سال نو برای افراد مختلف و اقشار گوناگون معنای بسیاری دارد. برای علاقهمندان به خودرو، این به معنای فهرست جدیدی از وسایل نقلیه جهت واردات است. ایالات متحده واردات خودروهای کمتر از 25 سال را به طور کلی ممنوع کرده، اما تعداد انگشت شماری از استثناهای قابل توجه وجود دارد که تحت قانون “نمایش” واجد شرایط هستند، اما این موارد بسیار اندک هستند.
در حالی که مسلماً دوران طلایی خودروهای JDM را پشت سر گذاشتهایم که واجد شرایط ورود به آمریکا شدند، اولین نمونههای R34 Skyline GT-R در سال گذشته 25 ساله شدند و هنوز تعدادی خودرو جالب وجود دارد که بزودی قابل واردات خواهند بود. این بار تعداد زیادی از اروپا، اما با چند نماد JDM نیز وجود دارد.
این را بدانید که اگر میخواهید یک خودرو به آمریکا وارد کنید، باید 25 سال سن داشته باشد.
آلفارومئو 147
خوب، این ممکن است واضحترین یا جالبترین خودرو برای واردات نباشد، اما آنها ارزان هستند و تصور میکنیم بسیار قابل استفاده خواهند بود. اگر با بودجه منحصر به فرد به دنبال آن هستید، راه حل خوبی است.
آلپاینا B10 V8
در حالت معمولی آلپینا، این انتخاب برجسته در مقایسه با یک M5 مشابه قدیمی است. اکثر افراد فقط یک ب ام و قدیمی را میبینند، اما کسانی که با صنعت خودرو آشنایی دارند، متوجه خواهند شد که چه هیولای خفتهای است.
آئودی RS4 Avant
پیشرانه این خودرو آئودی توان 375 اسب بخاری دارد و از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو آئودی، این خودرو را بدون توجه به آب و هوا، به خودرویی سریع تبدیل میکند. البته مدل دیگری دارای گیربکس شش سرعته دستی هم وجود دارد.
به جرات باید RS4 را جانوری از آئودی دانست که آئودی کمتر در تاریخ خود از آن دیده است.
هولدن Ute
برند استرالیایی هولدن جنرال موتورز برای مدتی Utes مبتنی بر Commodore را به فروش میرساند، اما در سال 2000، خودرو Ute را به خط مدل جداگانه تقسیم کرد. این هنوز هم بر پایه پلتفرم دیفرانسیل عقب Commodore بود که ما در آمریکا به عنوان پونتیاک GTO 2004-2006 دریافت کردیم، اما فقط Ute نام داشت. مدلهای سطح پایه با پیشرانه V-6 عرضه شدند، اما یک LS1 هشت سیلندر نیز در دسترس بود.
با 300 اسب بخار قدرت و یک گیربکس T56 شش سرعته دستی، خودرو هشت سیلندر Ute باید بسیار لذت بخش باشد، اما با توجه به اینکه موتور آن از خانواده LS است، قابلیت تیونینگ بیپایانی دارد. البته ممکن است بخواهید تا سال 2026 صبر کنید، پس از آن، میتوانید HSV Maloo سریعتر را وارد کنید.
لوتوس 340R
340R از همان موتور 190 اسب بخاری Rover Series K مانند Exige و Elise Sport 190 استفاده میکرد، اما با بدنه مینیمالیستی منحصر به فرد خود، تنها 1488 پوند وزن داشت. چند 340R در حال حاضر راه خود را به ایالات متحده رساندند، اما ظاهراً به عنوان وسایل نقلیه ای مناسب پیست!
لوتوس Exige
در حالی که لوتوس در حال ساخت واکسهال VX220 مبتنی بر S2 Elise و اوپل Speedster در آغاز هزاره اخیر بود، این کار با S1 قدیمی انجام نشد. Exige اصلی یک نسخه جالب تر از Elise بود که با سقف سخت کامل همراه شد. این مدل شامل موتور 192 اسب بخاری Rover Series K و یک بال عقب میشد. چنین ویژگی خیره کننده به نظر میرسد و با توجه به وزن تنها حدود 1700 پوند، یک مدل کم وزن است.
متأسفانه، S1 Exige کمیاب است، لوتوس تنها حدود 600 دستگاه را در طول یک دوره تولید دو ساله ساخته است.
میتسوبیشی لنسر Evolution VI Tommi Makinen Edition
مورگان Aero 8
در تاریخ 114 ساله مورگان موتور، هیچ چیز کاملاً شبیه Aero 8 نبود. این اولین مورگان با شاسی آلومینیومی بود که به وزن نسبتاً کم حدود 2500 پوند کمک کرد با توجه به پیشرانه 4.4 لیتری قابل توجه هشت سیلندر ب ام و عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
مورگان در اواسط دهه 2000 تعداد انگشت شماری Aero 8 فرمان چپ را به ایالات متحده وارد کرد، اما با وارد شدن به سال جدید، گزینههای بیشتری برای دارندگان احتمالی Aero 8 وجود دارد.
سوبارو Impreza S201
از نظر بصری، S201 با یک پکیج سفارشی که تنها در سال 2000 میتوانست عرضه شود و رینگ 16 اینچی RAYS فورج شده داشت، به فروش میرسید. در مقایسه با 22B، ظاهر S201 چالش برانگیز است، اما این موضوع نیست. این نسخه نهایی یک نماد است.
واکسهال VX220
برندهای اروپایی سابق جنرال موتورز، اوپل و واکسهال، مدتها به دلیل ساخت خودروهای قابل اعتماد شهرت داشتند. با این حال، در آغاز هزاره جدید، آن دو میخواستند هیجان را افزایش دهند و برای کمک به لوتوس وارد کار شدند. واکسهال VX220 و اوپل اسپیدستر بر اساس سری 2 الیز که در آن زمان عرضه میشد، ساخته شدهاند، البته با فاصله بین دو محور کمی بیشتر، سقف کوتاهتر و موتورهای GM EcoTec به جای تویوتا چهار سیلندر که لوتوس از آن استفاده میکند.
اسپیدستر و VX220 اندکی متمدنتر از الیز بودند، هرچند با وزنی حدود یک تن، نسبت به خودروهای اسپرت هنوز خالص و سبک وزن بودند. این قطعاً در مقایسه با Elise انتخاب عجیبی است، به خصوص با توجه به اینکه لوتوس S2 Elise را از سال 2005 در آمریکا فروخت، اما این چیزی است که آن را ارزشمند میکند.
source