Wp Header Logo 476.png

با ورود خودروهای هیبرید به بازار در حدود یک دهه گذشته، که بیشتر این خودروها شامل محصولات هیبرید تویوتا از جمله مدل معروف پریوس بودند، سوالات زیادی برای مصرف‌کنندگان به وجود آمد. یکی از این سوالات رایج این بود که باتری‌ خودروهای هیبرید پس از چند سال استفاده، چه از نظر مسافتی و چه از نظر زمانی، عمرشان تمام خواهد شد و چه راهکارهایی برای احیای این باتری‌ها وجود دارد؟ در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

photo_2024-12-11_13-59-04.jpg

اولین راهکار موجود برای تعمیر خودروی هیبرید، تعویض کامل پک باتری است که طبق استاندارد کارخانه انجام می‌شود. با این حال، باتوجه به اینکه قیمت جهانی باتری‌ های خودرو هیبرید به‌ ویژه باتری‌های تویوتاهای هیبرید بالا است، هزینه قابل توجهی برای تعویض باتری باید پرداخت شود. اما یک راهکار جدید و به‌ صرفه‌ تر برای احیای باتری خودروهای هیبرید وجود دارد که توسط ماهان صنعت پارس، نمایندگی مرکزی ایرتویا، به مشتریان ارائه می‌شود.

photo_2024-12-11_13-59-16.jpg

فرایند این راهکار به این صورت است که ابتدا باتری خودرو هیبرید باز می‌شود و سلول‌ها و ماژول‌ها به دقت بررسی می‌شوند. در صورتی که سایر اجزای پک باتری، مانند کنترل‌کننده، شاسی باتری و فن باتری مشکلی نداشته باشند، تکنسین‌های ماهان صنعت پارس با تعویض سلول‌های باتری، پک باتری را احیا می‌کنند و خودرو مجدداً قابل استفاده می‌شود. این خدمت به‌طور کامل طبق استاندارد انجام شده و مورد تایید است، بدون هیچ‌گونه خطر یا مشکلی برای خودرو.

photo_2024-12-11_13-59-08.jpg

در این فرایند، سلول‌های جدید ابتدا توسط دستگاه‌های مخصوص به لحاظ ظرفیت، ولتاژ و جریان یکسان‌سازی می‌شوند، سپس جایگزین سلول‌های قدیمی می‌شوند. پس از تکمیل این مرحله، پک باتری مجدداً پلمب شده و بر روی خودرو نصب می‌شود. هزینه این خدمت به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از تعویض کامل پک باتری است و تقریباً نصف قیمت یک پک باتری جدید تمام می‌شود.

این روش احیای باتری خودرو هیبرید یک گزینه مقرون به صرفه و استاندارد برای مالکان خودروهای تویوتا هیبرید است که می‌خواهند عمر باتری خود را تمدید کنند.

photo_2024-12-11_13-59-20.jpg

نکته مهمی که کلیه مالکان خودروهای هیبریدی و برقی باید به آن توجه کنند خطرات جبران ناپذیر دستکاری قطعات فنی خودرو توسط افراد غیرمتخصص است چراکه باتری خودروهای هیبرید و برقی معمولاً ولتاژ بالای ۳۰۰ ولت را در خود ذخیره می‌کند و هر گونه اتصالی یا اختلال در سیستم برق این خودروها می تواند برق گرفتکی های شدیدی در پی داشته باشد، بنابراین هرگونه فرایند سرویس و نگهداری این خودروها نیازمند استفاده از ابزار و لوازم مخصوصی که در برابر ولتاژ بالای سیستم برق این خودرو ها مقاوم و عایق هستند است، همچنین تعمیرکار و مکانیک‌های خودروهای بنزینی توانایی و تجربه انجام خدمات برای خودروهای برقی را ندارند و برای انجام خدمات این خودروها همواره باید به مراکز تخصصی خودروهای برقی مانند شرکت نوین صنعت ماهان نمایندکی مرکزی ایرتویا مراجعه کرد.

photo_2024-12-11_13-59-12.jpg

source

viraje.ir

توسط viraje.ir