سودآور بودن معیار واضح برای مقایسه موفقیت فروشندگان تایر در کشورهای غربی نیست. ولی میتوان گفت که اندکی از آنها پس از یک سال فعالیت شکست خوردهاند. این شکستهای اولیه میتواند به صرفه بودن برنامه و استراتژی باشد. اگر آنها میخواهند در بازار جهانی جای خود را در بین فروشندگان تایر پیدا کنند باید نسبت به سایرین بسیار م تحصیل کنند. تاسیس یک نمایندگی فروش در این بازار بزرگان باید با تحلیل صحیح اقتصادی و بازدید از نیازها و انتظارات مصرفکنندگان آن سرزمین انجام شود.
سودآور بودن تجارت تایر در کشورهای غربی به چندین عامل بستگی دارد. اصلیترین عامل برای اینکه یک فروشنده تایر میتواند سودآور باشد، میتواند محصولاتش برای مشتریان خود به هیچوجه عملکردی کم نباشد و همچنین ممکن است فرآیند پرداخت و خدمات پس از فروش را تا حدی بالا برده باشد. کسی که در بازار چنین کشورهایی جا به جا میشود، باید در تمام این موارد راهگشا باشد.