#image_title


امتیاز صفر در آزمون ANCAP برای MG GT به وضوح نشان‌دهنده ضعف‌های جدی در ایمنی MG GT است. این نمره به عنوان یکی از بدترین نتایج ممکن در ارزیابی ایمنی خودروها تلقی می‌شود و نگرانی‌های زیادی را برای خریداران به همراه دارد. زمانیکه این خودرو را از نزدیک دیدیم، طراحی جذاب و کیفیت متریال داخلی خوب، ما را مشتاق کرد که بعد از سالها یک خودروی سدان با کیفیت وارد بازار کشور شد. اما در عملکرد ایمنی این خودرو نتوانسته است امتیاز جالبی کسب کند.

MG GT، در واقع نسخه‌ای از Roewe Ei5 است. MG GT یک سدان کامپکت کوچک است که در چین و چندین بازار دیگر، از جمله استرالیا، با نام MG 5 شناخته می‌شود. نسل دوم این خودرو که در سال 2020 معرفی شد، به دلیل طراحی جذاب و امکانات به‌روز خود، توجهات زیادی را جلب کرده است.

طراحی ظاهری MG GT

MG GTطراحی MG GT به گونه‌ای است که جوانان را هدف قرار داده و تلاش دارد تا حس ورزشی و جذابیت را منتقل کند. جلوپنجره بزرگ و لوگوی MG به همراه خطوط طراحی برجسته در بدنه، ظاهری مدرن و جذاب به این خودرو بخشیده است. رنگ‌های فانتزی زد یا قرمز به این خودرو جلوه جذابی می‌دهند و MG GT در مقایسه با نسخه‌های قبلی، طول بیشتری دارد و از طراحی کوپه‌مانند در قسمت عقب بهره می‌برد.

مشخصات فنی MG GT

MG GT تنها با موتور 1.5T و جعبه‌دنده دوکلاچه اتوماتیک عرضه می‌شود. این موتور به خوبی عمل می‌کند و شتاب خوبی را ارائه می‌دهد. اما سیستم تعلیق و پایداری خودرو در شرایط مرطوب، به نظر می‌رسد که نیاز به بهبود دارد. در حالت «سوپر اسپرت»، فرمان سفت‌تر می‌شود و تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتری را فراهم می‌کند، اما در شرایط خاص، کنترل کشش به طور مکرر فعال می‌شود.

جزئیات آزمون ANCAP

MG GTدر آزمون ANCAP، MG GT در چندین بخش مورد ارزیابی قرار گرفت که شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی کودکان، ایمنی عابرین و سیستم‌های کمک‌راننده می‌شود. نتایج این آزمون به شرح زیر است:

ایمنی سرنشینان بزرگسال:

MG GT در این بخش تنها موفق به کسب 37 درصد از امتیاز ممکن شد. این نمره نشان‌دهنده عملکرد ضعیف خودرو در حفاظت از سرنشینان در حوادث تصادف است. به ویژه، در تصادف‌های جلو، خطر آسیب به سینه و پاهای راننده و همچنین سرنشینان عقب به طور قابل توجهی بالا گزارش شده است.

در آزمایش تصادف‌های جانبی، نمرات ضعیفی برای حفاظت از نواحی حساس بدن مانند سر و گردن ثبت شد.

ایمنی کودکان:

در این بخش، MG GT نتوانست نمرات قابل قبولی کسب کند و بار دیگر به دلیل طراحی ناکافی و عدم وجود سیستم‌های ایمنی مناسب، نمرات پایینی دریافت کرد. بارگذاری بر روی سر و گردن عروسک‌های ایمنی کودک در تصادف‌ها به طور قابل توجهی بالاتر از استانداردهای فعلی بود.

MG GTایمنی عابرین:

MG GT در این بخش نیز نمرات ضعیفی کسب کرد. طراحی جلوی خودرو به گونه‌ای است که در صورت برخورد با عابران، احتمال آسیب به سر و پاهای آن‌ها بالا می‌رود.

سیستم‌های کمک‌راننده:

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف MG GT در این آزمون، عدم وجود سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند ترمز اضطراری خودکار (AEB) و سیستم‌های هشدار خروج از خط بود. این سیستم‌ها به عنوان ویژگی‌های استاندارد در بسیاری از خودروهای جدید در بازارهای جهانی در نظر گرفته می‌شوند.

در حالی که مدل‌های بالاتر MG GT ممکن است به برخی از این سیستم‌ها مجهز باشند، اما نسخه‌ای که در آزمون ANCAP مورد ارزیابی قرار گرفت، فاقد این ویژگی‌ها بود.

نتیجه‌گیری

MG GTنمره صفر در آزمون ANCAP برای MG GT به وضوح نشان‌دهنده عدم توجه کافی به ایمنی در طراحی این خودرو است. در حالی که MG تلاش کرده تا با ارائه طراحی جذاب و امکانات مدرن، خود را در بازار رقابتی قرار دهد، اما ضعف‌های جدی در ایمنی می‌تواند به شدت بر تصمیم خرید مشتریان تأثیر بگذارد. با توجه به اینکه ایمنی یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب خودرو به شمار می‌آید، خریداران باید با دقت بیشتری به این نمره و جزئیات آزمون توجه کنند.





source