مواردی که قبل از تحویل خودرو در نمایندگی باید چک کنیم؟
منتشر شده در 14 اسفند 1403 ساعت 15:30 تحویل خودرو از نمایندگی یکی از مراحل خرید از کمپانی است. در این مطلب به مواردی که قبل از تحویل خودرو در نمایندگی باید چک کنیم می پردازیم. یکی از مراحل خرید خودرو از شرکت تحویل آن از نمایندگی است. خودرو ها در فرایند تولید،

منتشر شده در 14 اسفند 1403 ساعت 15:30

تحویل خودرو از نمایندگی یکی از مراحل خرید از کمپانی است. در این مطلب به مواردی که قبل از تحویل خودرو در نمایندگی باید چک کنیم می پردازیم.
یکی از مراحل خرید خودرو از شرکت تحویل آن از نمایندگی است. خودرو ها در فرایند تولید، حمل تا نمایندگی و تحویل به مشتری فرایند طولانی را می گذرانند که در این بین به دلایلی احتمال دارد که دچار آسیب شوند و خودروی تحویلی به مشتری از سلامت کامل برخوردار نباشد و مشتری بدونه آنکه متوجه شود خودرو را تحویل بگیرد. در این مطلب قصد داریم مورادی را ذکر کنیم که به شما در تحویلی خودروی سالم و بی نقص کمک کند.
قبل از هر چیزی در تحویل خودرو این را بدانید که مشتری می تواند خودروی که سطح کیفی لازم را ندارد تحویل نگیرد و کمپانی موظف به رفع مشکلات خودرو است. حتما در روز تحویل این مورد را در نظر داشته باشید که در ساعت های روشن روز این فرایند انجام شود که بتوان نواقص را به طور کامل دید.
برسی ظاهریی بدنه و رنگ

با توجه به اهمیت بالای سلامت رنگ خودرو در ایران و افت قیمت سنگین در صورت داشتن ایراد رنگی یکی از اهمیت بار ترین موارد برسی رنگ خودرو است که با فرایند برسی ساختار بدنه انجام می شود. اولین موردی که باید در نظر گرفته شود نور محیط بوده که باید در صبح یا ظهر انجام شود. برای برسی دقیق رنگ بدنه در زاویه ۴۵ درجه ای سطح بدنه و فاصله تقریبا ۶۰ تا ۸۰ سانتی آن قرار بگیرید. رنگ بدنه در خودرو باید به صورت قطعه به قطعه برسی شود و نباید با نگاه اجمالی و چندین قطعه در کنار هم برسی شود که درصد خطا را بالا می برد. در کنار دقت در رنگ که دورنگی یا خط خش نداشته باشد دقت در فرم ساختار بدنه نیز مهم بوده و نباید بدنه موج یا قوری داشته باشد. برروی بدنه خودرو ها مجموعه ای از خطوط طراحی بکار می رود که برای تشخیص درست بودن مونتاژ و کنار هم قرار گرفتن قطعات به خریداران کمک می کند و حتما این مورد را برسی کند. از نکات دیگر در این بخش لمس کردن بخش های مشکوک بدنه با کف دست برای تشخیص رنگ پاشیدگی و قوری است. برسی سالم بودن شیشه ها، چراغ ها و دیگر اجزای بدنه نیز در این بخش مهم می باشد.
برسی درب ها

از ایراد های مونتاژی که در بیشتر خودرو های داخلی و برخی چینی ها دیده می شود سخت باز و بسته شدن درب های خودرو است که اکثر به دلیل کیفیت پایین مونتاژ و فرسودگی قالب های ساخت به وجود می آید. در روز تحویل خودرو تمامی در ها از جمله کاپوت، درب موتور، در باک و هر چهار درب اصلی خودرو را تک باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید.
قسمت داخلی کابین

