دیدگاه‌ها برای رقابتی تنگاتنگ در بازار خودروهای برقی چین ؛ فروش شیائومی SU7 از تسلا مدل ۳ پیشی گرفت بسته هستند

رقابتی تنگاتنگ در بازار خودروهای برقی چین ؛ فروش شیائومی SU7 از تسلا مدل ۳ پیشی گرفت

منتشر شده در 04 بهمن 1403 ساعت 11:00 بازار خودروهای برقی در چین دستخوش تغییرات زیادی شده و شرکت‌های داخلی مانند شیائومی با موفقیت در حال رقابت با برندهای بین‌المللی هستند. یکی از این موفقیت‌ها در دسامبر ۲۰۲۴ رقم خورده، زمانی که سدان برقی SU7 توانسته از لحاظ فروش بر تسلا مدل ۳ غلبه کند.

کد خبر : 63677
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 ژانویه 2025 - 11:30


منتشر شده در 04 بهمن 1403 ساعت 11:00


رقابتی تنگاتنگ در بازار خودروهای برقی چین فروش شیائومی SU7 از تسلا مدل ۳ پیشی گرفت

بازار خودروهای برقی در چین دستخوش تغییرات زیادی شده و شرکت‌های داخلی مانند شیائومی با موفقیت در حال رقابت با برندهای بین‌المللی هستند. یکی از این موفقیت‌ها در دسامبر ۲۰۲۴ رقم خورده، زمانی که سدان برقی SU7 توانسته از لحاظ فروش بر تسلا مدل ۳ غلبه کند. چنین اتفاقی یک نقطه عطف مهم برای خودروساز نوپایی مثل شیائومی محسوب می‌شود.

برتری شیائومی SU7 در برابر تسلا مدل ۳

این اولین باری نیست که شیائومی SU7 در سرزمین مادری فروش بیشتری نسبت به تسلا مدل ۳ ثبت می‌کند. در ۹ ماه گذشته، این خودرو چهار بار توانسته رقیب آمریکایی خود را در آمار فروش پشت سر بگذارد. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت SU7 با سلایق و نیازهای مصرف‌ کنندگان چینی تطابق بیشتری دارد، شاید هم نسخه جدید تسلا مدل ۳ موفق نشده آنطور که باید رضایت آنها را جلب کند. در هر صورت، آمار گویای آن است که مشتریان چینی نماینده شیائومی را به رقیب آمریکایی ترجیح می‌دهند.

دلایل موفقیت شیائومی SU7

شیائومی SU7 که در مارس ۲۰۲۴ معرفی شد، خیلی سریع به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. نسخه استاندارد این خودرو با قیمت پایه ۲۱۵,۹۰۰ یوان (۲۹,۶۴۰ دلار) عرضه می‌شود، در حالی که برای خرید ارزان‌ترین نسخه از تسلا مدل ۳ باید ۲۳۵,۵۰۰ یوان (۳۲,۲۰۰ دلار) پرداخت کرد. این اختلاف قیمت نزدیک به ۱۰ درصد است که می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتریان داشته باشد.

ناگفته نماند تسلا اخیراً قیمت تمام نسخه‌های مدل ۳ را در چین افزایش داده که به کاهش فروش آن در این بازار مهم منجر شده است. این افزایش قیمت در کنار رقابت فشرده با شرکت‌های داخلی، چالش‌های بیشتری را پیش روی تسلا قرار داده است.

تشدید رقابت بین تسلا و شیائومی

موفقیت SU7 نشان‌دهنده این است که خودروسازان داخلی مانند شیائومی توانسته‌اند با شناخت بهترِ سلیقه مصرف‌کنندگان چینی، محصولاتی با قیمت مناسب و امکانات جذاب ارائه کنند. این رویکرد، فشار زیادی به برندهای بین‌المللی از جمله تسلا وارد کرده است.

طبیعتاً رقابت بین شیائومی و تسلا در آینده نزدیک شدیدتر خواهد شد. شاید بدانید غول چینی قصد دارد دومین مدل خود را که کراس اووری به نام YU7 است، در اواسط سال ۲۰۲۵ روانه بازار کند. این خودرو رقیب مستقیم تسلا مدل Y به حساب می‌آید، از این رو انتظار می‌رود تعداد زیادی از مشتریان آن را به سمت خود بکشاند.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.