پس از ب ام و M3 ؛ شیائومی SU7 اولترا رکورد پورشه تایکان توربو GT را هم شکست
منتشر شده در 29 بهمن 1403 ساعت 14:00 همین چند روز قبل بود که شیائومی اعلام کرد سوپر سدان برقی SU7 اولترا توانسته با شکست ب ام و M3 به سریعترین خودروی چهار درب پیست چنگدو تیانفو تبدیل شود. حالا به فاصله کوتاهی خبر میرسد محصول پر سر و صدای شیائومی بار دیگر توانمندیهای خود

منتشر شده در 29 بهمن 1403 ساعت 14:00
همین چند روز قبل بود که شیائومی اعلام کرد سوپر سدان برقی SU7 اولترا توانسته با شکست ب ام و M3 به سریعترین خودروی چهار درب پیست چنگدو تیانفو تبدیل شود. حالا به فاصله کوتاهی خبر میرسد محصول پر سر و صدای شیائومی بار دیگر توانمندیهای خود را به رخ کشیده و این دفعه عنوان سریعترین خودروی تولید انبوه پیست بینالمللی شانگهای (SIC) را از آن خود کرده است. این خودروی الکتریکی در رکوردشکنی جدید خود موفق شده زمان ۲:۰۹.۹۴ را در پیست مذکور ثبت کند.
شکست تایکان توربو GT در خانه
رکورد جدید شیائومی SU7 اولترا به معنی شکستن زمان قبلی پورشه تایکان توربو GT میباشد. این خودروی آلمانی در سال ۲۰۲۴ زمان ۲:۱۱.۲۸ را در پیست شانگهای ثبت کرده بود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در روز رکوردگیری تایکان، سطح پیست کمی رطوبت داشت. اما تفاوت زمانی میان رکوردهای این دو خودرو بیش از ۱.۵ ثانیه است که نشان از برتری قابل توجه نماینده شیائومی دارد.

سرعت بینظیر شیائومی SU7 اولترا در خط مستقیم
یکی از نکات قابل توجه در ثبت این رکورد، حداکثر سرعت SU7 اولترا در مسیر مستقیم بود که به ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت رسید. این در حالی است که پورشه تایکان توربو GT با اینکه ترمزگیری دیرتری در پیچها داشت تنها به ۲۹۱ کیلومتر بر ساعت دست یافته بود. این تفاوت در سرعت، نشاندهنده قدرت بالاتر و شتابگیری بهتر SU7 اولترا در مقایسه با رقیب آلمانی خود است.
ویدیوی ثبت رکورد SU7 اولترا گویای آن است که این خودرو در مسیر مستقیم فاصله زیادی از پورشه میگیرد، اما در پیچها کمی از این برتری را از دست میدهد. به همین دلیل، بررسی دادههای دو خودرو میتواند جالب باشد تا مشخص شود SU7 اولترا در کدام قسمتها بیشترین برتری را نسبت به تایکان داشته است.

مقایسه مشخصات فنی شیائومی SU7 اولترا و پورشه تایکان توربو GT
شیائومی SU7 اولترا به سه موتور الکتریکی مجهز است. این موتورها با همکاری هم ۱۵۲۷ اسب بخار قدرت تولید میکنند که در مقایسه با خروجی پیشرانه رقیب آلمانی، ۴۳۵ اسب بخار بیشتر است. طبق کاتالوگ، تایکان توربو GT با پکیج Weissach شتاب ۰ تا ۱۰۰ را در زمان ۲.۱ ثانیه طی میکند و حداکثر سرعت آن به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در مقابل، SU7 اولترا به گفته شیائومی شتابی برابر با ۱.۹۸ ثانیهای دارد میتواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

عملکردی بهتر با نصف قیمت
نسخه اولترا از شیائومی SU7 در بازار چین با قیمت ۸۱۴,۹۰۰ یوان (معادل ۱۱۲,۰۰۰ دلار) عرضه میشود. این در شرایطی است که پورشه تایکان توربو GT در آمریکا ۲۳۰,۰۰۰ دلار قیمت دارد، یعنی بیش از دو برابر گرانتر! در چین نیز این خودرو با قیمت ۱,۹۹۸,۰۰۰ یوان (معادل ۲۷۵,۵۰۰ دلار) فروخته میشود؛ با این حساب نماینده پورشه عملاً جز اصل و نصب خود برگ برندهای در نماینده شیائومی ندارد. SU7 اولترا با این قیمت مقرون به صرفه و عملکرد فوقالعاده، میتواند معادلات بازار خودروهای الکتریکی را بهطور کلی تغییر دهد.



source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0