باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، برای حضور پررنگ در اینستاگرام و هماهنگی فعالیت های می‌ توان از یک تقویم محتوایی اینستاگرام سازمان ‌یافته بصری بهره برد. در ادامه به بررسی و توضیح این موضوع می پردازیم.

تقویم محتوایی اینستاگرام چیست؟

تقویم محتوایی اینستاگرام

تقویم محتوایی اینستاگرام یک برنامه برنامه ریزی شده است که مشخص می کند چه زمانی، چه محتوایی را در پروفایل اینستاگرام خود پست کنید. این به سازندگان و کسب ‌و کارها کمک می ‌کند تا برنامه ریزی متناسب با استراتژی محتوا خود انجام دهند و جریان ثابتی از پست ‌های جذاب را برای بیشتر شدن مخاطبانشان منتشر کنند. در واقع ایجاد یک تقویم محتوا برای همه پست‌ های اینستاگرام به شما کمک می‌ کند تا محتوای مورد نیاز خود را تعیین کنید، به خصوص اگر کمپین‌ های بازاریابی خاصی را اجرا می‌ کنید. همچنین برنامه ریزی به شما و تیمتان بیشترین زمان را برای ایجاد محتوای با کیفیت می دهد. در نتیجه برنامه ‌ریزی همه پست ‌های رسانه ‌های اجتماعی در یک فضا به شما این امکان را می ‌دهد که به راحتی متوجه شوید که به طور کامل یک پست را از دست داده ‌اید یا فقط انواع خاصی از پست‌ ها را.

تفاوت استراتژی محتوای اینستاگرام با تقویم محتوایی اینستاگرام

استراتژی محتوای اینستاگرام

تفاوت بین استراتژی محتوای اینستاگرام و تقویم محتوایی اینستاگرام در این است که تقویم محتوایی یک تاکتیک کلی است؛ در حالی که استراتژی ابزاری برای اجرای آن است.

استراتژی رسانه های اجتماعی یک برنامه کلی است که یک تولید کننده محتوای کسب و کار، آن را در طولانی مدت انجام می دهد. این شامل تعریف مخاطب هدف، تعیین صدای برند و پیام رسانی، تعیین اهداف و شاخص های مهم عملکرد است. هدایت کردن برنامه ریزی یک محتوای کارآمد یک استراتژی محسوب می شود و به تیم رسانه ‌های اجتماعی شما اطلاعات کلی ارائه می ‌کند.

تقویم محتوای رسانه ‌های اجتماعی ابزاری است که به تیم رسانه‌ های اجتماعی کمک می‌ کند تا کار های مربوط به محتوا را سازماندهی کنند و یک برنامه ثابت برای پست ها داشته باشند. این به بازاریابان رسانه های اجتماعی دیدی را از فید ارائه می دهد تا اطمینان حاصل شود که محتوا با استراتژی کلی مطابقت دارد.

یک تقویم محتوایی اینستاگرام می تواند بدون استراتژی هم باشد؛ اما احتمالا نتایج درستی به همراه نخواهند داشت. بنابراین قبل از عجله برای درست کردن یک تقویم محتوا، برای آن یک استراتژی رسانه های اجتماعی تعریف کنید و اهداف و دستورالعمل هایی را برای برنامه ریزی محتوای خود تنظیم کنید.

استراتژی در تقویم محتوایی

رسانه‌ های اجتماعی می‌ توانند یک کانال بازاریابی بی‌ نظیر باشند، به‌ ویژه زمانی که سعی می‌ کنید استراتژیک باشید و از تلاش‌ های خود به نتایج دلخواهتان برسید.

 استراتژی های زیادی برای ایجاد یک تقویم محتوای واقعا خوب در دسترس است. قبل از اینکه بتوانید یک تقویم محتوایی اینستاگرام بسازید، به یک استراتژی رسانه اجتماعی قوی نیاز دارید که در برابر تغییرات الگوریتم ها مقاومت کند.

