#image_title


منتشر شده در 14 بهمن 1403 ساعت 16:00


سهند خودرویی با چشم‌انداز روبه پیشرفت

شرکت پارس خودرو، قدیمی‌ترین خودروساز ایران و دارای تجربیات گسترده در همکاری با خودروسازان مطرح جهانی، امسال یک محصول جدید به‌نام سهند را به‌ بازار عرضه کرد؛ خودرویی که با نام و لوگوی این شرکت معرفی شد.

سهند در همین مدت‌ زمان کوتاه چندماهه که تولید و به بازار عرضه شده، از نظر کیفیت در سطح مطلوبی نسبت به رقبای نزدیک و هم‌ رده خود برخوردار بوده و علاوه‌ بر موضوع کیفیت، طراحی به‌ روز تری نسبت‌ به رقبا دارد که حس جدید و متفاوتی را به مصرف‌ کنندگان منتقل می‌کند.

طراحی متفاوت و به‌روز تریم داخلی سهند، سبب شده تا دسترسی سرنشینان به اجزای داخل کابین آن بهتر از گذشته باشد؛ یکی از نکات منفی خودروهای سواری سگمنت B+، فضای محدود سرنشینان در ردیف دوم است که به‌دلیل شکل اتاق و فاصله بین محوری کوتاه این دسته از خودروها به نسبت خودروهای D سگمنت است؛ نکته مهم داخل کابین سهند این است که فضای داخلی برای تمام سرنشینان به اندازه کافی درنظر گرفته شده که سبب تجربه سفر و سواری راحت‌تر برای سرنشینان ردیف سهند به‌ویژه در صندلی ردیف عقب می‌شود.

در سهند پارس‌خودرو از موتور ارتقا یافته M15 با نام M15i استفاده شده که دارای ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی، ۹۰ اسب‌ بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند.

شاخصه‌های این موتور نشان می‌دهد، به نسبت پیشرانه نسل قبلی خود، ۴ اسب‌ بخار قدرت و ۹ نیوتن‌ متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند؛ در مقام مقایسه موتور M15i در برابر موتور TU3، قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

اما موتور M15i تغییرات دیگری نیز به‌نسبت نمونه قبلی خود دارد. مهم‌ترین تغییری که در نگاه اول به چشم می‌آید، اضافه شدن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT)، دریچه گاز برقی و منیفولد دود استیل (هدرز) است.

همچنین تغییراتی در یاتاقان‌ها، سیلندر، سرسیلندر، میل لنگ، پیستون و رینگ پیستون، سیست سوپاپ، منیفولد هوا، واتر پمپ، اویل پمپ، کاتالیست و بالانسرشفت انجام شده تا مجموع این تغییرات سبب افزایش راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقا آلایندگی از یورو ۴ به یورو ۵ و حتی با قابلیت ارتقا به یورو ۶ شود. این تغییرات که راندمان موتور را به‌نسبت نسخه قبلی افزایش داده، سبب شده تا این موتور کشش، توان و قدرت بیشتری را از خود تولید کند.

در خودروهای اقتصادی و میان‌رده، معمولا فهرست امکانات و آپشن‌ها چندان بلندبالا نیست،  اما در سهند پارس‌خودرو خلاف این مورد عمل شده و این خودرو به‌ویژه در تیپ‌های G و بالاتر از آن نظیر سهند پلاس، به تجهیزات مناسبی مجهز شده است.

برای نسخه‌های S و G این خودرو، از جمله امکانات در نظر گرفته شده می‌توان به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سنسور فشار باد تایرها، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سانروف، مالتی مدیا لمسی با دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، روکش چرم و پارچه صندلی‌ها و دی لایت اشاره کرد که به تناوب در این تیپ‌ها در نظر گرفته شده است.

ما در نمونه اتوماتیک تجهیزات بیشتری همچون رادار نقطه کور، کروزکنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اضافه می‌شود.

در خودرو سهند تلاش شده ارتقای کیفی چه در تولید و چه در مونتاژ صورت پذیرد؛ البته باید این نکته را در نظر داشت که این خودرو یک سدان اقتصادی است و نباید انتظارات زیادی همچون متریال Soft touch را در داخل کابین داشت. با این حال پارس‌ خودرو سعی کرده با استفاده از متریال دو رنگ داشبورد و استفاده از یک سری ویژگی مناسب، سهند را با کیفیت‌ تر به بازار عرضه کند. به طور مثال کیفیت رنگ بدنه، دقت مونتاژ و درزهای کمتر همگی نشان از پیشرفت این محصول دارد. علاوه بر آن، جنس متریال به‌کاررفته در رودری‌ ها، کنسول میانی و داشبورد، نسبت‌ به خودروهای اقتصادی داخلی، کاملا بهبود یافته و از کیفیت کاملا بهتری برخوردار است‌.

به‌ طور کلی، بات وجه به بازار فعلی خودرو در کشور و توان و قدرت خرید مصرف‌ کنندگان، سهند یک محصول اقتصادی با شاخصه‌های مطلوب و مورد قبول مشتریان است و با توجه به تمرکز پارس‌خودرو بر روی تولید آن، می‌تواند سهم مناسبی ازبازار را نصیب این خودروساز کند.

source