ورود آئودی به لیگی جدید ؛ افزایش قیمت و تولید محصولاتی لوکستر از ب ام و و مرسدس
منتشر شده در 28 بهمن 1403 ساعت 15:00 سال ۲۰۲۴ یکی از بدترین سالها برای آئودی بود. میزان فروش این برند لوکس با کاهش ۱۱.۸ درصدی به ۱,۶۷۱,۲۱۸ دستگاه رسید، امری که باعث شد تسلا برای اولین بار از ارباب حلقهها پیشی بگیرد. علاوه بر این، رقبای داخلی آئودی، یعنی ب ام و و مرسدس

منتشر شده در 28 بهمن 1403 ساعت 15:00

سال ۲۰۲۴ یکی از بدترین سالها برای آئودی بود. میزان فروش این برند لوکس با کاهش ۱۱.۸ درصدی به ۱,۶۷۱,۲۱۸ دستگاه رسید، امری که باعث شد تسلا برای اولین بار از ارباب حلقهها پیشی بگیرد. علاوه بر این، رقبای داخلی آئودی، یعنی ب ام و و مرسدس بنز، از نظر فروش فاصله خود را افزایش دادند. در چنین شرایطی، افزایش قیمت اصلاً منطقی به نظر میرسد. اما آئودی استراتژی تولید مدلهای لوکستر را در پیش گرفته و قصد دارد محصولات خود را با قیمت بالاتری وارد بازار کند.
تمرکز آئودی بر حاشیه سود
در حالی که بسیاری از خودروسازان بر افزایش حجم فروش تمرکز دارند، آئودی میخواهد به ردهای بالاتر حرکت کند و قیمت خودروهای خود را افزایش دهد. شاید این تصمیم به معنای فروش کمتر باشد، اما میتواند به افزایش سودآوری و ارتقای جایگاه برند آئودی در میان خودروسازان لوکس کمک کند. خوزه میگل آپاریسیو مدیر منطقهای آئودی در بریتانیا در این باره گفته:

«ما قصد داریم جایگاه برند را در سطحی بالاتر قرار دهیم، جذابیت و ارزش آئودی را افزایش دهیم و تمرکزمان را بیشتر بر کیفیت کسب و کار معطوف کنیم تا کمیت آن.»
افزایش قیمت و تغییر در سبد محصولات آئودی
آئودی تأیید کرده که برای ارائه تصویری لوکستر از برند خود، برنامه دارد محصولاتش را با افزایش قابل توجه قیمت عرضه کند. مسلماً افزایش قیمت به تنهایی کافی نیست، چرا که ارباب حلقهها باید جذابیت برند خود را نیز ارتقا دهد. به همین دلیل، این شرکت قصد دارد برخی از مدلهای ارزانتر را از خط تولید حذف کند. در راستای این سیاست، دو مدل A1 اسپرتبک و Q2 دیگر نسل جدیدی نخواهند داشت، در نتیجه A3 به مدل پایه آئودی تبدیل خواهد شد.

در سوی مقابل، احتمال دارد مدلهای پرچمدار و لوکس جدیدی را معرفی کند. یکی از گزینهها، جایگزین سدان پرچمدار A8 است که شاید از مفهومی Grandsphere در طراحی آن الهام گرفته شود. همچنین، کانسپت Urbansphere نوید یک شاسیبلند فوق لوکس فراتر از Q7 و Q8 را میدهد.

تأخیر در نسل جدید A8؛ انعطافپذیری در برقیسازی
بر خلاف انتظارات، آئودی تصمیم گرفته نسل فعلی A8 را برای مدت طولانیتری در چرخه حیات حفظ کرده و یک فیسلیفت دیگر ارائه کند. این موضوع نشان میدهد که مدل جایگزین تمامبرقی A8، حداقل تا پایان دهه کنونی وارد بازار نخواهد شد.
در همین حین، دیگر عجلهای برای تبدیل شدن به یک برند کاملاً برقی ندارد. این کمپانی قبلاً اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۳ تمام محصولاتش را با پیشرانه برقی تولید خواهد کرد. اما اکنون این خودروساز رویکردی «انعطافپذیر» در پیش گرفته و به نظر میرسد همچنان برخی مدلهای درونسوز را برای سالهای بیشتری در خط تولید حفظ خواهد نمود.
ناگفته نماند پیش تر برند دی اس هم استراتژی مشابهی با آئودی اتخاذ کرده و با تولید مدلهای فوق لوکس میخواهد با بنتلی و رولزرویس رقابت کند.


source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0