منتشر شده در 19 دی 1403 ساعت 13:00
شاخه تولید خودروهای برقی گروه خودروسازی جک (JAC) با نام یی وی (Yiwei)، شناخته میشود. این شاخه اخیراً قرارداد جدیدی را با شرکت CATL، غول تولیدکننده باتری مخصوص خودروهای برقی، امضا کرده است. به موجب این قرارداد، یی وی و جک خواهند توانست از شاسی پیشرفته و اسکیت بورد CIIC برای ساخت محصولات آتی خود استفاده کنند.
این توافق طی روزهای اخیر در دفتر مرکزی CATL واقع در شهر نینگده استان فوجیان چین امضا شده است. در مراسم امضای توافق شیانگ شینگچو رئیس و مدیرکل شرکت جک و رابین زنگ رئیس و مدیرعامل CATL حضور داشتند. به گفته یی وی، این توافق جدید مکمل و تعمیقکننده توافقنامه استراتژیکی است که در ۶ ژانویه ۲۰۲۴ بین دو شرکت منعقد شد.
تمرکز بر توسعه خودروهای الکتریکی با فناوری پیشرفته
در این همکاری دو شرکت جک و CATL، استفاده از پلتفرم CIIC-S را در راستای تحقق برنامههای یی وی در دستور کار قرار میدهند. این برنامهها عبارتند از عرضه خودروهای جدید با قابلیت تعویض باتری، خودروهای تمام برقی (BEV) و خودروهای برقی مجهز به افزایشدهنده برد الکتریکی (EREV). همچنین، این دو شرکت به طور مشترک بر روی توسعه فناوریهای پیشرفته مرتبط با شاسی هوشمند، مثل مدیریت حرارت، پک باتری و معماریهای EE نیز همکاری خواهند کرد.
ویژگیهای شاسی اسکیت بورد CIIC
شاسی اسکیت بورد CIIC امکان جداسازی و توسعه همزمان دو بخش فوقانی و تحتانی خودرو را فراهم میکند؛ در نتیجه چرخه توسعه خودرو کوتاهتر میشود. این ویژگی، به خودروسازان اجازه میدهد سریعتر خود را با تحولات همگام کرده و در زمانی کمتر به نیازهای بازار پاسخ دهند.
در ماه آگوست گذشته، شرکت نتا اتو اعلام کرد که خودروی شوتینگ بریک نتا S اولین مدلی خواهد بود که بر پایه شاسی اسکیت بورد CIIC ساخته میشود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر نتا اتو با مشکلات مالی مواجه شده و با چالشهای متعددی دست و پنجه نرم میکند.
شاسی Bedrock؛ نسل جدید شاسی اسکیت بورد CIIC
در تاریخ ۲۴ دسامبر، شرکت CATL نسخه پرچمدار شاسی CIIC را با نام Bedrock معرفی کرد. اولین خودروسازی که این شاسی را به کار میگیرد، شرکت آوتار (زیرمجموعهای از گروه خودروسازی چانگان) خواهد بود.
source