منتشر شده در 26 دی 1403 ساعت 17:30
عکاس
محمد مهدی مبینی
KMC J7 سدان پر طرفدار شرکت کرمان موتور است چند سالی است که در بازار ایران حضور دارد. ما در این مطلب طراحی متفاوتی برای این خودرو متصور شدیم.
کی ام سی J7 یکی از محصولات پر طرفدار شرکت کرمان موتور است که چند سالی است که در بازار ایران حضور دارد. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این خودرو خصوصا در قشر جوان، طراحی منحصر به فرد، جذاب و جوان پسند این خودرو است. اما اگر بیاییم و کمی طراحی این خودرو را تغییر داده و کمی چهره این خودرو را ایرانیزه کنیم چه اتفاقی می افتد؟
ما در رسانه آخرین خودرو به سراغ پاسخ این سوال رفته ایم و کمی طراحی KMC J7 را تغییر داده ایم و طراحی دیگری برای آن متصور شده ایم. دقت داشته باشید رندرهای اختصاصی آخرین خودرو تنها تصوری از طراح ما از یک الگوی متفاوت از سدان کرمان موتور است و هیچ تایید رسمی ای برای این طراحی ها وجود ندارد.
قبل از اینکه به بررسی طراحی KMC J7 و تفاوت آن با رندر های اختصاصی آخرین برویم لازم است چند نکته را در مورد این خودرو بدانیم. همانطور که می دانید کی ام سی J7 سدانی با طراحی فست بک بوده و در خارج از ایران با نام Sehol A5 Plus شهرت دارد که توسط زیر شاخه کمپانی جک، Sehol، تولید شده و بر اساس پلتفرم JAC J7 توسعه پیدا کرده و در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده است. جالب است بدانید که این خودرو اولین سدان تولید شده توسط کمپانی Sehol محسوب می شود. این خودرو به غیر از بازار چین و ایران در کشور های دیگری نظیر روسیه نیز تولید می شود و در این کشور ها نیز توانسته آمار خوبی را از خود به جا بگذارد.
در ادامه به بررسی تفاوت های میان طراحی کی ام سی J7 و نسخه طراحی شده توسط تیم آخرین خودرو می پردازیم.
سدان کی ام سی با طراحی متفاوت
طراح ما در آخرین خودرو، در بخش جلویی KMC J7 جلو پنجره این خودرو را تغییر داده است و چراغ های روشنایی روز که ما بین چراغ ها قرار داشت را به خطوطی عمودی در سپر تبدیل کرده است. از طرفی در این بخش نوشته KMC را در بین دو چراغ و بر روی جلو پنجره قرار داده است. تغییر دیگری که در بخش های جلوی این خودرو مشهود است، تغییر کلی سپر جلو این خودرو است که در آن خطوط موازی و مورب حذف شده و به جای آن از اِلمان های ۶ ضلعی شکل استفاده شده است. از طرفی اسپلیتر این خودرو بزرگتر و جذاب تر شده و تریم رنگی آن تغییر کرده است که باعث شده است تا طراحی جلوی این خودرو عضلانی تر و اسپرت تر به نظر برسد.
اما در نماهای جانبی تغییرات بسیاری زیادی را نمی بینیم چرا که طراحی این بخش ها به خودی خود جذاب بوده و تنها تغییری که در این رندر می توانیم مشاهده کنیم، تغییر فرم طراحی رینگ های آلومینیومی این خودرو است که چهره لوکسی را به این خودرو داده است.
در بخش عقب نیز طراح ما، طراحی شبیه به KMC EJ7 را برای چراغ های به هم پیوسته بخش عقب در نظر گرفته است که چهره بخش عقب را عامه پسند تر کرده است. از طرفی فرم طراحی سپر عقب نیز کمی دستخوش تغییر شده و در این بخش خروجی اگزوز های تقریبا مستطیلی به همراه رنگ کرومی دیده می شود. تفاوت دیگری که در بخش عقب رندر های اختصاصی آخرین خودرو و KMC J7 دیده می شود، حذف چراغ های مه شکن عقب در رندر های ما است.
در بخش طراحی داخل کابین نیز می توانیم طراحی متفاوتی را مشاهده کنیم. در طراحی های ما، از رنگ قهوه ای و طوسی برای دیزاین و تریم رنگی داخل کابین استفاده شده است که کمی طراحی آن را لوکس کرده است. از طرفی طراح رسانه آخرین خودرو، طراحی کنسول وسط KMC J7 را نیز تغییر داده است و طراحی شبیه به کنسول وسط KMC JS6 متصور شده است. نکته دیگری که در بخش داشبورد می توان به آن اشاره کرد این است که در رندر های اختصاصی ما از خطوط عمودی سرتاسری استفاده شده که دریچه های سیستم تهویه به صورت یکپارچه در آمده اند.
طراح : محمد مهدی مبینی
طراح : محمد مهدی مبینی
مشخصات فنی و امکانات KMC J7
قلب تپنده این سدان جذاب، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم با کد موتور HFC4GC1.6E است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. کی ام سی جی ۷ می تواند به کمک این پیشرانه شتاب خود را در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید.
از جمله امکانات کی ام سی J7 می توان به ؛ شش کیسه هوای 10 نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پارک عقب، سنسور نور، سنسور باران، سامانه پایش فشار باد تایر ها، در صندوق عقب برقی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلوآمپر دیجیتال، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ ها، استارت دکمه ای، گرم کن آینه های جانبی، فرمان دی کات، گرم کن صندلی راننده، محفظه خنک کننده، شیفتر پشت فرمان، حالت های رانندگی، تهویه اتوماتیک مجهز به سیستم تصفیه هوای داخل کابین، کروز کنترل و… اشاره کرد.
source