#image_title

قبل از اینکه BMW نسل دوم سری 8 را در سال 2018 عرضه کند، این شرکت با Pininfarina برای یک خودروی کانسپت خاص همکاری کرد. این دو شرکت خودرو کانسپت ب ام و Pininfarina Gran Lusso Coupe را ساختند! یک نمونه خیره‌کننده که برای پیش‌نمایش محصول پرچم‌دار بعدی این برند طراحی شده است. اگرچه ب ام و هرگز قصد نداشت گرن لوسو کوپه را به یک مدل تولیدی تبدیل کند، اما شباهت‌های زیادی با G81 سری 8 تولیدی داشت که پنج سال بعد معرفی شد.

این مدل آخرین کانسپت جذاب ب ام و بود (5).webp
مدیر طراحی این برند، فابیو فیلیپینی، در سال 2013 گفته که BMW به Pininfarina “آزادی کامل” برای پروژه داد. وی بیان داشت:”آنها واقعاً به مهارت ما، ظرفیت ما در تفسیر هویت طراحی و ارزش‌های طراحی اعتماد دارند.  خودروساز آلمانی گه‌گاه مداخله می‌کرد تا مطمئن شود که این کانسپت بر خلاف هویت ب ام و نیست، با این حال اما این، پروژه‌ای تحت رهبری پینین فارینا بود.”
این مدل آخرین کانسپت جذاب ب ام و بود (1).webp

Gran Lusso در جلوپنجره دارای طراحی نمادین ب ام و است که شامل آلومینیوم مات براق، با شیب دماغه کوسه‌ای و خطوط طراحی در جلوپنجره با لوگو می‌شود. خطوط ساده چهره این کوپه را تشکیل می‌دادند، با طراحی عریض جلوپنجره‌ که نشان ظریف پینین‌فارینا را پنهان می‌کرد. همچنین با چراغ‌های جلوی LED براق در بالا که نظر هر فردی را به خود جلب می‌ساخت. 

این کوپه بر روی رینگ 21 اینچی با روکش دو رنگ قرار می‌گرفت که 15 پره بود. قسمت عقب شبیه سری 8 چند سال بعد خود بود و از اگزوزهای ذوزنقه‌ای شکل و چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی L شکل در سراسر بخش عقب بهره می‌برد.

این مدل آخرین کانسپت جذاب ب ام و بود (4).webp

در کابین داخل، پینین فارینا زبان طراحی ب ام و آن زمان را بهبود بخشید و کنترل‌ها را به سمت راننده تغییر داد. یک سانروف مستطیلی اجازه می‌داد تا نور بیشتری به داخل کابین وارد شود، در حالی که خودروساز ادعا می‌کرد که صندلی عقب این کوپه فضای پای “تقریباً همتراز با یک سدان لوکس بزرگ” دارد.

ب ام و Gran Lusso (2).webp

پینین فارینا چرم قهوه‌ای توتونی درجه یک از کارخانه چرم Foglizzo، هدلینری ساخته شده از پشم بکر و فرشی با پرزهای عمیق را اضافه کرد. همچنین چوب 48000 ساله کائوری را که «در میان کمیاب‌ترین الوارهای جهان» است، برای استفاده در داخل کابین تدارک دید. این چوب بومی نیوزلند است و دارای دانه‌های منحصر به فردی که می‌تواند بسته به نور و زاویه دید، رنگ‌ها را از طلایی به قرمز مایل به قهوه‌ای تغییر دهد.

این مدل آخرین کانسپت جذاب ب ام و بود (3).webp
معاون ارشد طراحی گروه BMW، آدریان ون هویدونک، در زمان معرفی این خودرو گفت که این کانسپت بیانگر “ارزش‌های شاخص ب ام و” است.

این خودروساز هرگز جزئیاتی درباره موتور V-12 تویین توربوشارژری که این کانسپت را قدرت می‌بخشید، اطلاعاتی ارائه نکرد و تنها به تعداد سیلندرهایی که در زیر کاپوت پنهان شده بودند اشاره نمود. قوای فنی زیر کاپوت احتمالا همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و موتور 6.0 لیتری V-12 مدل 760i آن دوران با قدرت 535 اسب بخار بوده است.

این مدل آخرین کانسپت جذاب ب ام و بود (2).webp

 

source