#image_title


هونگچی EHS7 که در چین با نام Tiangong 08 شناخته می‌شود، به‌تازگی معرفی شده و قرار است به‌زودی به بازارهای اروپا نیز وارد شود. مهندسان برای طراحی این خودرو از پلتفرم ماژولار Tiangong استفاده کردند و در پنج نسخه مختلف در رنج قیمتی 239,800 یوان (32,750 دلار) تا 339,800 یوان (46,400 دلار) در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

هونگچی EHS7 به‌عنوان یک شاسی‌بلند کاملا برقی و با ابعاد 4925، 1950 و 1680 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر ساخته شده که باعث می‌شود فضای داخلی این خودرو بسیار جادار باشد.

طراحان سنت چینی را با تکنولوژی‌های روز دنیا ادغام کردند، همین باعث جلب توجه بیشتر علاقمندان شده است. طراحی جلوپنجره و چراغ‌های جلو به عدد 7 انگلیسی شباهت دارند و این طرح در قسمت عقب نیز تکرار شده است.

شش رنگ‌بندی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که همگی از طبیعت الهام گرفته شده‌اند؛ بنفش، سفید، آبی، خاکستری، نقره‌ای و مشکی در این رنگ‌بندی حضور دارند.

هونگچی EHS7 به سیستم تعلیق هوایی مجهز شده تا سواری نرم و راحت‌تری داشته باشد. ترکیب آن با فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، امکان چرخش سریع‌تر و با شعاع کوچکتر را فراهم کرده است. شعاع چرخش 5.3 متری آن باعث شده که مانورپذیری بالاتری داشته باشد و به راحتی در پارکینگ و فضاهای محدود حرکت کند.

با ورود به کابین با طراحی مدرن و به‌روزی روبرو خواهید شد؛ یک صفحه نمایش 15.5 اینچی اطلاعات سرگرمی یکپارچه، کلاستر 6 اینچی به همراه سیستم صوتی iFlytek به علاوه هوش مصنوعی در دسترس هستند که قابلیت تبدیل متن به گفتار و… را فراهم می‌کند. صندلی‌های جلو و عقب به سیستم تهویه و گرمایش و صندلی راننده به قابلیت ماساژ مجهز شده است. با تا کردن صندلی‌های عقب حجم صندوق عقب 643 لیتری به 2050 لیتر می‌رسد.

سه نوع باتری 75 کیلووات‌ساعت، 85 کیلووات‌ساعت و 111 کیلووات‌ساعت برای این مدل در نظر گرفته شده که نسخه‌های 75 و 85 کیلووات‌ساعتی از نوع فسفات آهن لیتیم FinDreams هستند. باتری 75 کیلووات‌ساعتی بردی معادل 520 کیلومتر فراهم می‌کند، در حالی که نسخه 85 کیلووات‌ساعتی برای مدل‌های تک‌موتوره بردی 605 کیلومتر و برای نسخه‌های چهارچرخ متحرک برد 565 کیلومتر دارد.

با قابلیت شارژ سریع حدود 20 دقیقه زمان لازم است تا باتری‌ها شارژ شوند. موتور الکتریکی 253 کیلوواتی به گشتاور 450 نیوتن‌متر و در نسخه‌های دو موتوره، یک موتور 202 کیلوواتی دیگر نیز در محور جلو قرار دارد که می‌تواند 306 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در نسخه‌های دو موتوره 3.9 ثانیه، در نسخه‌های تک‌موتوره با باتری 75 کیلووات‌ساعتی 6.5 ثانیه و با باتری 85 کیلووات‌ساعتی 6.3 ثانیه خواهد بود.

مصرف انرژی در هر 100 کیلومتر 15.7 کیلووات‌ساعت برآورد می‌شود. این شرکت برنامه دارد تا این مدل را در نمایشگاه‌های مختلفی همچون نمایشگاه اتومبیل پاریس به نمایش گذاشته و سپس در بازارهای مختلف عرضه کند.





source