استراتژی رسانه های اجتماعی به این پرسش ها پاسخ می دهد: چرا در شبکه های اجتماعی فعال هستید؟ تقویم رسانه های اجتماعی شما چیست؟ چه زمانی باید پست بگذارید؟ و…

 برای ایجاد این استراتژی، ابتدا باید کارهای کمتر هیجان انگیز را انجام دهید: تجزیه و تحلیل، پی بردن به ستون های محتوا و تجزیه و تحلیل عملکرد پست، قبل از اینکه به کار های سرگرم کننده پرداخت.

الویت های محتوایی شبکه های اجتماعی با یکدیگر متفاوت اند و افراد به طور متفاوتی از آن شبکه ها استفاده می کنند. نحوه نمایش ما در هر شبکه باید به گونه متفاوتی باشد تا انتظارات مخاطبان را برآورده کند؛ بنابراین قبل از ایجاد یک تقویم محتوایی اینستاگرام باید برای ایجاد استراتژی اجتماعی خود وقت بگذارید.

بیشترین بهره از تقویم محتوایی اینستاگرام

بیشترین بهره

تقویم محتوای اینستاگرام شما باید یک ابزار بازاریابی آسان و کارآمد باشد که در راه پست گذاری مداوم به شما کمک کند. فید خود را مرتب نگه دارید، پست های منتشر شده را دنبال کنید و برای پست های جدید برنامه ریزی داشته باشید.

در اینجا هفت گام برای ایجاد یک تقویم محتوایی اینستاگرام بی ‌نقص برای هدایت تولید محتوا رسانه‌ های اجتماعی شما به سطح جدید آورده شده است.

  • اهداف ملموس خود را تعیین کنید.
  • اینستاگرام خود را حسابرسی کنید.
  • پلتفرم تقویم محتوای اینستاگرام خود را انتخاب کنید.
  • ستون های محتوای اینستاگرام خود را ایجاد کنید.
  • بهترین روزها و زمان های ارسال را تعیین کنید.
  • شروع به برنامه ریزی و زمان بندی ایده های پست کنید.
  • عملکرد را با تجزیه و تحلیل اینستاگرام دنبال کنید.

اگرچه استراتژی بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی بلندمدت است، اما هرازگاهی نیاز به اصلاح دارد. این یک فرآیند مداوم است که بستگی به این دارد که چگونه ستون های محتوای شما با نیاز های مخاطبان همسو می شود، از چه قالب هایی استفاده می کنید و الگوریتم های اینستاگرام اکنون چگونه با آن ها برخورد می کنند، کسب و کار شما در چه حوزه ای است و در چه زمان هایی محتوای خود را پست می کنید. بنابراین تئوری هایی ارائه دهید و آن ها را با استفاده از تجزیه و تحلیل آزمایش کنید. قالب های مختلف را امتحان کنید، ستون های محتوای خود را کشف کنید و از رقبا یا سایر پلتفرم ها الهام بگیرید.

جمع بندی

لازمه یک برنامه ریزی درست و جلوگیری از هرج و مرج و تداخل کار ها یک تقویم محتوایی ست. تقویم محتوایی اینستاگرام مفهوم متفاوتی با استراتژی محتوایی اینستاگرام دارد. در واقع یک تقویم ساختاری را برای استراتژی محتوای شما به ارمغان می آورد و هر دو  در کنار هم تاثیر بیشتر و بهتری دارند؛ بنابراین قبل از فعالیت در فضای مجازی یک تقویم محتوایی و استراتژی برای عمل کردن به آن نیاز است. ما در این مقاله به توضیح درمورد تقویم محتوایی اینستاگرام و تفاوت آن با استراتژی محتوایی پرداختیم تا به شما در مسیر پیشرفت اینستاگرامی کمک کنیم.

source

توسط viraje.ir