Wp Header Logo 935png

تولیدکنندگان ترمز و قطعات وابسته به‌آن در آینده بر سیستم‌های «drive-by-wire» متمرکز می‌شوند. آزمایش‌های فنی این سیستم که اتصالات مکانیکی سنتی بین پدال ترمز و سیستم ترمز را قطع می‌کند، توسط برمبو انجام شده است. از سوی‌ دیگر برخی شرکت‌های بزرگ فناوری‌های خودرویی از جمله ZF آلمان روی سیستم‌های تنظیم و کنترل بی‌سیم برای فرمان، ترمز و تعلیق تمرکز کرده‌اند. اما سیستم جدید برمبو که سنسیفای (Sensify) نام دارد، برای ادغام ترمز احیاکننده در خودروهای برقی و در عین حال بهبود عملکرد ترمز و کاهش هزینه‌ها و عوارض در انواع خودروها ارائه شده است.

سیستم سنسیفای از تحریک‌کننده‌ها و حسگرهای راه‌دور در هر چرخ استفاده می‌کند تا پای راننده روی پدال ترمز را به‌موثرترین عامل برای بازیابی انرژی تبدیل کند؛ تغییری که احتمالا فاصله توقف را کاهش می‌دهد. همچنین درگ بین لنت‌ترمز سنتی و دیسک ترمز را کاهش می‌دهد -که به‌دلیل حفظ فشار سیستم در تماس دائمی هستند- تا مزیت کمی در کارایی و صرفه‌جویی ایجاد کند.

در این زمینه متخصصان برمبو می‌گویند سنسیفای راننده را از سیستمی که طی دهه‌ها فشار ترمز یکسانی را روی هر چهار چرخ به‌طور هم‌زمان اعمال می‌کرد، دور خواهد کرد. این سیستم به‌طور مستقل می‌تواند نیروهای ترمز روی هر چرخ را براساس نیازهای راننده، دینامیک خودرو و شرایط جاده مدیریت کند.

با سنسیفای، سیستم ترمز دیگر صرفا مجموعه‌ای از قطعات نیست؛ بلکه یک اکوسیستم است که در آن هوش مصنوعی و نرم‌افزار نقش فعالی دارند.

Sensify مجموعه محصولات فعلی برمبو از کالیپرها، دیسک‌ها و مواد اصطکاکی را با فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی ترکیب می‌کند تا پلت‌فرمی انعطاف‌پذیر و انقلابی ایجاد کند که شامل نرم‌افزار، الگوریتم‌های پیش‌بینی‌کننده و مدیریت داده‌ها برای کنترل دیجیتالی سیستم ترمز است.

مهندسان برمبو می‌گویند این سیستم ممکن است در سال ۲۰۲5 تولید شود؛ اما هنوز شریکی از میان شرکت‌های خودروسازی را برای سیستم جدید معرفی نکرده‌اند. این سیستم در حال آزمایش روی برخی نمونه‌های تسلا در ایالات‌متحده است. با این حال اما برمبو Sensify را به‌عنوان راه‌حلی برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه از شاسی‌بلندها و خودروهای سواری گرفته تا خودروهای مسابقه‌ای فرمول E معرفی می‌کند.

در این زمینه سخنگوی کمپانی برمبو گفت: «سنسیفای انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را برای شرکای قطعه‌ساز ما فراهم می‌کند. زیرا ادغام این سیستم با خودرو ساده‌تر است و این مساله به طراحان فرصت‌های جدید و آزادی‌ عمل بیشتری می‌دهد.»

source

توسط viraje.ir