#image_title

در سال ۱۳۶۹، دو سال پس از جنگ ایران و عراق، در یک زمان که اقتصاد کشور در حال رشدی ضعیف بود، شرکت کرمان موتور برای واردات و عرضه محصولات دوو، یک شرکت کره ای، تاسیس شد. در ابتدا، شرکت کرمان موتور محصولات مانند دوو ریسر و اسپیرو را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۳۷۳، کرمان موتور با دوو ملاقات کرد و این دو شرکت تصمیم به ایجاد خط تولید دوو سیلو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ نو با مساحتی حدود ۲۱۰۰ هکتار گرفتند. این خط تولید شامل خط رنگ، ساخت قطعات کابین و جوشکاری پیشرفته بدنه بود. با موفقیت دوو سیلو در بازار، کرمان موتور خط تولید دوو ماتیز را نیز به ایران آورد.

سپس، دوو در سال ۱۳۷۳ ورشکسته شد و شرکت جنرال موتورز آن را خرید. این موضوع باعث شد که کرمان موتور دیگر نمی‌تواند با دوو همکاری کند و دوو در ایران تولید نشود.

در سال ۱۳۸۱، کرمان موتور با کمپانی چری اولین زیر مجموعه خود، MVM را تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا فقط ام وی ام ۱۱۰ را تولید می‌کرد که نسخه چینی سازی شده دوو ماتیز بود. ام وی ام ۱۱۰ تا سال ۱۳۸۵ تولید ادامه داد. در سال ۱۳۸۵، مدیریت خودرو از کرمان موتور جدا شد.

در سال ۱۳۸۲، کرمان موتور با چری قرارداد_ENTURYody کشید و MVM را تأسیس کرد. این شرکت ام وی ام ۱۱۰ را تولید می‌کرد که نسخه چینی سازی شده دوو ماتیز بود. این محصول تا سال ۱۳۸۵ تولید ادامه داشت. در سال ۱۳۸۵، مدیریت خودرو از کرمان موتور جدا شد.

کرمان موتور در سال ۱۳۸۲ با کمپانی چری همکاری کرد و MVM را تأسیس کرد. ام وی ام ۱۱۰ تا سال ۱۳۸۵ تولید ادامه داشت. در سال ۱۳۸۵، مدیریت خودرو از کرمان موتور جدا شد.

کرمان موتور در سال ۱۳۸۶ برای توسعه سبد محصولاتش به کمپانی های چینی رفت. اولین کمپانی که با آن همکاری کرد لیفان بود. لیفان ۵۲۰ اولین محصول مشترک لیفان و کرمان موتور بود که در سال ۸۷ روانه بازار شد. در همان سال نسخه فیس لیفت آن نیز به بازار ورود پیدا کرد. لیفان ۶۲۰ در سال ۸۹ معرفی شد و از المان های بروز تری نسبت به لیفان ۵۲۰ بهره می برد.

بعد از عرضه لیفان ۵۲۰، لیفان ۶۲۰ در دو نسخه معرفی شد. در سال ۸۹، کرمان موتور با لیفان همکاری را قطع کرد.

در سال ۱۳۸۶، کرمان موتور با کمپانی های چینی قرارداد بست. اولین کمپانی که با آن همکاری کرد لیفان بود. لیفان ۵۲۰ اولین محصول مشترک لیفان و کرمان موتور بود که در سال ۸۷ روانه بازار شد. در همان سال نسخه فیس لیفت آن نیز به بازار ورود پیدا کرد.

کرمان موتور در سال ۱۳۹۱ با جک قرارداد بست و تولید جک جی ۳ را آغاز کرد. همچنین در همان سال، لیفان ۸۲۰ را نیز وارد خطوط مونتاژ کرمان موتور کرد. اما در سال ۹۷، کرمان موتور با لیفان همکاری را قطع کرد.

در سال ۱۳۹۴، با امضای توافق نامه برجام، کرمان موتور با هیوندای موتورز کره ای همکاری کرد. در ابتدا، کرمان موتور محصولات مانند سانتافه، توسان و النترا را به صورت وارداتی عرضه می‌کرد. در سال ۱۳۹۵، کرمان موتور قرار دادی با هیوندای گرفت و خط مونتاژ هیوندای i10 را در ارگ جدید بم آغاز کرد.

در سال ۱۳۹۹، کرمان موتور اولین پیکاپ خود، KMC T8 را روانه بازار کرد. این پیکاپ با توجه به قیمت رقابتی و قوای فنی مناسب به سرعت توانست در بازار پیکاپ ها قدرت را به دست بگیرد و به پر تیراژ ترین پیکاپ کشور در چندین سال گذشته تبدیل شد. بعد از پیکاپ T8، کرمان موتور نسخه جدید و ارتقاء یافته این پیکاپ را نیز به چرخه مونتاژ خود اضافه کرد.

در سال ۱۴۰۲، کرمان موتور از اولین سدان خود، کی ام سی ایگل پرده برداشت. ایگل بر اساس پلتفرم جک J4 توسعه یافته است و دارای اشتراکات فنی بسیاری با این خودرو است. کرمان موتور برنامه دارد که این سدان را در نسخه های برقی و هیبرید نیز به تولید برساند و در حال حاضر طبق گفته های شرکت در حال تحقیق و توسعه آن است. این شرکت برنامه تولید کی ام سی شدو به عنوان یک هاچبک ملی و برنامه های تولید یک کراس اوور ملی را نیز پیش می برد.