دیدگاه‌ها برای جزئیات بیشتر از شکست مذاکرات ادغام؛ هوندا به دنبال حذف پیشرانه هیبرید نیسان بود بسته هستند

جزئیات بیشتر از شکست مذاکرات ادغام؛ هوندا به دنبال حذف پیشرانه هیبرید نیسان بود

منتشر شده در 30 بهمن 1403 ساعت 14:00 هوندا و نیسان که تصمیم گرفته بودند با امضای یادداشت تفاهمی امکان تشکیل یک هلدینگ مشترک را بررسی کنند، هفته گذشته به‌ طور رسمی مذاکرات ادغام را متوقف کردند. حالا جزئیات بیشتری درباره دلایل شکست این مذاکرات منتشر شده است. پیش‌ تر اعلام شده بود که هوندا

کد خبر : 67913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 فوریه 2025 - 0:46
جزئیات بیشتر از شکست مذاکرات ادغام؛ هوندا به دنبال حذف پیشرانه هیبرید نیسان بود


منتشر شده در 30 بهمن 1403 ساعت 14:00


حذف پیشرانه هیبریدی نیسان

هوندا و نیسان که تصمیم گرفته بودند با امضای یادداشت تفاهمی امکان تشکیل یک هلدینگ مشترک را بررسی کنند، هفته گذشته به‌ طور رسمی مذاکرات ادغام را متوقف کردند. حالا جزئیات بیشتری درباره دلایل شکست این مذاکرات منتشر شده است. پیش‌ تر اعلام شده بود که هوندا قصد داشت نیسان را به یک زیرمجموعه خود تبدیل کند. اما به نظر می‌رسد اختلاف بزرگ دیگری نیز میان دو شرکت وجود داشته و آن اینکه از نیسان خواسته شده بود با کنار گذاشتن فناوری هیبریدی e-Power از سیستم هیبریدی هوندا استفاده کند.

مخالفت نیسان و ادامه توسعه سیستم e-Power

نیسان درخواست هوندا را غیرمنتظره دانسته و شدیداً با آن مخالفت کرده است. این موضوع باعث شده اختلاف میان دو شرکت عمیق‌تر شود. با وجود منتفی شدن ادغام هوندا و نیسان، این دو خودروساز بزرگ ژاپنی همکاری در سایر زمینه‌ها را ادامه خواهند داد.

نیسان وعده داده نسل سوم سیستم هیبریدی e-Power در مقایسه با نسل اول که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد،  ۲۰ درصد کارآمدتر خواهد بود. همچنین این نسل ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتری در بزرگراه نسبت به نسل دوم خواهد داشت. کاهش هزینه تولید تا ۲۰ درصد نسبت به نسل اول از دیگری ویژگی‌های این نسل است.

سیستم هیبریدی e-Power

برنامه‌های نیسان برای مدل‌های هیبریدی آینده

نیسان اعلام کرده در سال‌های آینده، خودروهای بیشتری را با پیشرانه هیبریدی e-Power عرضه می‌کند. به گفته این شرکت، نیسان روگ (ایکس تریل) اولین خودروی مجهز به این پیشرانه در بازار آمریکا خواهد بود. قرار است نسخه e-Power این کراس اوور محبوب بین آوریل ۲۰۲۶ تا مارس ۲۰۲۷ عرضه شود. مدل‌های قشقایی در اروپا و یک مینی‌ون در ژاپن نیز در فاصله سال‌های مالی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ از نسل سوم e-Power بهره خواهند برد.

سیستم e-Power نیسان چگونه کار می‌کند؟

در سیستم e-Power موتور درون‌سوز نقشی مشابه با یک ژنراتور داشته و باتری را شارژ می‌کند؛ به عبارت دیگر، نیروی این موتور به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود. در این سیستم موتور الکتریکی نیروی محرکه خودرو را تأمین می‌کند، به همین خاطر حس رانندگی خودروهای مجهز به آن مشابه مدل‌های برقی است. این نوع پیشرانه در چین بسیار پرکاربرد بوده و با نام EREV شناخته می‌شود. شاید بدانید نسخه‌ای از نیسان سیلفی با این پیشرانه وارد کشور ما شده است.

با شکست مذاکرات ادغام هوندا و نیسان، هر دو شرکت همچنان در مسیر توسعه فناوری‌های هیبریدی و برقی خود به رقابت ادامه خواهند داد. نیسان سیستم اختصاصی e-Power را با بهینه‌سازی‌های جدید ارتقا می‌دهد، در حالی ‌که هوندا روی کاهش هزینه‌ها و بهبود بازدهی سیستم e:HEV تمرکز دارد.

source

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.