#image_title


منتشر شده در 22 دی 1403 ساعت 13:30



عکاس
محمد مهدی مبینی

اگر سهند طراحی متفاوتی داشت رندرهای اختصاصی از سدان پارس خودرو

سهند سدان جدید پارس خودرو و در واقع فیس لیفت ساینا است و ما در این مطلب طراحی این سدان را زیر تیغ جراحی برده ایم.

سهند یکی از محصولات جدید بازار خودرو ایران است که توسط پارس خودرو به عرضه می رسد. سدانی بر مبنای پلتفرم X200 سایپا که قبل از آن محصولاتی نظیر تیبا، ساینا و کوییک روی آن توسعه داده شده بود. این خودرو به نوعی فیس لیفت ساینا در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا به حساب می آید و خط طراحی مشابه با اطلس دارد و المان های مشترکی در آن با شاهین و آریا هم دیده می شود. تا به امروز تیپ دنده ای از این خودرو با نام سهند S به بازار آمده اما پارس خودرو برنامه دارد تا در آینده ای نزدیک نسخه اتوماتیک و دوگانه سوز آن را هم به بازار بیاورد. اما ما در این مطلب به سراغ طراحی سدان پارس خودرو رفته ایم و طراحی متفاوتی از آن را متصور شده ایم. دقت داشته باشید رندرهای اختصاصی آخرین خودرو تنها تصوری از طراح ما از یک الگوی متفاوت از سدان پارس خودرو است و هیچ تایید رسمی ای برای این طراحی ها وجود ندارد.

سدان پارس خودرو با طراحی متفاوت

طراح ما در آخرین خودرو الگوی جلوپنجره را تغییر داده و ورودی هوا باریک تر طراحی شده است. همچنین نشان پارس خودرو از روی جلوپنجره به بالای آن منتقل شده و سپر هم باز طراحی شده و مه شکن ها کوچک تر طراحی شده اند. اما تغییر اصلی در بخش پایین چراغ است که مجموعه چراغ جدیدی در آن قسمت اضافه شده تا طراحی مدرن تری را در جلوی این سدان داشته باشیم و در کنار آن رینگ ها هم بصورت آلومینیومی تراش خودرو طراحی شده تا سهند چهره ای بهتر داشته باشد.

اگر سهند طراحی متفاوتی داشت رندرهای اختصاصی از سدان پارس خودرو

یکی از مهم ترین تغییرات در طراحی های ما، دو رنگ شدن بدنه است. در طرح پیشنهادی ما سقف و مجموعه ستون ها مشکی رنگ شده تا طراحی اسپرت تری را در سهند داشته باشیم. چراغ های عقب بصورت به هم پیوسته طراحی شده اند و گرافیک داخل چراغ تغییر کرده است. سپر باز طراحی شده و الگوی برجسته تری نسبت به نسخه تولیدی دارد و به طور کلی تمامی این تغییرات باعث شده تا طراحی عقب در رندر های سهند بسیار متفاوت با چیزی باشد که در نسخه تولیدی می بینیم.

اگر سهند طراحی متفاوتی داشت رندرهای اختصاصی از سدان پارس خودرو

در داخل کابین سعی شده تا الگو ها زیر و رو شود و المان های مدرن را در سدان اقتصادی پارس خودرو داشته باشیم. اگرچه این خودرو در تیپ S یکی از کم آپشن ترین خودروهای تولید بازار است اما ما در این طرح ها تیپی از سهند را متصور شده ایم که هم اتوماتیک است و هم فول آپشن. فرمان طراحی D کات پیدا کرده و دسته دنده خلبانی یا الکترونیکی را در این سدان می بینیم که طراحی نزدیک به ری را را دارد. طراحی داشبورد به طور کلی تغییر کرده و دریچه های تهویه دیگر دایره ای نیستند و عمودی طراحی شده اند و مالتی مدیای لمسی بزرگی را در یک پنل یکپارچه با کلاستر می بینیم.

طراح : طراح : محمد مهدی مبینی

مشخصات فنی و امکانات سهند S

زیر کاپوت سهند یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی موسوم به M15GSI را داریم که خروجی های فنی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و این دقیقا همان مشخصاتی است که در تیپ G و همچنین سایپا اطلس دیده می شود. همچنین این پیشرانه در نسخه های جدید کوییک هم استفاده می شود و از نظر فنی ارتقا داشته است. در این پیشرانه تغییرات فنی باعث شده تا بهبود عملکرد در راندمان گشتاور را داشته باشیم اما این را فراموش نکنید که همچنان با پیشرانه ای با مهندسی ساده و قدیمی نسبت به استاندارد های روز دنیا طرف هستیم.

در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست. البته ویدیو فوق مربوط به سهند G است که نمونه فول تر از سهند به حساب می آید و هنوز به بازار نیامده است.

source