از جمله مواردی که اکثر خریداران به آن توجه نمی کنند برسی اجزای داخلی کابین بوده که به نسبت به دیگر قسمت های خودرو اهمیت بیشتری دارد زیرا معمولا قطعات پلاستکی هستند که در فشار ها می شکنند و این شکستگی ها در خطوط تولید بسیار پیش می آید. در ابتدا دقت شود که اجزای کابین به خوبی مونتاژ شده اند و بخش هایی مانند دریچه کولر، قاب های ستون و … نشکسته باشند. کیفیت مونتاژ در این بخش از نکات مهم بوده و در صورتی که اجزای کابین به خوبی به هم چفت نشده باشند خودرو را تحویل نگیرید. از نقض هایی که در خطوط تولید پیش می آید پارگی رویه صندلی ها می باشد که در صورت چرمی بودن رویه صندلی این مشکل چندین برابر اهمیت بیشتری پیدا می کند.
عملکرد آپشن ها
خودرو های امروزی نسبت خودرو های قدیمی به دلیل بالا رفت سطح انتظار مردم از آپشن های بیشتری بهره می برند. در حین تحویل خودرو حتما خودرو را روشن کرده و تمامی آپشن های آن را با صبر و حوصله برسی کنید. از جمله آپشن های اصلی که باید در آن دقت کنید عملکرد سیستم تهویه در میزان پرتاب باد، دمای هوای دمی و عملکرد درست حالت دریچه پرتاب باد می باشد. بجز سیستم تهویه عملکرد درست تمامی شیشه بالابر ها و سانروف نیز اهمیت بالایی دارد. می توانید کاتالوگ خودرو را نیز در دست بگیرد و با استفاده از آن تک تک آپشن ها را تست کنید.
برسی چراغ ها

روز تحویل خودرو سعی کنید تنها نباشد و حتما همراهی را با خورد ببرید زیرا برسی تنهایی چراغ ها مقداری مشکل بوده. چراغ های نور بالا و نور پایین و تمامی چراغ های عقب را به همراه دی لایت ها با دقت برسی کنید که دچار سوختگی نشده باشند. این مورد در خودرو هایی که از فناوری LED چراغ ها بهره می برند حائز اهمیت تر است.
برسی تایر ها

تایر خودرو از مواردی است که می تواند دچار خرابی، فساد و ترک شود. در روز تحویل خودرو به تاریخ انقضای لاستیک و نبود شکستگی در آن حتما توجه کنید. البته تایر جزء مواردی است که بعد از تحویل هم شامل گارانتی می شود و می توان آن را با گارانتی تعویض کنید.
خواندنی: راهنمای خرید تایر و نکاتی درباره آن
چک کردن موتور و سیالات آن
اولین موردی که باید در این بخش انجام دهید برسی سطح سیالات موتور و اجزای آن می باشد در مواردی پیش آمده که خودروی تحویلی روغن موتوری در آن وجود نداشته و مشتری آن را تحویل گرفته است. در این بخش روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک(در صورت فرمان برقی نبودن)،سطح مایع سیستم خنک کنند و …حتما برسی کنید که جزء موارد ضروری بوده.

خرابی موتور یکی از پر دردسر ترین و زمان بر ترین مشکلات در خودرو بوده که در هر خودروی با هر کیلومتر کارکردی می تواند پیش بیاید. موتور خودرو را در هر دو حالت روشن و خاموش چک کنید که هیچ یک از قطعات خودرو دچار خرابی یا شکستگی نشده باشند. در صورتی که صدای اضافه یا روغن ریزی در این بخش وجود داشت خودرو را به هیچ وجه تحویل نگیرید.
کامل بودن تجهیزات جانبی و لوازم سفارشی

هر خودروی دارای برخی لوازم جانبی است که برای مواقع ضروری یا رفاهی طراحی شده اند. از جمله این اقلام آچار چرخ، جک خودرو، مثلث خطر، کیت پنچر گیری(درصورت نبود زاپاس)، لاستیک زاپاس و… هستند. در برخی مواقع مشتری لوازم را به صورت جدا از کمپانی عرضه کننده خودرو سفارش می دهد اما در مواردی پیش آمده است که حین تحویل خودرو این اقلام در خودرو وجود نداشته باشد. حتما در این موارد پیگیری های لازم را انجام دهید.
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0