در ارائه مدلهای الکتریکی، مرسدس بنز با انتقادهای مواجه شده است. این شرکت تصمیم داشتهاست خودروهای الکتریکی را شبیه مدلهای بنزینی طراحی کند، اما همچنان از طراحی فعلی مدلهایی مانند EQS دفاع میکند.
گوردن واگنر، مدیر دپارتمان طراحی مرسدس بنز، گفتهاست که EQS برای مشتریان معمولی S کلاس طراحی نشده، بلکه این خودرو مناسب افرادی است که میخواهند یک سبک متفاوت را تجربه کنند. وی میگوید این سدان لوکس الکتریکی با ضریب درگ تنها ۰.۲۰، ظاهری دارد که «۱۰ سال جلوتر از زمان خود است.» وادورنความคارد اشاره کرد که مشتریان سنتی S کلاس، طراحی تخم مرغی این مدل را دوست ندارند، اما معتقد است که مشکل اصلی از جای دیگری نشأت میگیرد.
او میگوید یکی از مشکلات خودروهای الکتریکی، نحوه درک مشتریان از آنهاست. مشتریان، این مدلها را مانند یک دستگاه الکترونیکی میبینند، در حالی که خودروهای بنزینی هنوز مانند یک ساعت مکانیکی تلقی میشوند؛ یعنی محصولاتی بادوام و با ماندگاری بالا.
اما رقیب اصلی مرسدس بنز، ب ام و، هیچ مشکلی در پذیرش طراحی مدلهای برقی خود ندارد. با اینکه فروش خودروهای الکتریکی مرسدس ۲۳ درصد کاهش یافته است، اما ب ام و ۳۶۸,۵۲۳ دستگاه خودروی برقی فروخته که ۱۱.۶ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۳ را نشان میدهد.
مرسدس بنز میخواهد برند EQ را به عنوان یک نام مجزا حذف کند و مدلهای برقی را در کنار نسخههای بنزینی، دیزلی و هیبریدی شارژی به فروش برساند. این تغییر از نسل سوم مرسدس CLA که ماه آینده معرفی میشود، آغاز خواهد شد.
اما نکته مهم این است که مرسدس هدف قبلی خود برای تبدیل شدن به یک برند کاملاً الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را کنار گذاشته است. در عوض، این شرکت قصد دارد تا پایان دهه کنونی، ترکیب فروش مدلهای هیبریدی شارژی و برقی را به ۵۰ درصد برساند.