فولکس واگن به تازگی از مدل جدیدی به نام فولکسواگن ID.UNYX 06 رونمایی کرد. این خودرو احتمالا نسخه ارتقا یافته ID.UNYX است که به عنوان یک کراساوور کوپه الکتریکی هوشمند و جمعوجور شناخته میشود و در سال 2024 معرفی شد.
مدل ID.UNYX با قیمتی بین 209,900 تا 249,900 یوان (معادل 28,900 تا 34,400 دلار) و بردی برابر با 614 کیلومتر و 555 کیلومتر در بازار چین عرضه شده بود، پس پیشبینی میشود که قیمت مدل جدید بیشتر از این مقدار باشد اما فولکسواگن برای افزایش رقابت با دیگر خودروهای برقی موجود در بازار چین، قیمتهای مدل جدید را بهطور قابل توجهی کاهش داده است.
فولکسواگن برنامه دارد که پنج خودروی کاملا برقی و هوشمند تحت این سری را تا سال 2027 در چین تولید و عرضه کند. این خودروها توسط فولکسواگن آنهوئی، سومین شرکت مشترک فولکسواگن در چین، ساخته خواهند شد.
در سهماهه سوم 2024، 373 دستگاه از سری ID.UNYX فروخته شدند. سپس تعداد خودروهای ثبتشده ID.UNYX در چین به 563 دستگاه تا نوامبر 2024 رسید. در حال حاضر، برای افزایش رقابت و بالا بردن آمار فروش خودروها، قیمت ID.UNYX حدودا 40,000 یوان کاهش یافته و به 169,900 یوان (23,200 دلار) رسیده است.
مدل ID.UNYX 06 از نظر طراحی ظاهری، هیچ تفاوتی با مدل فعلی ID.UNYX که در بازار چین عرضه میشود، ندارد و همچنان ویژگیهای مشخصی نظیر چراغهای جلو و عقب پیوسته، بال عقب کوچک دم اردکی و لوگوی قرمز فولکسواگن در عقب را دارد. ظرفیت صندلیها نیز تغییری نداشته و همچنان برای پنج نفر طراحی شدهاند. رینگهای 20 اینچی نیز با طراحی متفاوت زیبایی بسیاری به خودرو بخشیدهاند و در عملکرد حرفی برای گفتن دارند.
ابعاد خودرو نیز تغییر نکرده است؛ طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4663 میلیمتر، 1860 میلیمتر و 1610 میلیمتر و فاصله بین دو محور این خودرو 2766 میلیمتر برآورد میشوند. وزن خالص آن 70 کیلوگرم کمتر از مدل تکموتوره فعلی خواهد بود و به 2091 کیلوگرم رسیده است. تمام این مشخصات برای یک کراساوور جمعوجور و کارآمد مناسب خواهد بود.
سیستم اطلاعات و سرگرمی بهروز و با پشتیبانی از قابلیتهای اتصال هوشمند، از جمله بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو، به راحتی در دسترس کاربران قرار میگیرند. از دیگر مشخصات میتوانیم به ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری و رانندگی خودکار اشاره کنیم.
این خودرو به یک موتور الکتریکی به توان 170 کیلووات (معادل 228 اسببخار) مجهز شده است که با یک بسته باتری لیتیوم فسفات آهن (LFP) متعلق به SAIC-Volkswagen تغذیه میشود. اکنون دیگر جزئیات بیشتری از ظرفیت باتری، برد و سایر ویژگیهای پیشرانه منتشر نشده است.
source