منتشر شده در 18 دی 1403 ساعت 15:30
در بازار یکی از گزینهها برای خرید خودروی خانوادگی، فیدلیتی است. در این مطلب به این مطلب می پردازیم که چرا فیدلیتی پرایم بخریم، چرا نخریم؟
معرفی
اواسط سال ۱۴۰۰، بهمن موتور در کلاس کراساوورهای بزرگ، فیدلیتی پرایم را معرفی کرد. این خودرو در واقع همان جتور X70S است که چری در سال ۲۰۱۸ روانه بازار چین کرد. فیدلیتی پرایم دومین محصول بهمن موتور تحت برند فونیکس محسوب میشود. این خودرو مجهز به موتور 4T15C است که با برخی محصولات دیگر مدیران خودرو مشترک است . این پیشرانه ۱.۵ لیتری میتواند توان ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر تولید کند. قدرت موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به چرخهای جلو منتقل میشود.
چرا فیدلیتی پرایم بخریم؟
بازار خرید و فروش
یکی از نکات مهم در خرید خودرو، بازار دستدوم آن است. فیدلیتی پرایم به لطف ویژگیهای مثبت و تبلیغات مدیران خودرو، از همان ابتدا با استقبال خوبی روبهرو شد. در بازار آزاد نیز، به دلیل نبود رقبای جدی و تشنه بودن بازار به چنین خودرویی، همچنان پس از گذشت سه سال از عرضه، به راحتی خرید و فروش میشود.
خدمات پس از فروش گسترده
اکثر مشتریان گزارش تجربه خوبی از خدمات پس از فروش شرکت بهمن موتور دارند. نگرانی خاصی بابت تعمیرات، گارانتی و قطعات یدکی وجود ندارد و این موضوع یکی از نقاط قوت فیدلیتی پرایم نسبت به رقبا است.
کابین جادار و باکیفیت
فیدلیتی پرایم و تیگو ۸ بر روی پلتفرم مشترک T1X چری توسعه یافتهاند. این پلتفرم برای کراساوورهای بزرگ طراحی شده و قابلیت هفتنفره شدن را نیز دارد. البته فضای صندلیهای ردیف سوم محدود است، اما فاصله محوری ۲۷۲۰ میلیمتری و عرض ۱۹۰۰ میلیمتری، این خودرو را برای سفرهای طولانی ایدهآل کرده. کیفیت ساخت کابین فیدلیتی نیز در سطح خوبی قرار دارد و نمونههای اولیه آن پس از سه سال همچنان کیفیت خود را حفظ کردهاند.
چرا فیدلیتی پرایم نخریم؟
عرضه کم نسبت به تقاضا
تقاضای بالای بازار و عرضه محدود، فیدلیتی پرایم را به خودرویی تبدیل کرده که خرید آن از کارخانه به رقابتی دشوار بدل شده است. بسیاری از خریداران به دلیل تکرار ناموفق در طرحهای فروش، از خرید این خودرو منصرف شده و به سراغ گزینههای دیگر میروند. اختلاف ۳۰۰ میلیون تومانی میان قیمت کارخانه و بازار نیز در این مورد موثر بوده است.
تعلیق خشک
در نگاه اول به نمای جانبی فیدلیتی چیزی که بسیار به چشم میخورد رینگ ۲۰ اینچی با فاق لاستیک ۴۵ آن است.رینگ بزرگ با فاق لاستیک کم یعنی فشار بیشتر روی سیستم تعلیق،فیدلیتی پرایم به توجه به نبود تعلیق پیشرفته بسیاری از ضربات جاده را به کابین وارد می کند، حس کوبش به راحتی در کابین محسوس است.
نبود برخی آپشن ها
فیدلیتی پرایم فاقد برخی امکانات رفاهی و ایمنی نظیر کنترل سرعت در سرازیری (HDA)، رادار تصادف جلو (FCW)، رادار تصادف عقب (RCTA)، رادار تابلوخوان (TSR)، پدل شیفتر، تهویه مطبوع اتوماتیک! و داشتن تنها چهار کیسه هوا است که ضعفهای قابل توجهی محسوب میشوند.
نظر شما؟
فیدلیتی پرایم با توجه به طراحی، کیفیت ساخت، فضای کابین و خدمات پس از فروش، گزینهای جذاب برای یک خودروی خانوادگی در بازه قیمتی خود محسوب میشود. اما مشکلاتی نظیر عرضه محدود، تعلیق خشک، نبود برخی امکانات رفاهی، مواردی هستند که پیش از خرید باید به دقت بررسی شوند.در آخر نظر شما چیست؟ فیدلیتی پرایم میخرید یا نمی خرید؟
source